Kontanthjælp, BT ekstra bladet eller hvor går jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er super frusterende men det lyder ikke til at der bliver gjort noget ulovligt. Kan i tale med boligforeningen om at vente med husleje? 

Det lyder da til at du er berrettiget til kh da din mand tjener det samme som kh. Men får du så med tilbagevirkende kraft, som I så buge til at betale husleje med?. Så kan I måske klare Jer for mandens løn til mad og andet?  

Og så vil jeg sige at jeg synes den her situation er meget anderledes end blot en uforudset regning og mener ikke man kan bebrejde dig at du har fået et barn til, men mener heller ikke man kan bebrejde kommunen. De er der for at hjælpe mennesker, men det er nu under visse præmisser (lovgivning, sagsbehandlingstid, administration osv.)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Sprit25

Jupiter skriver:

Jeg hentyder skam ikke til manden situation, men hendes egen.

Ts skriver at hun selv stadig kæmper for at få hjælp til at tage uddannelse og få fleksjob. Det er umuligt på forhånd at sige om hun overhovedet får tilkendt fleksjob og/eller gennemfører en evt. uddannelse, og hvad det evt. betyder for hendes fremtidige ydelser og rettigheder.

Jeg er skam heeelt på det rene med at hun ikke kan forudse om han får tilkendt flexjob mens hun er gravid 

ret mig endelig hvis jeg misforstår dig igen. Men fordi hun ikke ved hvordan hendes liv er om 2 år skal hun ikke få børn?

Anmeld Citér

26. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er mor til to børn, den yngste kun 3 uger gammel.

min mand og jeg har  inden vi fik børn været uden for en tragedie, som har gjort ham fysisk handicappet og mig psykisk.

Vi har derfor været på kontanthjælp i en årrække. Menn vi slås for at få hjælp, vil gerne kunne klare os selv.

min mand har fået tilkendt fleksjob og blev straks ansat der hvor ham var i arbejsdprøvning. Dette har krævet 8 års dans med kommunen. Jeg kæmper stadig vil gerne uddannes i det omfang jeg klare og derefter også i fleks.

Men da mit er psykisk og ikke fysisk er det åbenbart sværere end 8 år at få hjælp.

Så jeg er stadig på kh. Og dog, for siden min mand blev ansat (til en fleksydrlse svarene til kontanthjælp størrelse) har kommunen valgt at tilbageholde mine penge!

det meddelte de 3 dage inden de skulle være gået ind. Og de skulle have div dokumentation på trods af de udbetaler til os begge og har alt om os i deres system.

nå men jeg skulle igennem en igangsættelse, kejsersnit, blodtab og indlæggelse så de fik førs dokumentationen en uge senere. De sagde jeg ville få udbetalt penge en uge senere. 

De smid papirerne væk to gange, men endelig lykkedes det at give dem papirerne som de jo selv havde i forvejen. 

Nu rammer vi snart en måned for hvornår jeg skulle have betalt husleje og dig og kommunen er ikke engang gået i gang med at behandle min sag! Ved ikke engang om jeg for på tirsdag heller hvor anden omgang regninger skal betales.

sikke en start på livet som mor til to. Vi kan Intet købe til baby og har kun lige til maden hvis vi låner og huslejen ligger uberørt hen. Bare vi ikke bliver smidt ud med en tumling og et spædbarn.

hvad gør man for at ruske op i kommunen? Går til medierne? Føler mig straffet og umyndiggjort fordi vi gerne vil arbejde og det ønske endelig er blevet opfyldt for den ene af os 

Jeg ville ikke begynde at gå til medierne.

Du skal møde op på kommunen(eller ringe) og presse på.
De kan desværre godt sige at der går en uge, og at der så går længere, der sker fejl.. Alle laver fejl.. Jeg kan godt forstå at du synes det er monster irriterende, men hvis du brokker dig til bt eller EB på grund af det her, tror jeg at det kan gøre dit samarbejde værre.. Hellere prøve at løse det med dem..

Så tag derop på Mandag, og se hvordan det ser ud.
Og så snak med udlejeren omkring huslejen, at der er gået kaos hos kommunen, så det bliver svært for jer at betale, fordi I jo skal have mad..

Sikker på at de forstår.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

Hvor er jeg glad for at langt de fleste ikke er dømmende, for blev lidt såret over de første par svar.

er sørme godt klar over det ikke er optimalt at være på kh, også derfor jeg ikke ønsker at være det, men synes ikke det skal betyde jeg ikke skal have børn, for jeg ER en god mor, uafhængigt af min indtægt.

jeg er bare frustreret over at gensidig forsørgerpligt rammer os på den måde og så lige samtidig med vores barn kommer til verden.

Anmeld Citér

26. juni 2015

1990h

hold da op læser i kun det i vil læse eller hvad..

ts og mand har da styr på deres ting.. det jo kommunen der har smidt papir væk osv.. kommunen der siger de bliver udbetalt efter en uge men nu der gået fire..det kan man sku da ikke forudsige inden pb2 eller noget som helst..

bedrevidende..haleluja

Anmeld Citér

26. juni 2015

l.kjoeller

Er det iøvrigt normal procedure at man skal søge kontanthjælpen forfra fordi ens samlever får fleksjob? Han får kun udbetalt svarene til en kontanthjælp. 

Ikke for at blande mig. Men hvor meget fik han på kh? For selv efter reformen burde han stige i ydelse ved at komme i fleksjob. Er nemlig selv fleksjobber og tænker om der er sket en fejl. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Ikke for at blande mig. Men hvor meget fik han på kh? For selv efter reformen burde han stige i ydelse ved at komme i fleksjob. Er nemlig selv fleksjobber og tænker om der er sket en fejl. 

Han får suppleret op til kontanthjælpssatsen og han tjener selv for 5 timers arbejde. 

Hvad får du da? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Han får suppleret op til kontanthjælpssatsen og han tjener selv for 5 timers arbejde. 

Hvad får du da? 

Ansat  6 timer ugentligt  til 127 i timen. Løn og flekslønstilskud tilsammen giver ca 20000 brutto. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Diosa85

Kender ikke reglerne så dem udtaler jeg mig ikke om. Men forstår ikke hvorfor folk har så travlt med at ts har fået barn nr 2. Babyen er 3 uger gammel. Dvs hun er blevet gravid før de tog hendes kh. Det har de jo på ingen måde kunnet forudsige ville ske? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Jupiter

Sprit25 skriver:

ret mig endelig hvis jeg misforstår dig igen. Men fordi hun ikke ved hvordan hendes liv er om 2 år skal hun ikke få børn?

Lidt korrektur 

Fordi hun ikke ved hvordan livet ser ud om to år - MEN har en stor bagage som indeholder dårlig erfaring med kommune og system pga. den situation hun står i, og ingen umiddelbare udsigter til forbedring/afklaring foreløbig - så ville jeg personligt ikke have fået nr. 2 barn som tingene så ud, nej.

Jeg siger ikke at man skal være være 100 % sikker på sin fremtid, det kan ingen vel være. Men en vis grad af sikkerhed ville jeg selv "forlange" - især når det drejer sig om en fremtid for et barn. Og igen må jeg understrege at det ikke er for at skyde ts i skoene at de er dårlige forældre, det er det på ingen måde!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.