Anonym skriver:
Jeg er mor til to børn, den yngste kun 3 uger gammel.
min mand og jeg har inden vi fik børn været uden for en tragedie, som har gjort ham fysisk handicappet og mig psykisk.
Vi har derfor været på kontanthjælp i en årrække. Menn vi slås for at få hjælp, vil gerne kunne klare os selv.
min mand har fået tilkendt fleksjob og blev straks ansat der hvor ham var i arbejsdprøvning. Dette har krævet 8 års dans med kommunen. Jeg kæmper stadig vil gerne uddannes i det omfang jeg klare og derefter også i fleks.
Men da mit er psykisk og ikke fysisk er det åbenbart sværere end 8 år at få hjælp.
Så jeg er stadig på kh. Og dog, for siden min mand blev ansat (til en fleksydrlse svarene til kontanthjælp størrelse) har kommunen valgt at tilbageholde mine penge!
det meddelte de 3 dage inden de skulle være gået ind. Og de skulle have div dokumentation på trods af de udbetaler til os begge og har alt om os i deres system.
nå men jeg skulle igennem en igangsættelse, kejsersnit, blodtab og indlæggelse så de fik førs dokumentationen en uge senere. De sagde jeg ville få udbetalt penge en uge senere.
De smid papirerne væk to gange, men endelig lykkedes det at give dem papirerne som de jo selv havde i forvejen.
Nu rammer vi snart en måned for hvornår jeg skulle have betalt husleje og dig og kommunen er ikke engang gået i gang med at behandle min sag! Ved ikke engang om jeg for på tirsdag heller hvor anden omgang regninger skal betales.
sikke en start på livet som mor til to. Vi kan Intet købe til bab

y og har kun lige til maden hvis vi låner og huslejen ligger uberørt hen. Bare vi ikke bliver smidt ud med en tumling og et spædbarn.
hvad gør man for at ruske op i kommunen? Går til medierne? Føler mig straffet og umyndiggjort fordi vi gerne vil arbejde og det ønske endelig er blevet opfyldt for den ene af os
Det er virkelig også et latterligt system, men det er simpelthen fordi at i det øjeblik i ikke var to på kontanthjælp,men en der bliver aflønnet af arbejdsgiver og så en på KH så klapper fælden. Det er simpelthen så administrativt dårligt skruet sammen, men det kan vi desværre ikke lige ændre på.
Jeg er overbevist om I nok skal få dine penge, men kommunens systemer er bare lidt langsomme.