Kontanthjælp, BT ekstra bladet eller hvor går jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2015

Jupiter

Sprit25 skriver:

Jeg læser ingensteder at TS brokker sig over penge men mere en sag der ikke bliver afgjort. Pengene et naturligvis vigtigt men ja. 

Til TS. Ja de må gerne tilbageholde din KH da de skal tjekke din mands løn grundet gensidigforsøgerpligt. det er desværre reglerne men uden at være 100% inde i reglerne vil jeg mene at du få din KH. 

Jeg synes du på mandag skal ringe derop! Og presse og presse. Evt ring til bank og boligselskab og fortælle hvad der foregår. 

Dernæst nogengange er det nok at true med medierne. 

Jeg må bare lige indskyde at borgere der "støjer" ikke kommer forrest i køen af den grund 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Jupiter

Anonym skriver:

Men synes bare ikke vi kan blive ved med at vente med at få børn. Og synes faktisk jeg har lov til at få børn selvom vores liv tog en anden drejning end man havde drømt om.

synes bare ikke man skal sige max en uge og så der snart er gået en måned og de ikke engang har kigget på det endnu.

jeg fik af vide i dag i tlf at jeg kunne møde om unden for et kvarter, umuligt med spædbørn og transporttid. Så kunne de se på det.

det er bare mærkeligt at man bliver "straffet" fordi den ene af os har fået arbejde.

Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om den konkrete sag, men at "max en uge" kan blive udvidet er altså ikke ulovligt. Der kan være manglende oplysninger som skal indhentes osv. osv.

Jeg forstår udmærket din frustration. Selvfølgelig skal i også have lov til at få børn. Jeg tænker bare at jeg ville have ventet med nummer to indtil jeg vidste hvordan det hang sammen. Især når nu i har så mange års erfaring i bagagen. Alt andet lige, så uanset hvor meget I ønskede det her barn, så ville jeg prioritere at tænke på hvordan BARNET ville få det når det kom til verden. Ikke at i er dårlige forældre, men i er frustrerede og sidder hårdt i det nu, og det er jo ikke det i ønsker for jeres børn.

Derudover synes jeg at "straffet" er helt forkert i den her sammenhæng. Lovgivningen er ikke lavet for at straffe nogen (kun straffe-loven naturligvis ), men for at få samfundet til at fungere så godt som muligt for så mange som muligt (kort version ).

Anmeld Citér

26. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har hun ligesom fået barnet, så hvad hjælper det at belære hende om, at de nok ikke burde få nr. 2. Hvad skal hun bruge det til?

Jeg forstår godt frustrationen... I kan ligesom ikke leve uden penge :/ 

Jeg håber, at der snart sker noget.... Der er nok et eller andet der er trukket i langdrag.. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

MorTil3+

Ihh hvorfor skal folk have så travlt herinde med hva andre gør og ikke gør. Hun skriver jo på Intet tidspunkt at de ikke har råd til to børn. Men når kommunen tilbageholder halvdelen af deres fælles indkomst så har det sq nok været en stram måned. Og hun kan da på intet tidspunkt vide inden hun blev gravid at kommunen ville tilbageholde hendes indkomst 9 mdr efter. Man kan sagtens være gode forældre selvom man er på kontanthjælp ved godt der sidder nogle bag jeres skærm som ser ned på folk der ikke kan klare et arbejde. Jeg eg selv førtidspensionist grundet psykiske årsager men har da 3 fantastiske børn som jeg har overskud til netop fordi jeg ikke er tvunget i arbejde længere. For at svare på ts indlæg så kan kommunen desværre tillade sig alt, de finder bare en undskyldning de kan bruge. Men du ringer bare hver dag og presser og du lader dem ikke slippe før dine penge går ind. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Jeg læser ingensteder at TS brokker sig over penge men mere en sag der ikke bliver afgjort. Pengene et naturligvis vigtigt men ja. 

Til TS. Ja de må gerne tilbageholde din KH da de skal tjekke din mands løn grundet gensidigforsøgerpligt. det er desværre reglerne men uden at være 100% inde i reglerne vil jeg mene at du få din KH. 

Jeg synes du på mandag skal ringe derop! Og presse og presse. Evt ring til bank og boligselskab og fortælle hvad der foregår. 

Dernæst nogengange er det nok at true med medierne. 

Der der med trussel og medier - hvor har du det fra? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Der der med trussel og medier - hvor har du det fra? 

Har selv prøvet det i en sag mere har jeg ikke lyst til at gå ind på det

Anmeld Citér

26. juni 2015

dpb

Anonym skriver:

Jeg er mor til to børn, den yngste kun 3 uger gammel.

min mand og jeg har  inden vi fik børn været uden for en tragedie, som har gjort ham fysisk handicappet og mig psykisk.

Vi har derfor været på kontanthjælp i en årrække. Menn vi slås for at få hjælp, vil gerne kunne klare os selv.

min mand har fået tilkendt fleksjob og blev straks ansat der hvor ham var i arbejsdprøvning. Dette har krævet 8 års dans med kommunen. Jeg kæmper stadig vil gerne uddannes i det omfang jeg klare og derefter også i fleks.

Men da mit er psykisk og ikke fysisk er det åbenbart sværere end 8 år at få hjælp.

Så jeg er stadig på kh. Og dog, for siden min mand blev ansat (til en fleksydrlse svarene til kontanthjælp størrelse) har kommunen valgt at tilbageholde mine penge!

det meddelte de 3 dage inden de skulle være gået ind. Og de skulle have div dokumentation på trods af de udbetaler til os begge og har alt om os i deres system.

nå men jeg skulle igennem en igangsættelse, kejsersnit, blodtab og indlæggelse så de fik førs dokumentationen en uge senere. De sagde jeg ville få udbetalt penge en uge senere. 

De smid papirerne væk to gange, men endelig lykkedes det at give dem papirerne som de jo selv havde i forvejen. 

Nu rammer vi snart en måned for hvornår jeg skulle have betalt husleje og dig og kommunen er ikke engang gået i gang med at behandle min sag! Ved ikke engang om jeg for på tirsdag heller hvor anden omgang regninger skal betales.

sikke en start på livet som mor til to. Vi kan Intet købe til baby og har kun lige til maden hvis vi låner og huslejen ligger uberørt hen. Bare vi ikke bliver smidt ud med en tumling og et spædbarn.

hvad gør man for at ruske op i kommunen? Går til medierne? Føler mig straffet og umyndiggjort fordi vi gerne vil arbejde og det ønske endelig er blevet opfyldt for den ene af os 

Sødeste, nej hvor kan jeg følge dine frustrationer

Det er virkelig også et latterligt system, men det er simpelthen fordi at i det øjeblik i ikke var to på kontanthjælp,men en der bliver aflønnet af arbejdsgiver og så en på KH så klapper fælden. Det er simpelthen så administrativt dårligt skruet sammen, men det kan vi desværre ikke lige ændre på. 

Jeg er overbevist om I nok skal få dine penge, men kommunens systemer er bare lidt langsomme.

Qnuz

Anmeld Citér

26. juni 2015

Sprit25

Jupiter skriver:

Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om den konkrete sag, men at "max en uge" kan blive udvidet er altså ikke ulovligt. Der kan være manglende oplysninger som skal indhentes osv. osv.

Jeg forstår udmærket din frustration. Selvfølgelig skal i også have lov til at få børn. Jeg tænker bare at jeg ville have ventet med nummer to indtil jeg vidste hvordan det hang sammen. Især når nu i har så mange års erfaring i bagagen. Alt andet lige, så uanset hvor meget I ønskede det her barn, så ville jeg prioritere at tænke på hvordan BARNET ville få det når det kom til verden. Ikke at i er dårlige forældre, men i er frustrerede og sidder hårdt i det nu, og det er jo ikke det i ønsker for jeres børn.

Derudover synes jeg at "straffet" er helt forkert i den her sammenhæng. Lovgivningen er ikke lavet for at straffe nogen (kun straffe-loven naturligvis ), men for at få samfundet til at fungere så godt som muligt for så mange som muligt (kort version ).

Undskyld mig men nu bliver jeg faktisk rigtig frustreret på TS vegne. Sker sjældent. Men det at hendes mand er kommet i flex er en ny situation som er sket MENS hun ER gravid! Dermed ikke noget der kunne gøres.

med mindre hun kan se ind i fremtiden og ja så er det uansvarligr

Anmeld Citér

26. juni 2015

Lukas&Liam<3

Altså - havde I ikke allerede ét barn inden I valgte at få nr 2? Jeg kan som sagt sagtens se at det er en træls situation for jer men nu ER det jo ikke en menneskeret at få børn - specielt ikke når man allerede har ét barn i forvejen. Og hvis man ikke kan få det til at hænge sammen/hvis man ikke kan forsørge sit barn selv burde man måske vente med at få nr 2 til der var kommet mere styr på tingene? 

At I har valgt som I har er jo jeres valg - at begynde og give kommunen skylden for at ødelægge jeres familieliv er i mine øjne ansvarsfralæggelse. 

jeg er målløs  (Slettet af staff)

Anmeld Citér

26. juni 2015

Jupiter

Sprit25 skriver:

Undskyld mig men nu bliver jeg faktisk rigtig frustreret på TS vegne. Sker sjældent. Men det at hendes mand er kommet i flex er en ny situation som er sket MENS hun ER gravid! Dermed ikke noget der kunne gøres.

med mindre hun kan se ind i fremtiden og ja så er det uansvarligr

Jeg hentyder skam ikke til manden situation, men hendes egen.

Ts skriver at hun selv stadig kæmper for at få hjælp til at tage uddannelse og få fleksjob. Det er umuligt på forhånd at sige om hun overhovedet får tilkendt fleksjob og/eller gennemfører en evt. uddannelse, og hvad det evt. betyder for hendes fremtidige ydelser og rettigheder.

Jeg er skam heeelt på det rene med at hun ikke kan forudse om han får tilkendt flexjob mens hun er gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.