Tilberedning af flasker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Der var en kæmpe portion i bleen i morges så slap for at købe afføringsmiddel lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Vi havde 6-7 stks - det passede ca med et døgn. Fra 6 måneder kan de jo også drikke vand direkte fra hanen, så der bliver det lidt nemmere.

Jeg havde misset, at der allerede er gået to dage. Hmm.. Det kan jo godt være, at kroppen lige skal indstille sig. Umiddelbart tror jeg, man siger, at lactulose gives i samråd med læge/sundhedsplejerske, men det er et håndkøbspræparat og ikke vanedannende, så hvis du føler for det, kan du vel godt købe det som back up til weekenden. De findes jo i små størrelser, så du ikke behøver at købe et lager ind, inden du ved, om du får brug for det 

Ellers kan du prøve følgende:

- let massage i cirkelbevægelse med uret på maven

- at cykle med benene, mens barnet ligger på ryggen

- sveskemos. Jeg ved ikke, om dit barn får fast føde endnu, men det er forholdsvist mildt for maven, hvis du alligevel snart skal i gang. Vær dog opmærksom på, at SS udelukkende anbefaler amning/flaske indtil 6 måneder (dette siger jeg kun, så jeg ikke bliver korsfæstet af folket, og så du er velinformeret).

Havde ikke tænkt mig at starte på grød osv før 6 mdrs alderen. Ellers ville sveskemos have været en god løsning.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

What she said

Får baby bøvl med maven kam jeg varmt anbefale zoneterapi, det har redet vores dreng fra movicol.

men grøn allomin skulle vist være god mod.maven.

og ellers tilskud af mælkesyrebakterier når hun er så gammel vil jeg anbefale det mærke der hedder Udos choice infant.

Føler lidt det er en jungle med alt det forskellige der er. Jeg har købt nan Pro.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Nu ved jeg ikke om du har en pige eller en dreng.
Men hvis det er en pige, så har jeg en masse flasker som vi er færdige med om ca 2 ugers tid.

Det er mam flasker og med flaskesutter str 1-3. De har været brugt 1 barn i ca 1 år.

Derudover, så ang det kogte vand; Jeg kogte en liter ad gangen og stillede det i en kande i køleskabet. Så var der lige til at hælde i en flaske og varme i mikroovnen (eller blande med kogende vand).

Desuden blandede jeg flasker til natten om aftenen og stillede i køleskabet, sådan at de kun lige skulle varmes og så var klar til at servere. 

Mange tak men vil helst ikke bruge brugte flasker. 2 mam flasker koster jo ikke mere end ca 100kr. Lavede 2 flasker klar til i nat og det var jo super nemt i stedet for at stå og bøvle med alt det om natten.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvorfor er du anonym? Det er forhåbentlig ikke fordi du er flov over emne

Er anonym fordi jeg synes den her side er fyldt med folk der har negative kommentarer til alle der gør noget anderledes end dem selv (en bestemt gruppe) så jeg har valgt fremover at jeg altid vil skrive anonymt. Har ikke lyst til at folk skal blande sig i hvem jeg er og hvem min familie er og hvordan vi gør tingene. Håber det var svar nok

Anmeld Citér

20. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Er anonym fordi jeg synes den her side er fyldt med folk der har negative kommentarer til alle der gør noget anderledes end dem selv (en bestemt gruppe) så jeg har valgt fremover at jeg altid vil skrive anonymt. Har ikke lyst til at folk skal blande sig i hvem jeg er og hvem min familie er og hvordan vi gør tingene. Håber det var svar nok

Det er svar men et dybt tragisk svar. 

Det er på ingen måde dårligt at give sit barn flaske! Vi er nogen som bare ikke kan amme/vil amme og ikke vil ofre alt for det. Det gør mig rigtig rigtig ked af det at du har det sådan

Anmeld Citér

20. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Mange tak men vil helst ikke bruge brugte flasker. 2 mam flasker koster jo ikke mere end ca 100kr. Lavede 2 flasker klar til i nat og det var jo super nemt i stedet for at stå og bøvle med alt det om natten.

Helt i orden, det var bare et tilbud

Jeg syntes nemlig det var voldsomt dyrt at skaffe flasker, men jeg har også en lille økonomi

Anmeld Citér

21. juni 2015

Gabriel

PUHK skriver:

Vi havde 6-7 stks - det passede ca med et døgn. Fra 6 måneder kan de jo også drikke vand direkte fra hanen, så der bliver det lidt nemmere.

Jeg havde misset, at der allerede er gået to dage. Hmm.. Det kan jo godt være, at kroppen lige skal indstille sig. Umiddelbart tror jeg, man siger, at lactulose gives i samråd med læge/sundhedsplejerske, men det er et håndkøbspræparat og ikke vanedannende, så hvis du føler for det, kan du vel godt købe det som back up til weekenden. De findes jo i små størrelser, så du ikke behøver at købe et lager ind, inden du ved, om du får brug for det 

Ellers kan du prøve følgende:

- let massage i cirkelbevægelse med uret på maven

- at cykle med benene, mens barnet ligger på ryggen

- sveskemos. Jeg ved ikke, om dit barn får fast føde endnu, men det er forholdsvist mildt for maven, hvis du alligevel snart skal i gang. Vær dog opmærksom på, at SS udelukkende anbefaler amning/flaske indtil 6 måneder (dette siger jeg kun, så jeg ikke bliver korsfæstet af folket, og så du er velinformeret).

Fra 4 måneder må du varme vand direkte fra hanen i microovnen. Det er koldt de først må få fra 6 måneder :-) . 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Står nu i den situation at jeg har måtte droppe amningen pga sygdom og medicin både hos mig og hos min baby. Har ikke kunne få fat i sundhedsplejersken. Min baby er lige knap 4 mdr og fra igår startede vi på flasken. Hvordan tilbereder i flasker, har aldrig prøvet det før da jeg har ammet mine andre børn til de var 1 år. Hvordan gør man det nemmest. Og når vi nu startede igår hvornår skal jeg så forvente at der kommer afføring?? Skal jeg købe Lactulose allerede i morgen for en sikkerheds skyld nu når det er weekend, og hvor meget skal baby have og hvornår skal jeg begynde at give det. Der har ikke været afføring endnu.

Min søn havde kun afføring hver anden dag da han kom på flaske som knap 3 måneder gammel. Han led aldrig af mavepine så jeg gav ham ikke noget for det. Vi startede dog på grød da han var 4 1/2 måned gammel :-)

Anmeld Citér

21. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Gabriel skriver:

Fra 4 måneder må du varme vand direkte fra hanen i microovnen. Det er koldt de først må få fra 6 måneder :-) . 

Men grunden til, at de ikke må få vand fra hanen inden 6 måneder er vel bakterier, og de går jo ikke væk ved 40 grader. Det er da ikke fordi vandet er koldt, at man fraråder det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.