Anonym skriver:
Tak for svar, har kun 2 flasker indtil videre og har købt mam. Men skal da helt sikkert ha købt nogle flere da jeg synes det er ret besværligt at lave en af gangen. Men nu er der jo allerede gået 2 dage uden afføring og der er lang tid til mandag hvis der ikke sker noget i weekenden.
Vi havde 6-7 stks - det passede ca med et døgn. Fra 6 måneder kan de jo også drikke vand direkte fra hanen, så der bliver det lidt nemmere.
Jeg havde misset, at der allerede er gået to dage. Hmm.. Det kan jo godt være, at kroppen lige skal indstille sig. Umiddelbart tror jeg, man siger, at lactulose gives i samråd med læge/sundhedsplejerske, men det er et håndkøbspræparat og ikke vanedannende, så hvis du føler for det, kan du vel godt købe det som back up til weekenden. De findes jo i små størrelser, så du ikke behøver at købe et lager ind, inden du ved, om du får brug for det 
Ellers kan du prøve følgende:
- let massage i cirkelbevægelse med uret på maven
- at cykle med benene, mens barnet ligger på ryggen
- sveskemos. Jeg ved ikke, om dit barn får fast føde endnu, men det er forholdsvist mildt for maven, hvis du alligevel snart skal i gang. Vær dog opmærksom på, at SS udelukkende anbefaler amning/flaske indtil 6 måneder (dette siger jeg kun, så jeg ikke bliver korsfæstet af folket, og så du er velinformeret).
Anmeld
Citér