StineW79 skriver:
I feks England er der grupper på fb og andre steder, hvor man ka slå et måltid op, som ka afhentes i løbet af dagen, så ka en anden bruger der "mangler" et måltid ligge billet ind på maden, og ka så feks hente det efter arbejde.
Vi har feks næsten ALTID 1-2 potioner aftensmad til overst hver aften afhængig af hvor meget/lidt ungerne spiser, og det ryger tit i skraldespanden
Ville da syntes det var meget feder hvis det ku gå til en anden!
Oprettede faktisk en tråd for længe siden, der hed noget med "genbrugsmad" for at se hvordan andre ville have det med at overtage et måltid tilberedet af en fremmede. Mange ville ik gøre det!
Ps Sorry til ts, fordi jeg lige brød ind i din tråd!
Syntes det er fantastisk at der er så mange der har mulighed for at hjælpe! Vh stine
Det var godt nok et fantastisk tiltag!
Jeg tror virkeligt der vil være brug for lignende i DK. Jeg ved, at der er i en nordjysk hjælpegruppe på FB findes en madmor, som har et lager af mad, som kan holde sig længe. Medlemmer af gruppen kan henvende sig frit, så længe de kan betegnes som udsatte.
Vi er 5 i familien, to voksne, en teenager og to små børn. Vi er så priviligerede, at vi har mulighed for at bestille måltidskasser til 4 dage i de uger, hvor tiden er knap.
Jeg går pt hjemme med vores nye lille plejebarn og har tid til at købe ind og lave mad, men jeg bruger også tid på frivillig hjælpearbejde.
Jeg bliver så ked af det når jeg hører om mennesker i DK, som ikke kan få pengene til at slå til og som ikke har et sikkerhedsnet under.
Jeg bliver samtidigt meget glad når jeg har mulighed for at hjælpe, det er med alt fra tøj til mad og penge.
I aften vil jeg sortere børnenes tøj og legetøj, som skal doneres til russiske børnehjemsbørn som kommer på ferie i DK.