Når det hele pludselig ramler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2015

lineog4

Lyder som om du har fået hjælp. Men kommer sådan til at tænke på, når jeg læser din tråd, at hvor ville det dog være fantastisk man havde en ordning, eller en aftale eller hvad man nu skal kalde det. Hvor noget af alt det man ikke får spist, du ved lige den ekstra kartoffelsalat jeg har stående i køleskabet som ikke blev spist, eller den ekstra portion kødsauce der røg i fryseren eller hvad ved jeg - eller den der ekstra skyr man købte fordi der var en for 13 og to for 18. Ja hvis de ting kom ud til nogen der manglede frem for de røg i skraldespanden sammen hånd i hånd med den dårlige samvittighed. 

Nu ef du langt væk fra os, for ellers ville jeg straks tilbyde det ikke bare i de sure måneder, men også inde knapt så sure. Men tænk hvor vi kunne spare alle sammen, og vi kunne hjælpes ad....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

Loa

lineog4 skriver:

Lyder som om du har fået hjælp. Men kommer sådan til at tænke på, når jeg læser din tråd, at hvor ville det dog være fantastisk man havde en ordning, eller en aftale eller hvad man nu skal kalde det. Hvor noget af alt det man ikke får spist, du ved lige den ekstra kartoffelsalat jeg har stående i køleskabet som ikke blev spist, eller den ekstra portion kødsauce der røg i fryseren eller hvad ved jeg - eller den der ekstra skyr man købte fordi der var en for 13 og to for 18. Ja hvis de ting kom ud til nogen der manglede frem for de røg i skraldespanden sammen hånd i hånd med den dårlige samvittighed. 

Nu ef du langt væk fra os, for ellers ville jeg straks tilbyde det ikke bare i de sure måneder, men også inde knapt så sure. Men tænk hvor vi kunne spare alle sammen, og vi kunne hjælpes ad....

Vi har sådan et stort madspild herhjemme desværre. 

Og jeg ville elske det kunne have kommet andre til gavn, men hvordan og hvorledes aner jeg ikke..... 

Anmeld Citér

18. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
lineog4 skriver:

I feks England er der grupper på fb og andre steder, hvor man ka slå et måltid op, som ka afhentes i løbet af dagen, så ka en anden bruger der "mangler" et måltid ligge billet ind på maden, og ka så feks hente det efter arbejde.

Vi har feks næsten ALTID 1-2 potioner aftensmad til overst hver aften afhængig af hvor meget/lidt ungerne spiser, og det ryger tit i skraldespanden Ville da syntes det var meget feder hvis det ku gå til en anden!

Oprettede faktisk en tråd for længe siden, der hed noget med "genbrugsmad" for at se hvordan andre ville have det med at overtage et måltid tilberedet af en fremmede. Mange ville ik gøre det!

Ps Sorry til ts, fordi jeg lige brød ind i din tråd!

Syntes det er fantastisk at der er så mange der har mulighed for at hjælpe! Vh stine

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

Nu har jeg haft lidt tid til at "fordøje" udfaldet af denne tråd. Jeg er helt udmattet. Føler denne dag har varet en hel måned. Men jeg er simpelthen så taknemmelig. Jeg er helt overvældet og rundt på gulvet. Imorges græd jeg, jeg var ret bange og utryg og gik sådan rundt og ledte efter en der var mere voksen end mig der kunne hjælpe, men der er kun mig, jeg er den eneste voksne nu. 

Jeg har grædt meget idag. Først af frustration, senere af glæde, lettelse og taknemmelighed. Jeg synes jeres idéer om at hjælpe hinanden er fantastisk, har tænkt på det hele dagen. 

Har hele dagen tænkt på hvad jeg kunne gøre. Hvordan kan jeg vise jer hvor taknemmelig jeg i virkeligheden er? Hvor stor pris jeg sætter på jeres hjælp? For fakta er at ingen af dem jeg gik og regnede med ville hjælpe, men vildt fremmede kvinder, faldt nærmest over hinanden for at tilbyde hjælp.

Jeg er ked af folk mere og mere har den følelse af at hele vores samfund er egoistisk, for jeg har idag fået bevist, lige foran mig, at det ikke er sandt. 

Jeg er meget glad. Jeg er meget taknemmelig.

Tusind tak! 

Ps. Jeg er også mæt - vi fik pasta og kødsovs, BEGGE TO! Og der er nok til imorgen, så der skal jeg også have mad  TAK!!!!

Anmeld Citér

18. juni 2015

IT-nørd

StineW79 skriver:

I feks England er der grupper på fb og andre steder, hvor man ka slå et måltid op, som ka afhentes i løbet af dagen, så ka en anden bruger der "mangler" et måltid ligge billet ind på maden, og ka så feks hente det efter arbejde.

Vi har feks næsten ALTID 1-2 potioner aftensmad til overst hver aften afhængig af hvor meget/lidt ungerne spiser, og det ryger tit i skraldespanden Ville da syntes det var meget feder hvis det ku gå til en anden!

Oprettede faktisk en tråd for længe siden, der hed noget med "genbrugsmad" for at se hvordan andre ville have det med at overtage et måltid tilberedet af en fremmede. Mange ville ik gøre det!

Ps Sorry til ts, fordi jeg lige brød ind i din tråd!

Syntes det er fantastisk at der er så mange der har mulighed for at hjælpe! Vh stine

Det var godt nok et fantastisk tiltag!

Jeg tror virkeligt der vil være brug for lignende i DK. Jeg ved, at der er i en nordjysk hjælpegruppe på FB findes en madmor, som har et lager af mad, som kan holde sig længe. Medlemmer af gruppen kan henvende sig frit, så længe de kan betegnes som udsatte. 

Vi er 5 i familien, to voksne, en teenager og to små børn. Vi er så priviligerede, at vi har mulighed for at bestille måltidskasser til 4 dage i de uger, hvor tiden er knap. 

Jeg går pt hjemme med vores nye lille plejebarn og har tid til at købe ind og lave mad, men jeg bruger også tid på frivillig hjælpearbejde. 

Jeg bliver så ked af det når jeg hører  om mennesker i DK, som ikke kan få pengene til at slå til og som ikke har et sikkerhedsnet under. 

Jeg bliver samtidigt meget glad når jeg har mulighed for at hjælpe, det er med alt fra tøj til mad og penge. 

I aften vil jeg sortere børnenes tøj og legetøj, som skal doneres til russiske børnehjemsbørn som kommer på ferie i DK. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

jenny4

Blot til info til jer der gerne vil hjælpe, så er der en anden tråd "økonomi og mad" eller noget i den dur med en alenemor med 4 børn i Ålborg, der også er i problemer i denne måned.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mullesmith

Ej hvor lyder det frygteligt hårdt, der er jo længe til den 1. Måske du skulle lave en lille indsamling på mobile pay? Det er da ikke tåleligt at du kun spiser hver 2. 3. Dag 

Anmeld Citér

18. juni 2015

SaraSH

Akut økonomisk hjælp fra kommunen Tip en venAf: Anette Larsen, socialrådgiver
Sidst fagligt opdateret: 12.05.2015

Hvis du kommer i en akut mangel på penge til helt nødvendige udgifter som for eksempel mad eller boligudgifter, kan du i særlige situationer få akut økonomisk hjælp fra din kommune. Denne form for akut økonomisk hjælp er helt midlertidig.

Kravene er blandt andet:

Du skal have været ude for ændringer i dine forhold - det kommunen kalder "en social begivenhed". Det kan eksempelvis være skilsmisse, ægtefælles død eller arbejdsløshed. Sociale begivenheder er med andre ord ændringer i dit liv, der påvirker dine muligheder for at betale dine regninger og forsørge dig selv og din familie.
Som udgangspunkt skal der være tale om en uforudset udgift, men kommunen kan dog yde hjælp til en udgift, som du vidste ville komme, hvis den er af helt afgørende betydning for dit eller din families daglige liv, eksempelvis mad og boligudgifter.
Du skal ikke have andre muligheder for at skaffe pengene.
Kommunen kan vurdere, at situationen er opstået på grund af en uforsvarlig økonomi og yde hjælpen mod tilbagebetaling. Det betyder, at du senere skal betale ydelsen tilbage, eventuelt over flere gange.

Kommunen kan i særlige situationer yde det, man kalder "overlevelseshjælp". Det er enten et mindre kontant beløb pr. dag til dig og din familie, der skal anvendes til mad eller eventuelt som en rekvisition - en slags madkupon - som du skal købe ind for i en bestemt butik i kommunen.

Praksis for, hvordan kommuner administrerer akut økonomisk hjælp, er forskellig. Du skal derfor henvende dig i din egen kommune for at høre nærmere, hvis du kommer i særlige, akutte økonomiske vanskeligheder og ikke har nogle økonomiske midler at leve for.

Blot til info - håber det bedste for dig ! 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Flomse

Jeg ved du har frabedt dig mere hjælp, men jeg vil utrolig gerne sende en lille skilling også, så hvis du har lyst og mobilepay, så send mig en privat besked. 500 rækker ikke langt.  Stort knus til dig

Anmeld Citér

18. juni 2015

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Ej puha, ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg er virkelig rørt, ville bare ud med mine frustrationer, havde ikke i min vildeste fantasi regnet med den slags tilbud, og så fra fremmede.

Tusind tak, allesammen. Vi bor i Jylland, ikke langt fra Billund. Det er svært for mig at komme rundt, vi har bil, men ikke råd til at køre rundt i den pt. Vil helst gerne gemme det sidste benzin, i tilfælde af vi skal til vagtlægen eller på skadestuen. 

Jeg er virkelig rørt, tusind tak.

Og til dig der spurgte, nej heldigvis ikke hver måned jeg kun spiser hver 2./3. dag, det er bare en måde for mig at få pengene - og maden - til at række lidt længere denne måned.

Du må meget gerne smide en sms til mig på 22909147, Jeg vil gerne komme ned med en kasse med forskelligt mad! 

Jeg bor i Viborg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.