Når det hele pludselig ramler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.963 visninger
51 svar
224 synes godt om
18. juni 2015

Anonym trådstarter

Åh altså... Jeg vil intet andet med dette indlæg end at ynke, uden at blive nedgjort - derfor anonymiteten. 

Jeg er alene med mit barn på halvandet. Jeg klarer mig fint. Jeg er studerende og det løber rundt. Jeg har ingen forældre og få tætte venner, så jeg er afhængig af mig selv, og kun mig selv. Og det har altid fungeret!

Men denne måned er hård, ekstra regninger, uforudsete udgifter og et kæmpe nul på min konto. Jeg har aldrig stået i sådan en situation før og det er så hårdt og ygmygende. Jeg vil så gerne være den bedste mor for mit barn, og der er sørget for ham, bleer, vådeservietter, panodiler osv, han får mad hver dag, og jeg spiser hver anden/tredje dag, og på den måde løber det lige rundt. Selvom jeg er i tvivl om det går hele måneden. Jeg har skrevet rundt og "tigget" (sådan har det ihvertfald føltes) om lån hos alt og alle, det er ydmygende! Alle sagde nej. Det er endnu mere ydmygende. Har talt med bank, kommune og alle bekendte. 

Jeg ved at det hele nok skal gå, vi skal kun lige klare os til D 1, men puha, jeg er vant til at have styr på det hele, vi lever ikke som kongelige, men dét her er uudholdeligt. Har frygtelig ondt af mig selv - men det har bestemt hjulpet at få lov til at lukke det hele ud her. 

Hvis du har læst med så længe, så kryds fingre for at denne måned går hurtig og vi ikke får flere ubehagelige overraskelser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Hvis du vil kan du skrive privat til mig.  (Mit budget er 650 kr om ugen til mad tøj bleer osv. Og jeg har 3 børn hvor 2 af dem bruger bleer) 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Lisbeth1985

Hvor bor du? Hvis det er i Aarhus eller omegn,vil jeg gerne komme forbi med lidt mad til jer - i skal ikke sulte ❤️

Anmeld Citér

18. juni 2015

MKN_96

Hvis du bor på Fyn, så send mig en pb  For et par år siden (dog uden barn), boede jeg ude med 800kr til mad og diverse om måneden... Så jeg kender til en del billige retter man kan bikse sammen så der er til flere dage  Jeg skal nok betale det hele, ville ønske nogen havde gjort det samme for mig dengang 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Frk.S

Det lyder ikke sjovt! 

Får du normalt også kun mad hver 2-3 dag? Eller er det bare nu her i denne måned med uforudsete udgifter? Du skal da have mad hver dag! Jeg kan selvfølgelig sagtens forstå at du prioriterer at dit barn får mad hver dag og at du selv undværer - men er der ikke et andet sted i kan skære, så du får hver dag?

Har du mon noget du kan sælge, så i kan få mad til resten af måneden? I kan da ikke klare jer til d. 1. hvis i ingen penge har. 

Hvor bor du henne af? Du behøver ikke at svare, hvis du gerne vil være anonym. Men jeg kan da godt give lidt brød, gryn, pasta hvis i kan bruge det.

Ellers er der altså flere grupper på Facebook om gratis ting. Hvis der er en i dit område kan du spørge om der er nogen der kan undvære lidt. Det har jeg set andre gøre - og folk er som regel ret søde til at hjælpe. Jeg kan godt forstå det kan være ydmygende, men som sagt virker folk ret forstående. Så det var måske et forsøg værd. 

Håber i klarer jer igennem til d. 1. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Åh altså... Jeg vil intet andet med dette indlæg end at ynke, uden at blive nedgjort - derfor anonymiteten. 

Jeg er alene med mit barn på halvandet. Jeg klarer mig fint. Jeg er studerende og det løber rundt. Jeg har ingen forældre og få tætte venner, så jeg er afhængig af mig selv, og kun mig selv. Og det har altid fungeret!

Men denne måned er hård, ekstra regninger, uforudsete udgifter og et kæmpe nul på min konto. Jeg har aldrig stået i sådan en situation før og det er så hårdt og ygmygende. Jeg vil så gerne være den bedste mor for mit barn, og der er sørget for ham, bleer, vådeservietter, panodiler osv, han får mad hver dag, og jeg spiser hver anden/tredje dag, og på den måde løber det lige rundt. Selvom jeg er i tvivl om det går hele måneden. Jeg har skrevet rundt og "tigget" (sådan har det ihvertfald føltes) om lån hos alt og alle, det er ydmygende! Alle sagde nej. Det er endnu mere ydmygende. Har talt med bank, kommune og alle bekendte. 

Jeg ved at det hele nok skal gå, vi skal kun lige klare os til D 1, men puha, jeg er vant til at have styr på det hele, vi lever ikke som kongelige, men dét her er uudholdeligt. Har frygtelig ondt af mig selv - men det har bestemt hjulpet at få lov til at lukke det hele ud her. 

Hvis du har læst med så længe, så kryds fingre for at denne måned går hurtig og vi ikke får flere ubehagelige overraskelser. 

Kære dig, 

først og fremmest et kæmpe kram herfra ❤️ 

Jeg vil også gerne give dig noget mad, hvis du bor i nærheden. Du skal ikke sulte ❤️

Anmeld Citér

18. juni 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Bor du i nærheden af os (Ringkøbing), må du gerne hente lidt fra vores fryser! Eller spise her.

At være studerende og mor og så kun spise hver 2/3. dag må være hårdt. Jeg håber det hele løser sig.

Anmeld Citér

18. juni 2015

A.n.onym.

Du må gerne sende mig en PB - så kan jeg evt sende dig lidt på mobilpay - ingen skal sulte 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

Ej puha, ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg er virkelig rørt, ville bare ud med mine frustrationer, havde ikke i min vildeste fantasi regnet med den slags tilbud, og så fra fremmede.

Tusind tak, allesammen. Vi bor i Jylland, ikke langt fra Billund. Det er svært for mig at komme rundt, vi har bil, men ikke råd til at køre rundt i den pt. Vil helst gerne gemme det sidste benzin, i tilfælde af vi skal til vagtlægen eller på skadestuen. 

Jeg er virkelig rørt, tusind tak.

Og til dig der spurgte, nej heldigvis ikke hver måned jeg kun spiser hver 2./3. dag, det er bare en måde for mig at få pengene - og maden - til at række lidt længere denne måned.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Sissel

Kan man ikke få noget hjælp igennem mødrehjælpen? Sådan en kasse med nødrationer lissom man kan få en kasse med julemad i til juleaften?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.