Min svigerinde skal giftes til efteråret og i den anledning skal der jo et polterabend til og det er bare ikke mig, jeg er som person usikker og bryder mig ikke om at lave alt muligt der er udstillingsagtigt (det er frygteligt at have det sådan, men jeg har nu engang lært at leve okay med det)
Jeg har til bruden ringet og fortalt at når jeg bliver inviteret så siger jeg nej tak, da det ikke er mig, at jeg ønsker hende den fedeste dag ever, men jeg vil ikke være lyseslukker, at jeg så hellere sammen med min mand giver brudeparret en middag på en restaurant, når alt polymikken har lagt sig.
Bruden forstod og jeg følte en lettelse uden lige af at have sagt fra (det er jeg desværre ikke så god til, men er noget dertil hvor jeg bliver nød til at lære det) - jeg synes også at jeg som menneske er nød til at lytte til mine egne grænser og jeg ved godt de ikke er så store, men de er der nu engang.
Min svigermor virker til at være stået helt af og meget uforstående over det og jeg tænker at det er resten af familien nok også - vi er meget uens på alle punkter. Hun skrev tidligere at jeg da var med til den anden svigerindes polterabend, hvortil jeg skriver at ja, det var jeg, men nu er jeg blevet 15 år ældre og tør sige fra til noget jeg ikke lyster og at jeg ikke synes det er fair overfor bruden at mine tanker den dag kun vil gå på at det skal slutte.
Jeg har vendt den i hovedet om det er unfair overfor min svigerinde at sige fra den dag og jeg synes det faktisk ikke, jeg har forklaret hende inden dagen, hvorfor jeg ikke vil være der, så hun ikke føler en skuffelse over det på dagen og en undren..
Ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette opslag, men havde bare brug for at komme ud med det nu min svigermor blandede sig, for havde jo lige sådan en fin følelse med at have sagt fra.
Anmeld
Citér