Først ikke dunke dig selv i hovedet - og jeg får personligt ikke ondt i maven over din beskrivelse, men jeg læser en frustration og en afmagt. Men også en misforstået: jeg må ikke være voksen go kræve noget af mit barn.
jeg vil tage tandbørstning først - for mig er tandbørstning ikke til diskussion, jeg hjælper mine børn ved at børste deres tænder grundigt. Og ærgerligt, hvis de har haft perioder hvor de ikke vil og kæmper imod, så fortæller jeg med stille stemme og roligt kropssprog at det bestemmer jeg - sætter mig på gulvet med dem i mellem mine ben og deres hoved oppe og armene under mine ben og så børster vi - overgreb, nej på ingen måde for bliver altid gjort med ro og hellere det end de mister deres tænder. Skal siges metoden er givet af børnetandlægen
Vi må godt som voksne være stærkere, bestemme og sætte hårdt mod hårdt, når det er nødvendigt.
Med strømper og andre ting, der har mine børn lært vi tæller - overhørte faktisk en samtale mellem min ene søn og en ven: hvir min søn spurgte: hvor meget tæller dine forældre til? Svaret var 5, og min søn sagde: ej hvor er du heldig jeg har kun til 3
Jeg ved egentlig ikke hvad de tror der sker hvis jeg når 3, men tanken er åbenbart nok til de altid kommer eller gør det jeg suger inden 3 - av jeg lyder som en skrap mor
men det er jeg nok egentlig også eller rettere en tydelig mor, hvor de ved hvad der kan diskuteres og hvad der ikke kan.
Men når det så er skrevet, så har mine også været knapt 3, og gjort tusind ting jeg ikke billigede, de har oceaner af tid på strømper og drevet mig til vanvid. Og mit bedste råd er faktisk tid, vi haf utrolig meget tid om morgenen selvom det betyder vækkeuret må bimle 5.28. Og så struktur: først morgenmad, så tøj, så morgenfjernsyn eller leg og 5 minutter før vi skal afsted bliver de varskoet så de er parate.....
Anmeld
Citér