Udgift pr. måned til lille hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

Mulle0802

Ploffer skriver:

Vi fik en lille Shih Tzu for 4 måneder siden 

Faste udgifter pr. Måned :

Hvalpefoder (Royal Canin Shih Tzu junior) 169 kr

Hundeansvarsforsikring + sygeforsikring + medicintilskud - 203 kr. hos Agria.

Ca. 50 - 75 kr til godbidder

En vaccine koster ca 600 kr hos vores dyrlæge og så for hun Bravecto (mod flåter og lopper) hver 3. Måned til ca. 180 kr

så kan der jo komme dyrlæge regninger løbende og der skal indkøbes nogle start ting  tror vi brugte ca. 1500 inden vi fik hende 

OG så er Shih Tzu altså bare en fantastisk race

Tak for dit svar  

Vi har også læst den skulle være en rigtig dejlig og kærlig hund, det er derfor valget er faldet på den race. 

Og vaccinen skal den have i uge 8 og 12 som en anden skrev? Så 1200 kr i alt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Mulle0802

Tusind tak for alle jeres svar, kan godt høre der er mange tænkt jeg ikke har tænkt på/ikke anet

Anmeld Citér

15. juni 2015

Mulle0802

Masig skriver:

Vi har en hund i mellemstr på ca 20 kg.

ca. 350 kr pr mdr i foder (specialfoder).

Ca. 200 kr pr mdr på godbidder/tyggeben, legetøj m.m.

ca. 150 kr pr mdr på forsikring (ansvar+sygeforsikring).

6-700 kr pr. År på vaccine.

og vi har desværre været uheldige at få en svag hund med allergi, HD og MANGE sygeperioder og uheld så vi har efterhånden brugt 50.000 i dyrlægeregninger på hans 5 år... en del er heldigvis dækket af forsikringen, så vil råde jer til sygeforsikring for en sikkerheds skyld...

Puha, det var noget af nogle udgifter I har haft. 

Det er jo altid knald eller fald mht. til forsikringer, men kan godt se det rigtige vil være at tegne sygeforsikring på den også. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

jmpk

Med hensyn til forsikring, så har vi Alka til vores engelske bulldog på 11mdr. Det er en race der kan fejle alt hvad fejles kan - og derfor tænkte vi at det ville give mening med en sygeforsikring ud over den lovpligtige ansvarsforsikring.

Det der er med Alka´s sygeforsikring er, at de dækker op til ca.25.000kr. pr. skade! Det vil altså sige at der ikke er noget loft. Mange forsikringer har et loft på 15.000kr. og op, alt efter hvad man betaler i præmie. Vi giver 2500kr./året for vores forsikring, og det er "dyrt", men det er på grund af racen. Vi har dog allerede taget vores i brug, da han skulle opereres for cherry-eye (det dækker andre forsikringer ikke), det blev over 5000kr. i alt. Så vi syntes at 1135kr. i selvrisiko og 2500kr. for præmie er godt givet ud.

Men har man en hund der ikke racemæssigt kan fejle en masse, kan det nok betale sig med en anden forsikring.

Med hensyn til mad, vil jeg lige slå et slag for at købe det i Tyskland. Vi råfodrer (BARF) vores hund, og 28kg. frossent foder koster omkring 600-700kr. inkl. forsendelse. Hvis man mere er til tørfoder, så bestilte vi 30kg. kvalitetsfoder for 700kr. inkl. forsendelse her i vinters - det koster 15kg. af det foder herhjemme. Nu er 30kg. nok lige i overkanten for sådan en lille størrelse som jeres, men det mærke vi køber kan købes helt ned til 2 kg. i "prøvepakker".

Anmeld Citér

15. juni 2015

Masig

Mulle0802 skriver:

Puha, det var noget af nogle udgifter I har haft. 

Det er jo altid knald eller fald mht. til forsikringer, men kan godt se det rigtige vil være at tegne sygeforsikring på den også. 

Det er det, men jeg ville ikke risikere at stå i en  situation hvor jeg måske blev nødt til at aflive istedet for at behandle bare pga økonomien... så vil jeg gerne give små 150-200 kr pr mdr istedet for den sikkerhed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.