Udgift pr. måned til lille hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.601 visninger
24 svar
8 synes godt om
14. juni 2015

Mulle0802

Hej Piger,

Vi overvejer at få en lille hund. Er der nogen af jer der kan sige hvor mange udgifter i ca. har over et år til mad, dyrlæge, klipning osv. 

Synes det er svært at vide hvor meget der skal sættes til side hver måned. Vi snakker om en lille Shih tzu.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi har en dværg pudel.

og bruger 500 hver 3 md på klipning.

så kommer mad vi har købt en kæmpe pose petegree (ca stavet) 10 kg hvalpefoder til 200 kr. Fundet på tilbud i Kvickly. Vi har haft hende i 8 mdr og den er lidt over halv fuld stadig.

så er der penge til hygge bider og prisen er jo alt efter hvad i køber.

og så kommer alle start tingene som skåle, kurv, legetøj, snor.

og så dyrlæge vaccine

alt i alt på de 8 mdr vil jeg tro vi har brugt 2500 på at starte op med hund

Anmeld Citér

14. juni 2015

Krydserfingre

Jeg bruger cirka således:

foder, stor pose kvalitets mad: 2400 på et år. Altså 600kr hver 3 mdr. 

Derudover er det meget svært at skrive dyrlæge regning da man aldrig kan vide hvor og hvornår ens hund for brug for en dyrlæge. Men jeg bruger ca 1500kr om året. Derudover har jeg sat godbids-regnskabet udfra jeg cirka køber for 50-100kr om måneden, altså 1200kr om året - INKLUSIVE legetøj engang i mellem og nyt halsbånd osv. 

Så det er cirka 5.100kr om året. Og nu har du ikke nævnt forsikring men det skal man jo også have og den koster for mit vedkommende 1600kr om året.

Men det er umuligt at dele omkostningerne for en hund op sådan som du siger. Det varierer jo fra måned til måned, ejer til ejer og hund til hund. Man kan være uheldig og få en der fejler noget og derfor kræver mange penge til dyrlæge. Og man kan undgå godbids/legetøjs-delen. Det er meget individuelt. Jeg har forresten en hund på 13 kg Held og lykke. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Krydserfingre

Glemte lige: de første 2 måneder man får hvalpen skal den jo vaccineres i uge 8 og igen i uge 12, så det er nogle penge der fast skal gives i starten, plus alle hunde skal chippes og det koster også noget. Og self. skål, kurv, sele osv. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Mulle0802

hannetheis skriver:

vi har en dværg pudel.

og bruger 500 hver 3 md på klipning.

så kommer mad vi har købt en kæmpe pose petegree (ca stavet) 10 kg hvalpefoder til 200 kr. Fundet på tilbud i Kvickly. Vi har haft hende i 8 mdr og den er lidt over halv fuld stadig.

så er der penge til hygge bider og prisen er jo alt efter hvad i køber.

og så kommer alle start tingene som skåle, kurv, legetøj, snor.

og så dyrlæge vaccine

alt i alt på de 8 mdr vil jeg tro vi har brugt 2500 på at starte op med hund

Tak for svar, det var ikke så meget som jeg havde troet. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Diosa85

Som de andre siger så er det meget individuelt hvor mange penge man bruger på en hund. Det var ekstremt dyrt for mig da jeg havde hund. Det kostede mig i alt på de 5 år jeg havde hende (måtte aflives pga sygdom) ca 25.000 kr.  

Anmeld Citér

14. juni 2015

Krydserfingre

Min hund bliver 4 om 2 uger og har alt i alt brugt ca 15-20.000kr på ham inklusive de 5000 han kostede. Det er dyrt med dyr. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

B&J

Vi havde dog ikke vores fra hvalp, men en kvalitets fødder bruger vi ca. 400kr hver 3 månede der er 15kg også er det hygge guffer ved siden af, snor halsbånd pleje f pels mad skål vand skåle osv.

gode børster

også et der jo vacciner og hvaf ellers der kan komme ved dyrlægen og en hundeforsikring

vi ligger 500kr af om månede til vores hund. 

så nej det er bestemt ikke billigt.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Mulle0802

Tak for svar, jeg er klar over det er meget forskelligt fra hund til hund, det var blot for at få et indtryk, havde nok tænkt vi skulle sætte 1000 kr. af om måneden, men vi kan vidst godt nøjes med ca. 500 kr. 

Hundeforsikring, det er da også rigtigt, det havde jeg ikke tænkt på (første gang vi skal have hund, så er helt nybegynder

Anmeld Citér

14. juni 2015

esioul

Vi har en hund på ca. 32 kg. 

Foder ca. 200,- pr måned (vi køber 3 sække af gangen og får rabat) 

ansvars og sygeforsikring ca. 200 pr måned

diverse 100,- (kødben, tyggestænger og lign) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.