Udgift pr. måned til lille hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

ErDetSnartNU

Vi har en golden retriever som i løbet af de 2 år vi har haft hende har kostet ca 3000 i dyrlæge (vaccinationer eksem ormekur og zoolac mod tynd mave) og derudover bruger vi ca 170/måneden på mad til hende og 1100/året i forsikring. Hvad vi har brugt i indkøb af hundepude/neglelippe/legetøj osv har jeg ikke overblik over men det er jo en individuel udgift alt afhængigt at hvad man vil have. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Mulle0802

Kiggede lige lidt på hundeforsikring, hvilke har i - på Alka er der en til 450 kr. som dækker skader på andre. Og så en ekstra som dækker dyrlæge udgifter osv. med selvriskiko på 1135 kr. Der koster 1900 kr. om året - det er noget af en forskel synes jeg. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

esioul

Mulle0802 skriver:

Kiggede lige lidt på hundeforsikring, hvilke har i - på Alka er der en til 450 kr. som dækker skader på andre. Og så en ekstra som dækker dyrlæge udgifter osv. med selvriskiko på 1135 kr. Der koster 1900 kr. om året - det er noget af en forskel synes jeg. 

Giver 2100 årligt for ansvar og sygeforsikring ca. 

Den dækker 80% hvis hunden skal behandles (den gælder dog ikke vacciner og sundhedstjek) og så gælder den hele hundens liv. mange stopper dækningen når hunden er 10. 

Det er hos dyrekassen. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Masig

Vi har en hund i mellemstr på ca 20 kg.

ca. 350 kr pr mdr i foder (specialfoder).

Ca. 200 kr pr mdr på godbidder/tyggeben, legetøj m.m.

ca. 150 kr pr mdr på forsikring (ansvar+sygeforsikring).

6-700 kr pr. År på vaccine.

og vi har desværre været uheldige at få en svag hund med allergi, HD og MANGE sygeperioder og uheld så vi har efterhånden brugt 50.000 i dyrlægeregninger på hans 5 år... en del er heldigvis dækket af forsikringen, så vil råde jer til sygeforsikring for en sikkerheds skyld...

Anmeld Citér

14. juni 2015

Masig

Mulle0802 skriver:

Ansvarsforsikringen er lovpligtig så den kan du ikke undgå. Sygeforsikringen er frivillig, og ja lidt dyr, men forestil dig din hund kommer til skade og skal opereres for 10.000 kr eller mere. Så bliver man glad for forsikring 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Ploffer

Vi fik en lille Shih Tzu for 4 måneder siden 

Faste udgifter pr. Måned :

Hvalpefoder (Royal Canin Shih Tzu junior) 169 kr

Hundeansvarsforsikring + sygeforsikring + medicintilskud - 203 kr. hos Agria.

Ca. 50 - 75 kr til godbidder

En vaccine koster ca 600 kr hos vores dyrlæge og så for hun Bravecto (mod flåter og lopper) hver 3. Måned til ca. 180 kr

så kan der jo komme dyrlæge regninger løbende og der skal indkøbes nogle start ting  tror vi brugte ca. 1500 inden vi fik hende 

OG så er Shih Tzu altså bare en fantastisk race

Anmeld Citér

14. juni 2015

Krydserfingre

Jeg har alm brand forsikring og er super glad for den. Prøv og undersøg de forskellige og værd opmærksom på at indenfor nogle forsikringer så står der med småt "vi dækker ikke bulldogs for luftvejs problemer" da visse racer har tendens/altid har visse problemer så sikrer de sig i mod det. Ved ik om shith tzu har nogle problemer men bare så su er opmærksom

Anmeld Citér

14. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg har en tæve på 4kg. 

Hun er korthåret så ingen pelspleje. Klipper selv kløer.

foder 189kr (3kg) holder ca 5 uger. Dette er et godt kvalitetsfoder. Tyggeben/godbidder 100kr pr måned

Loppe/flåt middel 500kr om året ca

nyt udstyr måske 300kr om året

Ansvar/sygeforsikring 2000kr pr år

hun er lige blevet steriliseret det  kostede 4000kr. Det dækker forsikring ikke.

vaccination og tjek 800kr pr år

derudover uforudsete dyrlægeregninger 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Annemette07

Mulle0802 skriver:

Hej Piger,

Vi overvejer at få en lille hund. Er der nogen af jer der kan sige hvor mange udgifter i ca. har over et år til mad, dyrlæge, klipning osv. 

Synes det er svært at vide hvor meget der skal sættes til side hver måned. Vi snakker om en lille Shih tzu.

Vi har en lille hund. En lille pose pedigree koster ca 75-80 kr og rækker ca 3 måneder også får han leverpostej hver dag - bare den billige så ca 60 kr om måneden. Vores har kun været til Dyrelæge ved de første vacciner også en enkelt gang med opkast. Vi har haft haft i fem år nu, så han er ikke ret dyr :-)

Anmeld Citér

15. juni 2015

5timesacharm..right?

Det er svært at sige. Jeg vil tro vi bruger ca 2500 årligt på mad, godbidder og legetøj, ekstra halsbånd osv. 

Forsikringen giver vi 1700 for årligt og så er der jo dyrlægeregningerne, hvis der ikke er noget galt, giver vi vel omkring 1500 årligt (vacciner osv) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.