At holde fri med sine børn men hver for sig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Her er det også en integreret børnehave/vuggestue og det vil være mig der skal aflevere hver gang. Hvordan gør jeg så lige det når jeg skal aflevere storesøster men hildeden lille hjemme. Skal jeg lade an blive i bilen eller tage ham med ind og sige farvel til storesøster?? Og det samme omvendt når det er den lille der skal afleveres?

Jeg tog dem med ind - var også på cykel så lidt mere besværligt at lade blive uden for  jo også godt de kan finde ud af det, hvis en er syg eller skal til lægen, tandlægen eller andet hvir mN gerne vil dem alene. Jeg har aldrig løjet om det, dvs. De har vidst den anden havde fri. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Mum33

Anonym skriver:

Tak for svar allesammen! Kan godt når jeg læser hvad I skriver se meningen I at holde fri med sine børn hver for sig. Jeg vil bare så gerne gøre mit bedste så ingen af dem føler sig til side! Min bekymring går nok bare på hvordan jeg skal takle det hvis nu min store datter spørger hvorfor lillebror må blive hjemme og ikke hende når jeg skal aflevere hende og når lillebror til den tid er startet i vuggestue. Og omvendt...??

De føler sig da netop sat til side, hvis du aldrig tager dig tid til kun dem alle har behov for at have deres mor eller far for sig selv indimellem - uanset hvor mange søskende man har. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg elsker at holde fri med mine unger hver for sig, og er sikker på at de får lige så meget ud af det som jeg gør!

Thea bliver snart 7 år og alberte er 3 lige om lidt, så her ka det være svært at finde noget de begge ka li at lave i lige lang tid, så det er dejligt bare at ka tá en hel dag i deres eget tempo.

Thea går jo i skole, men så henter jeg hende efter skole, også laver vi forskellige ting. Nogle gange tager vi i centret og spiser en is, shopper lidt hvis der er noget hun mangler, tager i zoo et par timer osv. Nogle gange har hun en veninde med hjem og lege eller vi tager i legeland. Thea syntes det er helt fint at alberte holder en fridag, mens hun ska i skole og børnehave bagefter, fordi hun jo godt ved at hun så holder en fridag en anden dag.

Alberte er lige startet i børnehave og hun ved jo ik at thea holder fri, så hun føler sig ik snydt. Vi var i Legoland den anden dag, hvor vi prøvede alle de ting hun gerne ville, rigtig mange gange. Det ville thea ik ha syntes var så sjovt, da alberte faktisk ka li de lidt vilder ting, selvom hun er mindre.

Alberet har et helt andet og "hurtiger" tempo end thea. Thea er mere til en tur i centret, hvor alberte er mere en rende rundt og lave vilde ting pige. Vh stine

Anmeld Citér

15. juni 2015

Lunae

Anonym skriver:

Hej derude!

Nu har jeg læst et par gange at mødre herinde holder fri med deres børn hver for sig. Altså forstået på den måde at den ene dag holder man fri med sit ældste barn og den næste gang er det med sit yngste barn. Nu kommer mit spørgsmål. Hvorfor gør man det? Hvorfor ikke holde fri med dem begge på samme tid? At man vælger at holde fri med kun et af sine børn og aflevere det andet er det ikke synd og at gøre forskelsbehandling?? Hvad siger I til det barn der skal afleveres når han/hun spørger hvorfor han/hun skal i f.eks børnehave og lillebror/søster ikke skal men må blive hjemme med mor og hygge sig? 

Det skal lige siges at det her ikke er et fordømmende indlæg!! Jeg er bare nysgerrig da jeg selv har 2 børn. Den yngste er jeg dog stadig på barsel med. Men når jeg skal starte på arbejde igen så arbejder jeg hver anden weekend og det giver jo nogle fridage i ugen hvor jeg vil holde fri med mine børn. Og her tænker jeg at holde dem begge hjemme på samme tid. De vil komme til at gå i en intregreret børnehave/vuggestue så vil syntes det er synd hvis jeg aflevere den ene men tager den anden med hjem igen. Det vil jeg føle er forskelsbehandling.

Jeg kan sagtens se det gode i at have en hel dag for sig selv sammen med sit store barn og så den næste dag med sit yngste så de får al opmærksomhed for sig selv. 

Jeg er nysgerrig efter at høre fra jer 

Normalt holder jeg fri med begge mine børn, men for ca en måneds tid siden prøvede jeg at holde fri med min ældste (pige på 4 år) og sende den yngste (dreng på lige knap 2 år) i vuggestue.

Det kom sig af, at vi skulle til konfirmation dagen efter og at jeg synes min datter skulle have en ny kjole. Vi kørte til byen og prøvede kjoler og hun fik lov at vælge selv (med guiden fra mig ), hvorefter vi tog på Jensens Bøfhus og spiste frokost.

det var en skøn dag og vi er begge enige om, at det skal vi gøre igen. Vi var på tøsetur, som min datter siger

Det var altså fordi dagen havde et bestemt formål og vi ikke ville have fået det samme ud af, at have vores søn med. Han ville heller ikke få noget ud af at vi prøvede tøj.

ellers plejer jeg at holde fri med begge børn og lave noget, som de begge finder underholdende

Anmeld Citér

15. juni 2015

MorDk

Jeg holder også fridage med ungerne hver for sig og selvfølgelig også sammen. Jeg ELSKER alenetiden med ungerne (hver for sig) Og jeg ved De også ELSKER det! 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Barbamama

Jeg har næsten lige gjort det og jeg syntes det var så hyggeligt. Jeg gør det for at kunne give det ene barn min uforbeholdte opmærksomhed! De to er altid sammen. 

De fik hver deres dag i byen sammen med mig. De skulle have sommerjakker, så om mandagen var min store pige og jeg inde i byen og hygge. Vi fandt en fin jakke og legede på legeplads. Vi var også på restaurant! 

Om onsdagen var det så min søns tur.

Det var bare så dejligt! Og så længe det ikke kun er den ene man gør det for, så synes jeg bestemt ikke det er synd at den ene bliver afleveret og den anden har fri. Ingen af dem er blevet snydt.  

Og jeg elsker det virkelig. Min datter har lige haft en rigtig svær periode og har derfor haft et par fridage med mig. Hun er så stor at hun godt ved at så fortæller vi ikke lillebror at hun har været hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.