Anonym skriver:
Hej derude!
Nu har jeg læst et par gange at mødre herinde holder fri med deres børn hver for sig. Altså forstået på den måde at den ene dag holder man fri med sit ældste barn og den næste gang er det med sit yngste barn. Nu kommer mit spørgsmål. Hvorfor gør man det? Hvorfor ikke holde fri med dem begge på samme tid? At man vælger at holde fri med kun et af sine børn og aflevere det andet er det ikke synd og at gøre forskelsbehandling?? Hvad siger I til det barn der skal afleveres når han/hun spørger hvorfor han/hun skal i f.eks børnehave og lillebror/søster ikke skal men må blive hjemme med mor og hygge sig?
Det skal lige siges at det her ikke er et fordømmende indlæg!! Jeg er bare nysgerrig da jeg selv har 2 børn. Den yngste er jeg dog stadig på barsel med. Men når jeg skal starte på arbejde igen så arbejder jeg hver anden weekend og det giver jo nogle fridage i ugen hvor jeg vil holde fri med mine børn. Og her tænker jeg at holde dem begge hjemme på samme tid. De vil komme til at gå i en intregreret børnehave/vuggestue så vil syntes det er synd hvis jeg aflevere den ene men tager den anden med hjem igen. Det vil jeg føle er forskelsbehandling.
Jeg kan sagtens se det gode i at have en hel dag for sig selv sammen med sit store barn og så den næste dag med sit yngste så de får al opmærksomhed for sig selv.
Jeg er nysgerrig efter at høre fra jer 
For at have alene dag med begge børnene hver for sig, at man kun har fokus på et barn, og at det er i centrum. Bare fordi man har flere børn, kan man sagtens godt have bare et hjemme.. Og hvad de siger, ved jeg ikke, men regner med at de ved at de får en dag med mor en anden dag. Jeg tror ikke børn ser det som forskelsbehandling.
Hvis du har et barn der gerne vil i legoland, men det andet vil hellere i svømmehallen, er det da smart at dele det op.
Og hvis man har børn med stor aldersforskel, er det ikke altid let at finde noget de begge vil, så er det bedre at de har hver deres dag.
Det er da også dejligt for børnene at have mors (Eller fars) fulde opmærksomhed.. Det kan jeg mærke her og de er kun 1 og 2.. Som at far tager den ene med et sted og den anden bliver hos far. Det giver også nogle gode bånd, mellem barn og voksen.
Men det er bare mit gæt, selvfølgelig er der også dage hvor begge børn kan være hjemme. Men jeg tror det kan være forskelligt fra familie til familie.
Jeg er voksen og jeg elsker da stadigvæk at lave ting med min far, alene.. Og det er ikke fordi resten af mine søskende ikke er velkomne, men alenetid med en forælder er skønt. Om man får fri fra børnehave eller bare i det hele taget.