Sjove ting børn siger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

Carina:-)

Jeg har et snakkechatol af en datter -Og en dag bad jeg hende om lige at schhh 5 min hvorefter hun siger "Mor bare en gang om dagen må du give mig lov til at tømme mit hoved ,og det skal jo komme ud et sted ik! " 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

karisima

Farmor: hvad arbejder bedstemor (mormor) som?

Datter (4 år): hun passer gamle mennesker som dig, farmor. 

Hold kæft, vi grinede over den ��

Anmeld Citér

9. juni 2015

Kløver

Da jeg hentede ungerne i børnehaven, kom en pige hen, og aede mig på maven, og spurgte om jeg havde en baby i maven. Svarede ja, og kunne se moren så lidt flov ud. Lige efter udbryder pigen så, men du er ikke lige så stor som min mor(hun er ikke gravid, og jeg er en stor pige som tydeligvis er større end pigens mor) hun så helt flov ud og skyndte sig væk, men synes nu det var lidt sjovt

Anmeld Citér

9. juni 2015

Masig

For nogle uger siden var vi til et arrangement hos drengens dagpleje, som bor ude på landet midt mellem markerne. Vi var ude i haven og der kommer selvfølgelig en gyllevogn forbi og spreder gylle. Drengens kommentar:

"Traktoren lugter, den skal have en tør ble!!" 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Bella&Lina

Den ældste på 3 år.

hun var hjemme ved mormor og morfar på morfars fødselsdag . Mormor har sat en kage i ovnen (morfar er på job) .. isabella står og kigger ind i ovnen og siger " mormor det ligner godt nok en kage. Men morfar spiser den hele når han kommer hjem!"!

samme dag hjemme ved mormor og morfar siger hun ud af det blå "mormor jeg skal ikke sove her vel?" Min mor svare nej..

Isabella: "godt! Så lad vær med og sig det til mig!" ... 

Anmeld Citér

10. juni 2015

LeneKE

Min søn Casper på 3 ½ år og jeg sidder og snakker i går

Mig: "Casper, ved du godt hvad jeg hedder rigtigt?"

Casper: "nej ikke helt"

Mig: "Jeg hedder Lene"

Casper: "Neeeeeeej du hedder Frank!!"

vi kender slet ingen der hedder Frank

Anmeld Citér

10. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Sprit25 skriver:

Haha fuck den er god!!! Kan lige høre

det!!!

Hvis du mener Netto-episoden, så er jeg ret glad for, at det var min kæreste som oplevede det og ikke mig! Hahaha.. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Sprit25

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Hvis du mener Netto-episoden, så er jeg ret glad for, at det var min kæreste som oplevede det og ikke mig! Hahaha.. 

Hvordan reagerede din kæreste?

Anmeld Citér

10. juni 2015

Frk.S

Jeg synes simpelthen der kommer så mange sjove fra Freja på næsten 4 år:

Da hun er knap 2 år:

Phoebe (katten) ligger på terrassen og vasker sig – hun er nu i gang med halen.
Freja: "Phoebe spiser hale"

Da hun lige er blevet 2 år:

Vi er hjemme ved mormor og morfar. Hun kigger først på mormor og siger ”du har briller på” derefter på morfar ”morfar har også briller på.”
Til sidst kigger hun på mig og siger: ”Du har ikke briller på – du har bare øjne”

2,5 år gammel:

Freja sov på det tidspunkt ikke rigtig til middag længere, men bad nogle gange om at komme ind og putte. Så fik man nemlig lov at få sutten…. Og det var nok mest derfor hun bad om at hvile, for hun sov sjældent.

Hun var også begyndt at blive akut sulten, hvis hun så nogen der spiste et eller andet hun godt kunne tænke sig.

På ferie i Prag, går vi så forbi en der spiser en is. Promte kommer det fra Freja ”jeg er sulten”
Jeg siger at hun vist mest er lækkersulten. Jeg forklarer desuden hvad det betyder, og efter vi har brugt ordet nogle gange, virker det som om hun er nogenlunde med på hvad det betyder.

Senere på samme ferie beder Freja om at komme op og hvile i klapvognen med sutten. Da det er prøvet af lidt tidligere, hvor hun bestemt hverken sov eller hvilede, siger vi til hende, at hun ikke skal have sutten, for hun skal jo ikke sove.

Freja: ”Jamen mor, jeg er altså virkelig virkelig lækkertræt”

3,5 år gammel: 

Freja er i bad (og kan rigtig godt lide at stå under det lune vand). Da jeg vil til at vaske hende, siger hun at hun lige skal skylles først (Selvom hun er blevet skyllet). Da jeg har taget sæbe i hånden, siger jeg til hende, at så kan hun skylle kroppen mens jeg vasker håret.

Freja: ”Ja, det hedder samarbejde”

Anmeld Citér

10. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Sprit25 skriver:

Hvordan reagerede din kæreste?

Han siger at han blev ret flov, og hjalp hende pænt med at få tøjet på igen! Hahaha. Åh, hvor er jeg glad for at det ikke var mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.