Bestemmer man selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.976 visninger
22 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2015

Chrisj

Bestemmer man selv om man vil føde naturligt eller have et kejsersnit?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Chrisj skriver:

Bestemmer man selv om man vil føde naturligt eller have et kejsersnit?

Så vidt jeg ved vil lægerne faltid stærkt anbefale en naturlig fødsel medmindre der er noget der gør at dette ikke en hensigtsmæssigt for mor eller barn.

Anmeld Citér

5. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej - du skal godkendes til planlagt kejsersnit. Er det fordi du frygter vaginal fødsel? 

Anmeld Citér

5. juni 2015

Snoopy77

Der er altså ingen der kan tvinge dig til at føde vaginalt.. Uanset hvad folk fortæller dig. Det bedste er bare at have en god grund, ellers vil din jm nok prøve at overtale dig til en vaginal fødsel 

Anmeld Citér

5. juni 2015

lineog4

I bund og grund bestemmer man jo helt selv, de kan hverken presse dig til det ene eller det andet. Men de kan råde dig, og umiddelbart er deres råd jo baseret på en medicinsk vurdering og måske meget godt at lytte til.

Da min ene ikke vendte den rigtige vej, og de begyndte at tale om kejsersnit. Der var jeg faktisk der hvor jeg ikke ville presses til et kejsersnit. Heldigvis blev hun vendt, men det havde været svært for på den ene side ville jeg lytte til dem og på den anden side ønskede jeg på ingen måde et kejsersnit hvis der var en mulighed for at undgå det.

Anmeld Citér

6. juni 2015

lillespir26

Nej det gør man ikke min fødsels læge sagde at hvis jeg gik i fødsel før tid skulle jeg føde normalt hvor min spic læge sagde at der ingen tale var om at jeg måtte føde normalt så fik pks 9 dage før tid 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

altså man kan sige til sin jm at man ønsker det og så henviser hun til en fødselslæge som man så skal til samtale med og det er den læge der skal godkende.. langt de fleste får lov men nogle skal tale mere for deres sag end andre.. jeg har fået det to gange uden medicinsk grund på to forskellige sygehuse uden problemer....

Anmeld Citér

6. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Ja man har krav på kejsersnit, hvis man vil have det, men i praksis er det ofte svært at komme igennem med, hvis man ikke er meget insisterende. Jeg synes, jeg har set mange, der skriver, at de har måttet kæmpe for det, men får man nej hos den ene læge, kan man ofte finde en anden, der godt vil udføre det.

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Min jordmoder sagde, at jeg selv måtte betale, hvis jeg ville have et kejsersnit, og da pengene ikke var til det, måtte jeg føde vaginalt.

Bestemmer man virkelig selv?

Anmeld Citér

9. juni 2016

migxher

Altså hospitalet kan godt nægte dig et kejsersnit hvis der ikke er medicinsk indikation for det. Men vi har jo frit sygehusvalg, så det er jo bare at vælge et sygehus der vil. 
De vil dog som udgangspunkt forsøge at overtale dig til at føde vaginalt, fordi det som udgangspunkt er mest optimalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.