Hej piger. Jeg skriver herinde da jeg er havnet i en dum situation og ikke aner hvad jeg skal gøre.
I min søns dagpleje går der 1 barn. Lad os kalde ham S. Hans søster har også gået der samtidig med min søn, men hun er nu i børnehave. Hende kalder vi A.
S er knap 2 år og A er 3.
De er begge to meget beskidte altid, når de møder op i dagpleje, og har flere gange mødt dem i weekenderne med gammelt skidt over det hele. Faktisk så slemt at andre børn ikke vil lege med dem, fordi de synes de er beskidte. Sådan har det være længe, men jeg har ikke villet blande mig, da jeg tænkte at de sikker var gode forældre, selvom de ikke lige badede deres børn særlig tit.
I dag da jeg så skal hente min søn i dagplejen er S ved at blive hentet af sin far. S er tydeligt træt, har haft en lang dag (har han i øvrigt altid)og trænger nok mest bare til at komme hjem, men far skal lige sidde og hygge med en kop kaffe. S bliver rastløs og frustreret og løber lidt rundt hos dagplejemor. S vil tage sin sut på bordet, far siger at det må han ikke - S gør det alligevel og far går hen og giver ham hvad jeg vil kalde et dask i baghovedet. Ikke et slag, men heller ikke et kærligt klap. Han gør dette foran mig, dagplejemor og en anden forælder. Ingen siger noget.
Jeg går ud for at give min søn overtøj på og S følger med, og slår min søn flere gange. Jeg siger pænt til S at han ikke må slå, for det gør ondt på min søn, S stopper og aer ham i stedet, altså problemet er løst. Far kommer så ud og dasker S i maven. Jeg bliver helt mundlam og ved ikke hvad jeg skal stille op. S kigger på mig med de mest bedende øjne, og mest af alt havde jeg bare lyst til at tage ham med hjem og give ham en masse kærlighed, hvilket det ikke virker til at han får derhjemme. Far udtalte "Ja, så er det jo bare hjem og tælle ned til at vi kan aflevere ham igen i morgen kl 6".
S bliver tit misforstået af både forældre og dagplejemor. Han er meget voldsom, men ofte ser de spøgelser og han får skældud selvom han intet har gjort. Jeg ser en trist og omsorgssvigtet dreng!
Jeg har rigtig meget lyst til at skrive en anonym indberetning, men samtidig er jeg skidebange, da jeg er bange for hvad nu hvis de kan regne ud at det er mig!? Og de så vil prøve at gøre vores liv surt fordi de bliver sure?
Hvad ville i gøre?