Hvor billigt kan det gøres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2015

ung-mor-2014

Vi brugte 4000-5000 og det er maks, vi fik helt kvit og frit

autostol

puslebord

masser tøj

legetæppe

skråstol

højstol

masser legetøj

den til når de skal lære at gå

fik måske mere men det er lige hvad jeg husker, det fik vi af min kærestes moster

det eneste vi har købt er en billig barnevogn fra Bilka, insektnet og regnslag + seng

og dog vi fik 6000 af vores mødre til barnevognen og ja det brugte vi også på tremmeseng og lidt tøj  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Mullesmith

Har kigget lidt på dba og fundet fine ting der svare til det her:

Barnevogn 2500kr
Autostol 300kr
Tremmeseng 100kr 159kr for ny madras ikea
Ny madras til barnevogn og lift 550kr
Sengerand ikea 99kr

I alt 4208kr

det er da ikke galt? Så kommer der lidt tøj og sådan, har lidt fra sidst og også ca 15 stofbleer, har legetøj fra sidst og har babydyne og to sæt betræk i neutral farve, mangler lagner til Tremmeseng og barnevogn men det er vist ikke det der vælter budgettet   Nåh ja skal vel også have en sele til barnevognen alt efter om det medfølger eller ej. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Frk_Louise

Mullesmith skriver:

Barnevogn 2500kr
Autostol 300kr
Sengerand ikea 99kr

I alt 4208kr

det er da ikke galt? Så kommer der lidt tøj og sådan, har lidt fra sidst og også ca 15 stofbleer, har legetøj fra sidst og har babydyne og to sæt betræk i neutral farve, mangler lagner til Tremmeseng og barnevogn men det er vist ikke det der vælter budgettet   Nåh ja skal vel også have en sele til barnevognen alt efter om det medfølger eller ej. 

Der er næsten altid 3 lagner for 100,- i babysam. Så kan du selv mixe farver (hvid, blå, lyserød) og størrelse (lift, vugge, barnevogn, tremmeseng)...

Og personligt ville jeg ikke købe autostol brugt. Du kan aldrig vide om den har været med i et uheld og evt. har taget skade... Vi købte en ny recaro på tilbud til 499,-... Så man kan godt finde nye billige. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Anmeld Citér

31. maj 2015

Frk_Louise

Mullesmith skriver:

Barnevogn 2500kr
Autostol 300kr
Sengerand ikea 99kr

I alt 4208kr

Plus regnslag og myggenet til barnevogn :-)

Anmeld Citér

31. maj 2015

modesty

hej jeg har tænkt mig at gøre projekt baby så billigt som overhovedet mulig, altså købe alle de størrer ting brugt og lade være med fx. At købe babyalarm og kravlegård og andre ting der kan undværes. Hvor meget har i brugt på babyudstyr sådan rundt regnet? Og synes i også at der findes ufatteligt mange unødvendige ting til baby? Hvad SKAL man have og hvad er unødvendigt? 

Jeg tror at vi brugte omkring 8.000 og det kunne have været gjort meget billigere hvis vi virkelig havde sparet.

Jeg ville IKKE kunne have undværet babyalarm. IKEA har en ny model som skulle være god, og er meget billig.

Ja, der er mange dimser og ekstraudstyr som ikke er nødvendigt. Kravlegård fik vi gratis, har aldrig brugt den. Ammepude har jeg aldrig haft, bruge bare en almindelig pude. Pusletaske har jeg aldrig haft, brugte bare min egen taske. Vi købte en vugge som vi aldrig brugte, solgte den igen til samme pris.

Én "ekstrating" vi var meget glade for, var Manduca bæreselen. Den var guld værd når vores søn ikke ville sove. Han skulle bare op i selen, så gik der to minutter og så snorkboblede han.

Højstol var vi også meget glade for. Fedt at kunne tage et bad når baby er vågen f.eks.

Anmeld Citér

31. maj 2015

modesty

Mullesmith skriver:

Jeg tænkte at finde en brugt barnevogn til 2-3000kr og Tremmeseng til omkring 1-200kr (købe ny madras i ikea) og så brugt autostol til omkring 300kr. Vi har puslebord fra sidst. Lyder det ikke meget realistisk? 

Det lyder fint realistisk og du kan nok også finde en billigere barnevogn hvis du er tålmodig og holder meget øje (nu ved jeg ikke hvor du bor, det er selvfølgelig sværere i tyndt befolkede områder).

Anmeld Citér

31. maj 2015

Mullesmith

Frk_Louise skriver:

Plus regnslag og myggenet til barnevogn :-)

Har et regnslag, men det stod i den annonce jeg kiggede på at det var med 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Mullesmith

Frk_Louise skriver:

Der er næsten altid 3 lagner for 100,- i babysam. Så kan du selv mixe farver (hvid, blå, lyserød) og størrelse (lift, vugge, barnevogn, tremmeseng)...

Og personligt ville jeg ikke købe autostol brugt. Du kan aldrig vide om den har været med i et uheld og evt. har taget skade... Vi købte en ny recaro på tilbud til 499,-... Så man kan godt finde nye billige. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Jeg tror ikke der er mange der har været i uheld så det tør jeg godt købe brugt, bare den ser fin ud og der ikke er noget i stykker, de kan fåes virkelig billig brugt. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

lineog4

Vi brugte 1500 på.en brugt barnevogn inklusiv alt (var i en butik så de havd elagt nye madrasser i. Puslebordet lavede vi af en plade på kommoden og købte en ny puslepude til 150 kr. Vi lånte en babyseng (mellemting mellem vugge og tremmeseng) og da vi skiftede den ud købte vi brugt tremmeseng til 200 plus madras.

Min mor gav en dyne og sengetøj.

Jeg købte et træ legetøjsstativ til 200 og en bære sele brugt til 100

Tøj der købte jeg intet på forhånd, men strikkede lidt og aner ikke hvad det kostede.

Købte to billige ammebh'er og næsten intet ventetøj...

Og det var det. Nå jo autostol købte vi en til 350 for det var så sjædent vi kørte bil.

De andre gange har jeg haft flere penge og købt især tøj. Men med den første fik vi så meget og husker ikke jeg føltw jeg gik glip af noget. Dog ka  jeg huske den jul hvor min datter var 9 mnd og vi børnesikrede lejligheden og min mand gik bed med skraldespanden, var lang tid væk og kom hjem med det bord og den træslagbænk jwg havde talt om. Jeg satte mig ned og stortudede - endelig fik hun noget som var hendes og endda helt nyt

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jeanne skriver:

Vi brugte vel 5-6000 i alt. Købte en startpakke med barnevogn, madras, puslepude og seng hos tøjbamsen.dk.  Ved ikke om de stadig har det, men du kan jo altid kigge  og vores puslebord var hjemmelavet med en plade, der kunne lægges på sengen. 

Kan se man stadig kan købe en trille startpakke

Jeg brugte maks 2500-3000 kr inden baby blev født.

Barnevogn inkl lift, madrasser, lagen, myggenet og regnslag til 900 kr, brugt. 

Tremmeseng fik jeg i julegave, men den har kostet ca 400 kr inkl madras. 

Autostol gav jeg 200 kr for brugt.

Puslebord kostede 100 kr.

Alt i alt er det eneste jeg købte fra ny et stokke flexibath, som var på tilbud til ca halv pris.

Efterfølgende har jeg købt en kravlegård til 100 kr.

Og så fik jeg en masse tøj gratis fra min søster og kusine.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.