Hvor billigt kan det gøres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.038 visninger
30 svar
11 synes godt om
30. maj 2015

Mullesmith

hej jeg har tænkt mig at gøre projekt baby så billigt som overhovedet mulig, altså købe alle de størrer ting brugt og lade være med fx. At købe babyalarm og kravlegård og andre ting der kan undværes. Hvor meget har i brugt på babyudstyr sådan rundt regnet? Og synes i også at der findes ufatteligt mange unødvendige ting til baby? Hvad SKAL man have og hvad er unødvendigt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977

Vi brugte vel 5-6000 i alt. Købte en startpakke med barnevogn, madras, puslepude og seng hos tøjbamsen.dk.  Ved ikke om de stadig har det, men du kan jo altid kigge  og vores puslebord var hjemmelavet med en plade, der kunne lægges på sengen. 

Kan se man stadig kan købe en trille startpakke

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mullesmith

Jeanne skriver:

Vi brugte vel 5-6000 i alt. Købte en startpakke med barnevogn, madras, puslepude og seng hos tøjbamsen.dk.  Ved ikke om de stadig har det, men du kan jo altid kigge  og vores puslebord var hjemmelavet med en plade, der kunne lægges på sengen. 

Smart, hvad med autostol?

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Mullesmith skriver:

Smart, hvad med autostol?

Den købte vi vist brugt 

Anmeld Citér

30. maj 2015

jojomama

Vi brugte måske 2000 kr. i alt, men vi fik også de store ting gratis fra min søster.

vi købte selv:

-puslebordet + tilbehør, tremmeseng (IKEA er en dejlig ting), nye madrasser til lift og barnevogn, dyne, ammepuden, lidt tøj og ellers kun småting til puslepladsen (1 creme, babyolie, uro mv.)

mange af tingene behøver man ikke fra starten af og meget kan man ønske sig. Mit råd til dig er, at sørge for at puslepladsen, soveplads og barnevogn er i orden fra starten. Resten kan komme hen ad vejen som fx. Et aktivitetshjørne/tæppe, klapvogn, udsmykning af værelset mv. En kravlegård har vi slet ikke haft brug for, men derimod en yogabold har været guld værd, når baby ikke ville sove (sæt dig på den med baby og ammepuden og hop lidt - bum! Så sover baby).

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mullesmith

Jeanne skriver:

Den købte vi vist brugt 

Jeg tænkte at finde en brugt barnevogn til 2-3000kr og Tremmeseng til omkring 1-200kr (købe ny madras i ikea) og så brugt autostol til omkring 300kr. Vi har puslebord fra sidst. Lyder det ikke meget realistisk? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Mullesmith skriver:

Jeg tænkte at finde en brugt barnevogn til 2-3000kr og Tremmeseng til omkring 1-200kr (købe ny madras i ikea) og så brugt autostol til omkring 300kr. Vi har puslebord fra sidst. Lyder det ikke meget realistisk? 

Jo det lyder rimeligt. Måske du er heldig at funde en billigere vogn 

Anmeld Citér

30. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Køb brugt og sig ja tak til alt hva der ka arves

Ved ik hvor langt henne du er, men hvis i allerede nu kender kønnet, så tag til lagersalg og køb basis tøjet i de første 3-4 str osv.

Og hvis du tilfældigvis bor i nærheden af Herning, har jeg både en tremmeseng og barnevogn du må købe billigt.

Lej feks baby autostolen i babysam, det gjorde vi med alberte. Det er mega meget billiger, end at købe en ny, Pluds at når i er færdig med den, levere i den tilbage og på den måde slipper i for at den står og fylder. Vh stine

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mullesmith

kreafina skriver:

Vi brugte måske 2000 kr. i alt, men vi fik også de store ting gratis fra min søster.

vi købte selv:

-puslebordet + tilbehør, tremmeseng (IKEA er en dejlig ting), nye madrasser til lift og barnevogn, dyne, ammepuden, lidt tøj og ellers kun småting til puslepladsen (1 creme, babyolie, uro mv.)

mange af tingene behøver man ikke fra starten af og meget kan man ønske sig. Mit råd til dig er, at sørge for at puslepladsen, soveplads og barnevogn er i orden fra starten. Resten kan komme hen ad vejen som fx. Et aktivitetshjørne/tæppe, klapvogn, udsmykning af værelset mv. En kravlegård har vi slet ikke haft brug for, men derimod en yogabold har været guld værd, når baby ikke ville sove (sæt dig på den med baby og ammepuden og hop lidt - bum! Så sover baby).

Har også puslebord (skal sy nyt betræk til puslepuden  skal have Tremmeseng og barnevogn samt autostol. Har også to voksiposer, som jeg skal sy nyt betræk til, kan man ikke bruge voksiposer istedet for lift evt?

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mullesmith

StineW79 skriver:

Køb brugt og sig ja tak til alt hva der ka arves

Ved ik hvor langt henne du er, men hvis i allerede nu kender kønnet, så tag til lagersalg og køb basis tøjet i de første 3-4 str osv.

Og hvis du tilfældigvis bor i nærheden af Herning, har jeg både en tremmeseng og barnevogn du må købe billigt.

Lej feks baby autostolen i babysam, det gjorde vi med alberte. Det er mega meget billiger, end at købe en ny, Pluds at når i er færdig med den, levere i den tilbage og på den måde slipper i for at den står og fylder. Vh stine

Ej hvor smart at leje autostolen  jeg bor i Biersted i Nordjylland så må nok finde noget tættere på  vi skal ikke kende kønnet før fødsel selvfølgelig  jeg er overhovedet ikke ret langt, kun lige testet positiv, men søger inspiration til at gøre det hele så billigt som muligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.