mistanke. barn stjæler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Mom skriver:

Man behøver jo ikke sige "jeg tror dit barn stjæler", men kunne jo sige "måske har X kommet til at tage pengene i lommen ved en fejl".

Syntes det er meget usympatisk at lægge fælder for børn.

Hvem ved måske er det TS eget barn der har taget dem?

Det ville jo netop være at beskylde pigen når hun allerede har sport en gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2015

ErDetSnartNU

Personligt ville jeg hellere have, at nogen lagde en fælde for mit barn, så det blev opklaret om hun stjal eller ej, i stedet for at hun blev mistænkt for noget, hun ikke havde gjort. Desuden ville jeg som forældre sætte pris på at kende til kendes hapserier, så vi kunne få gjort noget ved det mens hun stadig er så ung, istedet for at hun måske kommer i større problemer senere hen. 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
anna111 skriver:

Det ville jo netop være at beskylde pigen når hun allerede har sport en gang. 

Hun har spurgt pigen, ikke forældrene

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg synes altså ikke man som voksen bør lægge fælder for børn. Hvad vil du gøre hvis barnet tar 10eren, springe ud af et skab og råbe SÅ HAR JEG DIG?! Problemet er jo ikke større end at i for fremtiden ikke lægger penge fremme når der er kammerater med hjemme. 

Nej selvfølgelig vil jeg ikke bare hoppe frem og sige jeg har dig. Men snakke med hende om at jeg ved hun har taget 10 en og høre hvorfor hun har taget dem of fortælle at det faktisk er at stjæle osv. 

Og nej jeg lægger ikke penge frem nå der kommer børn og det var Heller ikke meningen der skulle komme børn på besøg før det bankede på døren (kort efter vi var kommet hjem) og der havde jeg ikke lige tænkt over jeg havde lagt dem der.

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg ville lade det passere og så bare lade hver med at have pengene liggende fremme en anden gang når der er legekammerater hjemme og lege. Jeg ville slet ikke kontakte forældrene når du ikke er sikker, og jeg ville selv blive vred hvis nogen ringede og anklagede mit barn for at stjæle, hvis personen ikke var HELT sikker! Hvis du en dag opdager at hun tager noget hjemme fra jer, og er helt sikker, så ville jeg sige det til hende på en overbærende måde og forklare hende at det må man ikke. 

Men fælde ville jeg heller ikke benytte mig af. Aldrig. 

Tak for et godt svar  regner også bare at lade det passere. 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nej jeg ville ikke lægge en fælde..

Den kan være faldet ned fra bordet, under et eller andet. Derfor det ikke er smart at have sedler liggende på bordet.

men en anden ting, ville man ikke som forældre opdage, hvis ens 7årige barn lige pludselig har en 100kr seddel,(Så meget får de vel ikke i lommepenge) i lommen/eller taske? Eller bare liggende?

Jo det ville man nok men hvis børn ved det er forkert så gemmer de det jo 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Lægge fælder for et barn på 7 år?? jeg håber at du kommer væk fra fra den tanke!! Min pige har aldrig stjålet, men nøøøøj hvor ville det være træls hvis der var nogen der kunne finde på at mistænke hende for at have stjålet, især når de overhovedet ikke er sikre i deres sag! For din piges skyld vil jeg håbe at du ikke gør brug af disse metoder, for ellers ender det med at du skræmmer legekammeraterne forældre langt væk.

Jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge det her svar til. 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Personligt ville jeg hellere have, at nogen lagde en fælde for mit barn, så det blev opklaret om hun stjal eller ej, i stedet for at hun blev mistænkt for noget, hun ikke havde gjort. Desuden ville jeg som forældre sætte pris på at kende til kendes hapserier, så vi kunne få gjort noget ved det mens hun stadig er så ung, istedet for at hun måske kommer i større problemer senere hen. 

sådan tænker jeg også. Jeg har en veninde der har en datter på 8 hvor det startede i det små og nu kan hun finde på at tage ting fra butikken selv nå moren er med ( nå moren ikke ser det) moren tager hende så med ned til butikken nå hun opdager det, så hun kan aflevere det tilbage.

Men jeg lader det nok bare passere det denne gang og hvis der så er noget der forsvinder igen så må jeg finde ud af hvad jeg gør der.

Anmeld Citér

25. maj 2015

Abracadabra

ErDetSnartNU skriver:

Jeg stjal med arme og ben som barn, mine forældre må have været fortvivlede... 

Og jeg er ikke blevet bundkriminel. 

Anmeld Citér

25. maj 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Jeg stjal med arme og ben som barn, mine forældre må have været fortvivlede... 

Og jeg er ikke blevet bundkriminel. 

Jeg er heller ikke kriminel, fordi jeg hapsede lidt da jeg var lille.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.