mistanke. barn stjæler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.334 visninger
31 svar
51 synes godt om
24. maj 2015

Anonym trådstarter

Min datter har en veninde som jeg mistænker for at "stjæle" den anden dag havde jeg lagt 100 kr på bordet som min datter skulle have og lige pludselig så var de væk. Og idag var min datter hjemme hos veninden, hvor hun fik sit lego ur som vi ikke har kunne finde finde i lang tid, som lige pludselig var væk. 

Pigen er 7 år. Jeg har ikke nogen konkrete beviser og er ikke 100 % sikker. Hvad ville i gøre i sådan en situation? ?  

Ville i lægge en fælde for at finde ud af om det er hende???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ja det ville jeg nok. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min datter har en veninde som jeg mistænker for at "stjæle" den anden dag havde jeg lagt 100 kr på bordet som min datter skulle have og lige pludselig så var de væk. Og idag var min datter hjemme hos veninden, hvor hun fik sit lego ur som vi ikke har kunne finde finde i lang tid, som lige pludselig var væk. 

Pigen er 7 år. Jeg har ikke nogen konkrete beviser og er ikke 100 % sikker. Hvad ville i gøre i sådan en situation? ?  

Ville i lægge en fælde for at finde ud af om det er hende???

Jeg ville kontakte forældrene og spørge om deres datter ved et uheld havde fået 100 kr med hjem

Jeg ville aldrig lægge en fælde for et barn.

Anmeld Citér

24. maj 2015

AlberteSophie

Jeg ville være noget mere sikker i min sag. Barnet er 7år..

Anmeld Citér

24. maj 2015

MHB

Umiddelbart ville jeg spørger barnet næste gang hun kom om hun var kommet til at tage 100 kr fra bordet, da du ikke lige kan finde ud af hvor de blev af! Hun siger formodentlig nej, men så ved hun at du er obs på hende og det tænker jeg i sig selv kan være nok til at hun stopper hvis det vel og mærke er hende! Hvis det fortsætter at ting og penge forsvinder og mistanken peger på hende ville jeg kontakte hendes forældre! Jeg synes tanken om at ligge en fælde er ubehagelig overfor et barn der ikke er ældre! 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Umiddelbart ville jeg spørger barnet næste gang hun kom om hun var kommet til at tage 100 kr fra bordet, da du ikke lige kan finde ud af hvor de blev af! Hun siger formodentlig nej, men så ved hun at du er obs på hende og det tænker jeg i sig selv kan være nok til at hun stopper hvis det vel og mærke er hende! Hvis det fortsætter at ting og penge forsvinder og mistanken peger på hende ville jeg kontakte hendes forældre! Jeg synes tanken om at ligge en fælde er ubehagelig overfor et barn der ikke er ældre! 

den dag pengene forsvandt der skulle hun spise aftensmad her og der spurgt jeg både hende og mine egne børn om de havde set dem (tænkte at de måske var faldet ned og en af børn havde samlet dem op) men alle børnene sagen at de ikke havde set dem.

Så hun har haft chancen for at fortælle det hvis det var :-)

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

den dag pengene forsvandt der skulle hun spise aftensmad her og der spurgt jeg både hende og mine egne børn om de havde set dem (tænkte at de måske var faldet ned og en af børn havde samlet dem op) men alle børnene sagen at de ikke havde set dem.

Så hun har haft chancen for at fortælle det hvis det var :-)

Men overvejer du helt seriøst at lægge en fælde for et barn??

Kontakt da forældrene..

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg ville kontakte forældrene og spørge om deres datter ved et uheld havde fået 100 kr med hjem

Jeg ville aldrig lægge en fælde for et barn.

Ville du også gøre det nå du ikke var 100 % sikker?? 

For jeg har det skidt med at mistænke et barn,

og ved ikke hvordan jeg ville have det hvis det var mit barn der blev mistænkt for noget som det ikke havde gjort

det jeg tænke på som fælde var måske at lægge 10 kr på bordet næste gang hun kom, og grunden til det ville være fordi at man så kunne forklare at det er forkert.

For et er at hun måske bare har gjort det her, vi tager det ikke så tungt som andre måske ville gøre (nu er 100 kr godt nok mange penge for os) men jeg er godt klar over at alle børn kommer igennem den fase. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ville du også gøre det nå du ikke var 100 % sikker?? 

For jeg har det skidt med at mistænke et barn,

og ved ikke hvordan jeg ville have det hvis det var mit barn der blev mistænkt for noget som det ikke havde gjort

det jeg tænke på som fælde var måske at lægge 10 kr på bordet næste gang hun kom, og grunden til det ville være fordi at man så kunne forklare at det er forkert.

For et er at hun måske bare har gjort det her, vi tager det ikke så tungt som andre måske ville gøre (nu er 100 kr godt nok mange penge for os) men jeg er godt klar over at alle børn kommer igennem den fase. 

Hvilken fase? Mine børn har aldrig stjålet.

Jeg tænker du kender forældrene, så derfor kan du kontakte dem.

Det er ikke din pligt at forklare hende at det må man ikke, hvis det vel og mærke er hende, det er hendes forældres ansvar.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

AlberteSophie skriver:

Jeg ville være noget mere sikker i min sag. Barnet er 7år..

Det er også det jeg vil være. Men jeg skriver her fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle det. Eller om jeg bare helt skal lade det passer og glemme det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.