mistanke. barn stjæler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvilken fase? Mine børn har aldrig stjålet.

Jeg tænker du kender forældrene, så derfor kan du kontakte dem.

Det er ikke din pligt at forklare hende at det må man ikke, hvis det vel og mærke er hende, det er hendes forældres ansvar.

Det jeg mener er at alle børn kan komme til at tage ting i lommen fordi de godt kunne tænke sig det. 

Mit ene barn kom til at tage en bil med hjem fra børnehaven og den aflevere vi tilbage igen hvor han fik afvide det var forkert. Og har før oplevde at mine veninder har ringet fordi deres barn har kommet til at putte noget i lommen.

Min datter har så Heller aldrig gjort det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Det er også det jeg vil være. Men jeg skriver her fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle det. Eller om jeg bare helt skal lade det passer og glemme det.

Jeg ville ligge fælden med de 10kr og holde lidt øje med dem. 

For ville aldrig selv gå til forældrene og beskylde et barn for at stjæle uden jeg var 100% sikker i min sag for pigen kan jo nemt nægte og som forældre tror man jo selfølig på sit ejet barn. 

Og så kunne det komme til at blive meget ubehageligt mellem jer efterfølgende og gå ud over pigernes venskab 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

For ville aldrig selv gå til forældrene og beskylde et barn for at stjæle uden jeg var 100% sikker i min sag for pigen kan jo nemt nægte og som forældre tror man jo selfølig på sit ejet barn. 

Og så kunne det komme til at blive meget ubehageligt mellem jer efterfølgende og gå ud over pigernes venskab 

Det De ter også det jeg tænker.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Det De ter også det jeg tænker.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
anna111 skriver:

Man behøver jo ikke sige "jeg tror dit barn stjæler", men kunne jo sige "måske har X kommet til at tage pengene i lommen ved en fejl".

Syntes det er meget usympatisk at lægge fælder for børn.

Hvem ved måske er det TS eget barn der har taget dem?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Det kunne det jo også og det er derfor jeg skriver at jeg ikke er 100% sikker

men min datter er jeg 100 % sikker på Hun ikke har taget dem da hun ved det er hendes, da det er nogen jeg skylder hende, fordi hun hjalp mig med nogen ting og jeg samtidig havde lånt nogen af hende, da jeg ikke havde små penge hjemme da jeg skulle bruge dem. 

Og hun ved hun så må vente lidt længere på at få dem 

min dreng er ikke interesseret i sedler da det bare er papir for ham, til gengæld er 50 øre et hit og dem tager han hvis de ligger på bordet, menes han siger det er mine. 

Og vi har tit en 50 (mmanden bruger til benzin) eller små penge. Liggende på bordet så det er børnene vant til

Anmeld Citér

24. maj 2015

SandraXOXO

Jeg synes altså ikke man som voksen bør lægge fælder for børn. Hvad vil du gøre hvis barnet tar 10eren, springe ud af et skab og råbe SÅ HAR JEG DIG?! Problemet er jo ikke større end at i for fremtiden ikke lægger penge fremme når der er kammerater med hjemme. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Min datter har en veninde som jeg mistænker for at "stjæle" den anden dag havde jeg lagt 100 kr på bordet som min datter skulle have og lige pludselig så var de væk. Og idag var min datter hjemme hos veninden, hvor hun fik sit lego ur som vi ikke har kunne finde finde i lang tid, som lige pludselig var væk. 

Pigen er 7 år. Jeg har ikke nogen konkrete beviser og er ikke 100 % sikker. Hvad ville i gøre i sådan en situation? ?  

Ville i lægge en fælde for at finde ud af om det er hende???

Jeg ville lade det passere og så bare lade hver med at have pengene liggende fremme en anden gang når der er legekammerater hjemme og lege. Jeg ville slet ikke kontakte forældrene når du ikke er sikker, og jeg ville selv blive vred hvis nogen ringede og anklagede mit barn for at stjæle, hvis personen ikke var HELT sikker! Hvis du en dag opdager at hun tager noget hjemme fra jer, og er helt sikker, så ville jeg sige det til hende på en overbærende måde og forklare hende at det må man ikke. 

Men fælde ville jeg heller ikke benytte mig af. Aldrig. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Min datter har en veninde som jeg mistænker for at "stjæle" den anden dag havde jeg lagt 100 kr på bordet som min datter skulle have og lige pludselig så var de væk. Og idag var min datter hjemme hos veninden, hvor hun fik sit lego ur som vi ikke har kunne finde finde i lang tid, som lige pludselig var væk. 

Pigen er 7 år. Jeg har ikke nogen konkrete beviser og er ikke 100 % sikker. Hvad ville i gøre i sådan en situation? ?  

Nej jeg ville ikke lægge en fælde..

Den kan være faldet ned fra bordet, under et eller andet. Derfor det ikke er smart at have sedler liggende på bordet.

men en anden ting, ville man ikke som forældre opdage, hvis ens 7årige barn lige pludselig har en 100kr seddel,(Så meget får de vel ikke i lommepenge) i lommen/eller taske? Eller bare liggende?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mama85

Anonym skriver:

Lægge fælder for et barn på 7 år?? jeg håber at du kommer væk fra fra den tanke!! Min pige har aldrig stjålet, men nøøøøj hvor ville det være træls hvis der var nogen der kunne finde på at mistænke hende for at have stjålet, især når de overhovedet ikke er sikre i deres sag! For din piges skyld vil jeg håbe at du ikke gør brug af disse metoder, for ellers ender det med at du skræmmer legekammeraterne forældre langt væk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.