Råd til hus - et år tilbage af studiet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror den prisklasse i vil købe i er ALT for høj for 2 på su. Det virker i hvertfald meget urealistisk ift alle jeg kender der kigger på huse pt. 

Jeg selv tør ikke engang håbe på at kunne låne 1mill, selvom jeg har arbejde og min kæreste er på dagpenge til den tid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Rockertand

elb1210 skriver:

Jamen det lyder da helt sindsygt! Også vildt så uheldige dig og dn bror har været med Nordea :/ Mærkeligt de ikke ville låne ham de sidste 70.000.Og hvor latterligt at de lige tror i "får" 200.000 i gave, hvem fanden gør det som ikke er vokset op på Strandvejen? 

Glæder mig virkeligt meget til vi skal i banken igen og snakke med dem. Er så forvirret efterhånden over om vi skal vente med PB til vi har købt hus (forhåbenligt inden for de næste 2 år) som de råder til, eller få et først og så have det mindre at købe for? Er bare virkeligt bange for vi får lov til at låne "for meget" når vi kun er os to og det så bliver rigtigt hårdt når der en dag kommer småfolk til :/

Vi har flere eksempler i min mands familie, hvor de har undladt at fortælle banken om deres fremtidsplaner og købt hus - det har så resulteret i, at de ikke fik de børn, de ønskede, for de var simpelthen fanget økonomisk. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

JJP

elb1210 skriver:

Jamen det lyder da helt sindsygt! Også vildt så uheldige dig og dn bror har været med Nordea :/ Mærkeligt de ikke ville låne ham de sidste 70.000.Og hvor latterligt at de lige tror i "får" 200.000 i gave, hvem fanden gør det som ikke er vokset op på Strandvejen? 

Glæder mig virkeligt meget til vi skal i banken igen og snakke med dem. Er så forvirret efterhånden over om vi skal vente med PB til vi har købt hus (forhåbenligt inden for de næste 2 år) som de råder til, eller få et først og så have det mindre at købe for? Er bare virkeligt bange for vi får lov til at låne "for meget" når vi kun er os to og det så bliver rigtigt hårdt når der en dag kommer småfolk til :/

Nej men så er det nemlig lige præcis i skal oplyse dem om jeres fremtids drømme. Alt andet er at skyde sig selv i foden. 

Vi har oplyst om at vi i hvert fald vil have 1 barn og 2 biler og dette resulterede i 1.8mill pt. Vi kunne sagtens lyve overfor banken og os selv ved at sige vi ikke ønskede børn og sagtens kunne leve med 1 bil = 2 mill +.  Men det ville være håbløst da det jo kun går udover os selv og vores kommende børn at vi har "snydt" om at låne flere penge.  

Ja det ville være mega fedt at kunne købe det perfekte drømmehuset til 2.6 mill. Men det betyder også bare at vi ikke får det liv vi drømmer om. Se det på den her måde.. vil i gå på kompromis med børn eller huset ?  Hvad vægter mest ?  

Vi skal i banken imorgen og høre omkring hvad de tænker om pb. Skal vi starter før eller efter huskøbere.   Snak med jeres bank. De er der for jer,  og hvis ikke så skift bank ! :-) 

Men igen.. Gør jer selv den tjeneste at få regnet en baby ind i jeres budget. Det er så vigtigt. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Oktober12

Jossphine skriver:

Nej men så er det nemlig lige præcis i skal oplyse dem om jeres fremtids drømme. Alt andet er at skyde sig selv i foden. 

Vi har oplyst om at vi i hvert fald vil have 1 barn og 2 biler og dette resulterede i 1.8mill pt. Vi kunne sagtens lyve overfor banken og os selv ved at sige vi ikke ønskede børn og sagtens kunne leve med 1 bil = 2 mill +.  Men det ville være håbløst da det jo kun går udover os selv og vores kommende børn at vi har "snydt" om at låne flere penge.  

Ja det ville være mega fedt at kunne købe det perfekte drømmehuset til 2.6 mill. Men det betyder også bare at vi ikke får det liv vi drømmer om. Se det på den her måde.. vil i gå på kompromis med børn eller huset ?  Hvad vægter mest ?  

Vi skal i banken imorgen og høre omkring hvad de tænker om pb. Skal vi starter før eller efter huskøbere.   Snak med jeres bank. De er der for jer,  og hvis ikke så skift bank ! :-) 

Men igen.. Gør jer selv den tjeneste at få regnet en baby ind i jeres budget. Det er så vigtigt. 

Ja tror også det er rigtigt vigtigt. Vil også gerne give mine børn nogle ting og oplevelser i livet.

Spændende i skal i banken i morgen, vil gerne hører hvad det ender med 

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

elb1210 skriver:

Ja tror også det er rigtigt vigtigt. Vil også gerne give mine børn nogle ting og oplevelser i livet.

Spændende i skal i banken i morgen, vil gerne hører hvad det ender med 

Og børn koster, måske ikke som bankerne budgetterer med, men alligevel. En stor del af min løn går til ungerne, ikke fordi de går med mærketøj og lignende, og ikke kun pga institutioner. Men fordi de går til noget, de skal have lommepenge (for at begrænse hvor mange penge der kommer ud af min pung), skoene og støvlerne skal jo købes, overtøj om vinteren gisp. Så vil vi gerne give dem oplevelser alla sagnlandet, bon bon land (Tivoli er slet ikke med i vores budget længere efter vi har fået 3), teater, biografen og rejser - med 3 børn så koster en tur i biffen tæt på 500 kr bare i billetter, give dem en is bliver hurtigt 100 kr (der er heldigvis tigeren med is til 10 kr) osv. 

Ja det er skønt med huset og haven, men vores børn nyder nu også livet i lejligheden hvor to af dem må dele værelse. Og I skal jo også vurdere jeres prioriteringer, for det er de færreste pædagoger, lærere  osv mellemlønnede der kan klare både det store dyre hus og rejser, oplevelser med 3-4 børn. Også fordi selvom ens udgifter er store så er det alene indkomsten der bestemmer om man kan få tilskud til diverse til, og hvis I begge er i arbejde så skal I betal fuld pris....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.