halløj alle..
Min datter er 4,5 år. Hun er en super glad og temperamentfyldt pige, hvilket i mine øjne er tegn på at hun er fuldstændig sund Og rask. Hun er dog også en pige der er bange (og jeg mener virkelig) BANGE for alle nye ting, mennesker, rutiner osv osv. Tillid er en by i Rusland men når hun først får opbygget tillid, så har man en ven for livet i hende.
En baggrundsviden jeg synes i bør have.
Hun har altid haft en godt sovehjerte og har været nem at putte men da hun blev 2 år (ca) begyndte hun at opsøge os om natten på alle mulige måder. Hun skreg efter os, græd, kaldte, kom selv og lagde sig i vores seng, gik selv tilbage da det blev for varmt st ligge i smørhullet, andre gange skulle hun følges tilbage osv.
I starten gav vi ikke efter. Vi fulgte hende tilbage i seng 20 gange hver nat, men til sidst blev vi enige om at hun måtte have brug for os. Hun var virkelig ulykkelig, og utryg, så vi fortsatte med at putte i hendes egen seng, og når hun så kom om natten lod vi hende ligge.
Sådan har det nu fungeret i 2,5 år. Forskellen er nu at hun er blevet så stor at hun kan give lidt udtryk for hvorfor hun søger os, og hun siger at "hun er bange for natten"
Der er absolut intet sket på noget tidspunkt som hun kan være blevet påvirket af. Alt er som det var engang.
Når jeg spørger til drømme, kigger hun mærkeligt på mig som om hun ikke aner hvad jeg snakker om..
hun taler meget i søvne men jeg har fx aldrig hørt hende græde eller skrige i søvne...
jeg ved godt at alle børn i perioder er utrygge ved natten og det at være alene men jeg fornemmer bare at hun har det rigtig skidt og at det kun bliver værre.
undskyld det blev lidt langt men hvad Søren kan jeg gøre for hende og hvor skal jeg begynde... .
????