Æv æv æv !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

dorthemus

Anonym skriver:

Min mand og jeg har altid brugt kondom igennem vores fem år. Det blev vi trætte af. (Han kunne ikke få den op og jeg mistede lysten). 

Nu har jeg så haft p-stav i fire mdr. og laver ikke andet end at bløde, bløde og bløde... Enten små blødninger hver dag eller rigtig menstration HVER 18 dag og fem-seks dage frem... det vil sige jeg kun går 12 dagen uden at bløde som menstration men pletbløder konstant... Er såååå træt af det... 

Nu skal den ud. Men hvad pokker kan vi så bruge som prævention når jeg ikke må få østrogen... Og bryder mig ikke om spiral. 

Hvad er jeres erfaringer og hvad bruger i?

Jeg er blevet steriliseret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

jesper j

Jeg er steriliseret, blev det sidste år, syns det var en god og nem løsning da vi ikke skulle ha flere børn, og så er min kæreste fri for P-piller.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Hertz

Anonym skriver:

Giver p-sprøjten ikke samme bivirkning ? 

Jeg brugte engang p sprøjte i et år og fik overhovedet ikk mens i det år.

Anmeld Citér

7. juni 2015

Maja88

MummiT skriver:

Er nok ikke til meget hjælp her, for jeg aner det virkelig ikke. 

Pessar måske?

Jeg blødte mere eller mindre konstant med en hormon spiral (havde sammenlagt knap en måneds pause i blødning i de næsten 4 mdr jeg havde den, og længste pause var 1 uge). Og je har faktisk ikke været på noget prævention udover kondomer siden :/

Det er jo en stor mulighed de første 6 måneder med spiral.. ihvertfald hormon spiralen

Anmeld Citér

7. juni 2015

Maja88

Anonym skriver:

Tror det ender med det samme her. Nu skal vi på ferie om 3 uger og så kan jeg ikke engang komme i poolen. 

Tilbage til kondom.

Hvorfor kan du ikke komme i poolen?

Anmeld Citér

7. juni 2015

dorthemus

Anonym skriver:

Min mand og jeg har altid brugt kondom igennem vores fem år. Det blev vi trætte af. (Han kunne ikke få den op og jeg mistede lysten). 

Nu har jeg så haft p-stav i fire mdr. og laver ikke andet end at bløde, bløde og bløde... Enten små blødninger hver dag eller rigtig menstration HVER 18 dag og fem-seks dage frem... det vil sige jeg kun går 12 dagen uden at bløde som menstration men pletbløder konstant... Er såååå træt af det... 

Nu skal den ud. Men hvad pokker kan vi så bruge som prævention når jeg ikke må få østrogen... Og bryder mig ikke om spiral. 

Hvad er jeres erfaringer og hvad bruger i?

Havde samme problem  - dog med p-piller.  Jeg blev steriliseret 

Anmeld Citér

7. juni 2015

charthys

jeg har haft stor glæde af p ring, mens jeg kunne tåle det altså  det er nemt og sikkert at bruge.

nu bruger jeg pessar, da vi er nået til at det og kondom er det eneste jeg kan tåle, - nu er jeg jo så gravid med det sidste batn, pg vil steriliseres når alt forhåbentlig er godt overstået

Anmeld Citér

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Maja88 skriver:

Det er jo en stor mulighed de første 6 måneder med spiral.. ihvertfald hormon spiralen

Virkelig?

Kan dog se at jeg ikke fik nævnt noget om at jeg fik smerter også. 
Var indlagt et par dage ca en uge inden jeg fik den fjernet fordi jeg havde så ondt. Fik morfin og blev undersøgt på alle mulige leder og kanter, hvor lægerne flere gange foreslog at tage den ud, da de ikke umiddelbart kunne finde en forklaring på mine smerter.

- De var så også væk på under en time efter jeg fik den ud og blødningen stoppede efter ca 1 døgn.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Maja88

MummiT skriver:

Virkelig?

Kan dog se at jeg ikke fik nævnt noget om at jeg fik smerter også. 
Var indlagt et par dage ca en uge inden jeg fik den fjernet fordi jeg havde så ondt. Fik morfin og blev undersøgt på alle mulige leder og kanter, hvor lægerne flere gange foreslog at tage den ud, da de ikke umiddelbart kunne finde en forklaring på mine smerter.

- De var så også væk på under en time efter jeg fik den ud og blødningen stoppede efter ca 1 døgn.

Ja en af bivirkninger kan være blødning op til 6 måneder fra opsætning...

Jeg fik ondt i lænden efter halvandet år og tog den ud.. og 1 time efter var smerterne væk.. den gang havde jeg slet ingen mens...

Denne her gang har jeg haft den i ja hvad..snart 2 år og ingen smerter.. men her har jeg også mens

Anmeld Citér

8. juni 2015

kesuh

Jeg vil sige sterilisering er no go. Både for dig og for manden.

Hvis det mod alt forventning skulle ske at i glider fra hinanden, så er det enten dig eller ham der er taberen. Det emne har været oppe og vende i en anden tråd og der er ret så gode pointer deri den tråd, så det vil jeg stærkt fraråde ham eller dig at gøre. 

Ellers hvis du mener du er færdig med at få børn, jamen så kunne du blive  sterilisere,  da jeg ikke ser nogen grund til at "straffe " manden for du ikke kan tåle diverse medikamenter,  men uanset hvad så tænk tingene igennem en ekstra gang inden man vender det emne med sterilisering. 

Ellers er der mange andre metoder  til prævention end lige kondom,  hvis vi snakker ikke medicinske metoder. Ellers er pessar ret populært efterhånden ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.