Bør jeg skifte dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2015

JH12

Carina:-) skriver:

Det du beskriver - det har du meldt til jeres kommune ik?

Jo bare rolig.. 

Vi havde dagpleje pædagogen med indover og vi havde møder og flere samtaler.. 

Og kort tid efter vores barn stoppet hos den dagpleje mor, så gik hun et år på orlov og er nu helt stoppet uden at have været tilbage på noget tidspunkt, heldigvis.. For hun egnet sig slet ikke som dagpleje mor.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

Carina:-)

JH12 skriver:

Jo bare rolig.. 

Vi havde dagpleje pædagogen med indover og vi havde møder og flere samtaler.. 

Og kort tid efter vores barn stoppet hos den dagpleje mor, så gik hun et år på orlov og er nu helt stoppet uden at have været tilbage på noget tidspunkt, heldigvis.. For hun egnet sig slet ikke som dagpleje mor.. 

Pyh _Det gav helt ondt i maven at læse det du havde skrevet 

Godt I tog ansvar også over for de andre børn :)

Anmeld Citér

18. maj 2015

Nej men den unge pige har jo også dagplejemoren egen datter. Så dagplejemor har jo "kun" 5.

egentlig ville jeg slet ikke ind i om dagplejemor gør rigtigt eller forkert, men kun følelsen af ts ikke har tillid til hende. Og har man ikke tilliden så er det ikke det rigtige sted, men samtidig skal man lige vurdere hvorfor har jeg ikke tilliden, er det den basale tillid jeg mangler, eller er den der tillid der kan opbygges og skal opbygges fordi man prøver at aflevere sit guld for første gang. Kun derfor jeg nævnte at man også skal se hvad man får andre steder.

da jeg afleverede mit første guld, hadede jeg pædagogerne, hadede stedet - men det jeg hadede var det faktum at jeg skulle aflevere hende. Jeg fik dog aldrig den basale tillid til hele stedet, men kun til få udvalgte. og da vi skiftede kunne jeg se jeg havde ret, det var ikke okay forhold. 

Jeg har så afleveret to gange efter et sted hvor jeg er hundrede procent tryg, men alligevel havde jeg da mange af de tanker som ts beskriver: bliver mit barn set, får mit barn det han har behov for, kan han ikke lide at være her og og og.... Men det handlede om den første utryghed når man går fra symbiosen til at skilles - så hårdt.

Jeg er enig i at tillid er vigtigt.

Personligt ville jeg aldrig sev vælge dp mor og slet ikke til et sensitivt barn der h ar brug for at der altid er en hånd når verden er for stor -

Men troede egentligt nomeneringen var 4 børn ved en dpmor derfor min undren :) For er det tilfældet at jeg har ret i at 4 børn er nomeneringen i en dp er 5 jo en ret høj % del i overbelægning.

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.. Nej ung pige er ikke godkendt til at passe børnene og gør heller ikke dette- hun passer huset. 

Glemte at nævne et par detaljer.. Den sidste måned cirka som også er her han begyndte at være ked og pylret har han også sovet mildest talt at h til. Han vågner hver halve time hele natten igennem og det er kun mor der dur.. far dur ikke, kun mor, han kræver mig konstant, jeg kan ikke engang gå på wc uden han skal med.

samtidig er det måske relevant at nævne at han havde en del opstartsproblemer da han var helt lille med kontakt, spisning og trivsel generelt og vi er først lige blevet afsluttet på sygehuset med den besked at han er lige som han skal være - endelig!

derfor har Sp skrevet i hans journal at "det er ikke hensigtsmæssigt at netop dette barn går i privat dagpleje, men mor ønsker det sådan" jeg spurgte ind til det og hun sagde at når der havde været så meget med ham, mente hun det var bedst at han gok i kommunal hvor de har flere snore at trække i hvis det skulle blive aktuelt. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.. Nej ung pige er ikke godkendt til at passe børnene og gør heller ikke dette- hun passer huset. 

Glemte at nævne et par detaljer.. Den sidste måned cirka som også er her han begyndte at være ked og pylret har han også sovet mildest talt at h til. Han vågner hver halve time hele natten igennem og det er kun mor der dur.. far dur ikke, kun mor, han kræver mig konstant, jeg kan ikke engang gå på wc uden han skal med.

samtidig er det måske relevant at nævne at han havde en del opstartsproblemer da han var helt lille med kontakt, spisning og trivsel generelt og vi er først lige blevet afsluttet på sygehuset med den besked at han er lige som han skal være - endelig!

derfor har Sp skrevet i hans journal at "det er ikke hensigtsmæssigt at netop dette barn går i privat dagpleje, men mor ønsker det sådan" jeg spurgte ind til det og hun sagde at når der havde været så meget med ham, mente hun det var bedst at han gok i kommunal hvor de har flere snore at trække i hvis det skulle blive aktuelt. 

Ja set i bagspejlet skulle du nok have lyttet til din sp .

Og igen så synes jeg du skal overveje hvor meget han skal afsted når han både er så lille ,har haft alle de prob. og stadig er sensitiv-Men det kræver jo du har muligheden for at tilgodese hans behov.

Anmeld Citér

18. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg melde ham ud når du henter ham også få ham i en kommunal dagpleje. Du stoler ikke på din dp overhovedet! Og dette kan din søn mærke. Samtidig virker han ikke glad der!

hvorfor var det vigtigt for dig han kom i privat

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Ja set i bagspejlet skulle du nok have lyttet til din sp .

Og igen så synes jeg du skal overveje hvor meget han skal afsted når han både er så lille ,har haft alle de prob. og stadig er sensitiv-Men det kræver jo du har muligheden for at tilgodese hans behov.

Ja, men hun nævnte først dette efter han var startet..

han er kun afsted på deltid.. Altid en ugentlig fridag, bliver hentet til middag om fredagen og møder sent og bliver henter så snart han vågner fra sin lur de andre 3 dage, så er opmærksom på at han ikke er for meget afsted ��

Anmeld Citér

18. maj 2015

lineog4

Jeg er enig i at tillid er vigtigt.

Personligt ville jeg aldrig sev vælge dp mor og slet ikke til et sensitivt barn der h ar brug for at der altid er en hånd når verden er for stor -

Men troede egentligt nomeneringen var 4 børn ved en dpmor derfor min undren :) For er det tilfældet at jeg har ret i at 4 børn er nomeneringen i en dp er 5 jo en ret høj % del i overbelægning.

Googlede lige - ja den er kommunelt på 4. Men ved ikke om privat skal følge samme normering.

jeg ville aldrig selv vælge dagpleje og slet ikke privat hvis det var. Men det er jo en anden historie 

Anmeld Citér

18. maj 2015

lineog4 skriver:

Googlede lige - ja den er kommunelt på 4. Men ved ikke om privat skal følge samme normering.

jeg ville aldrig selv vælge dagpleje og slet ikke privat hvis det var. Men det er jo en anden historie 

Enig og ja en farlig en at starte 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg melde ham ud når du henter ham også få ham i en kommunal dagpleje. Du stoler ikke på din dp overhovedet! Og dette kan din søn mærke. Samtidig virker han ikke glad der!

hvorfor var det vigtigt for dig han kom i privat

Det var ikke det at dp var privat der var vigtigt, men det at jeg selv kunne vælge dagplejemor og vi kunne komme på besøg så meget vi ville inden opstart det gjorde mig tryg.. Og på daværende tidspunkt var jeg helt tryg ved hende - der sagde hun så heller ikke noget om at hun fx har sin datter hjemme 4/5 dage om ugen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.