put skriver:
Jeg undres når folk siger at barn syg kun bør tages når man ikke kan få bedsteforældre og lign til at passe ens syge barn. Jeg mener det er forældrenes ansvar at drage omsorg for sit syge barn da det i denne sårbare situation jo netop har aller mest brug for sine forældre.. Jeg prioritere højere, at være hjemme med mit barn under sygdom frem for mit arbejde. Derudover har jeg ikke lyst til at bede bedsteforældre om at tage fri fra deres arbejde for at passe mit syge barn! Det er mit ansvar..
Det er vel fordi det er reglerne: du har ret til løn under barnets 1. Sygedag (og nogen også 2. Sygedag) hvis der er et akut pasningsbehovet. Dvs. Hvis jeg har en mor der kan passe, ja så har jeg ikke akutpasningsbehov.
jeg har der dog lige som dig, er et af mine børn rigtig syge så vil jeg helst far eller jeg er hjemme, mens med små feber så spørger jeg gerne mormor (hun er pensionist).
der har været så meget snak om at lempe forholdene for børnefamilier, fx begynde at give tilskud til man går på deltid osv. Men må indrømme det der stresser os her hjemme netop er sygedagene, så hellere have en pulje barns sygedage om året end de betaler for min deltid (den betaler jeg pt selv).
Anmeld
Citér