1. Dag barn syg i helligdag? Må man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2015

(august)

Som flere skriver ja det kan du godt, bare husk at arbejdsgiver vist har ret til at sige du så kan møde lidt senere når du har fundet pasning. MEN det er helligdag, så hvis jeg var chef ville jeg føle det lugtede lidt og der plejer at være god mulighed for der er nogen som kan passe når det er helligdag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Må man det i århus kommune

Jeg ville nok undre mig en del over en meldte barn syg en dag hvor barnet jo grundet lukket institution skulle passes af en anden om alle omstændigheder. 

Men selvsagt kan ens barn være så syg så man som forælder ikke føler man det er forsvarligt man ikke er der som den primære omsorgsperson. 

Men jeg ville nok mistænke, det handlede om en forælder der ikke havde fundet pasning til en helligdag - og så må jeg indrømme så ville jeg foretrække ærlighed.

Anmeld Citér

13. maj 2015

Abracadabra

Hvis barnet skal være indlagt, så selvfølgelig. Ellers ikke. 

Jeg arbejder selv i skiftehold, og barns 1. sygedag kan afholdes hverdage i dagtimerne. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mettefpigen

lineog4 skriver:

I morgen på kristihimmelfart - er du sikker?

Jaa, vi kunne godt have ham i bh ☺

Anmeld Citér

14. maj 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Det overrasker mig godt nok, det er jo dyrt for kommunen at holde åbent på en helligdag da det koster dobbelt op i løn. I morgen (fredag) er noget andet for det er jo ikke en helligdag. 

Men i dag er jo på linie med Langfredag, store bededag, skærtorsdag, juledag osv. Troede med sikkerhed alle offentlige institutioner var lukkede (altså ikke sygehuse osv ). Sikke en service der er i jeres kommune.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Hold da op er det en special inst? For ellers tror jeg jeres bh er den eneste i landet der holder åbent :) 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg ville nok undre mig en del over en meldte barn syg en dag hvor barnet jo grundet lukket institution skulle passes af en anden om alle omstændigheder. 

Men selvsagt kan ens barn være så syg så man som forælder ikke føler man det er forsvarligt man ikke er der som den primære omsorgsperson. 

Men jeg ville nok mistænke, det handlede om en forælder der ikke havde fundet pasning til en helligdag - og så må jeg indrømme så ville jeg foretrække ærlighed.

Det handler det nok også om siden hun spørger frem i tiden - for er barnet sygt dengang hun oprettede tråden kan man jo ikke ligefrem sige det hander om 1 sygedag længere....Og som arbejdsgiver ville jeg personligt også foretrække ærlighed frem for noget der åbenlyst er en undskyldning for ikke at komme på arbejde. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Bare-mig

Det må man ikke. Det gælder også aften/nattevagterne hvor man alligevel skulle finde pasning til sit barn. Hvis instutionen er lukket, skulle du jo alligevel finde pasning til dit barn og så har du jo pasning til det. 

Så med mindre dit barn er alvorligt syg, så har du ikke ret til barn syg på en helligdag. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det er ikk alle institutioner der holder lukket..

Hvilken kommune er det? 

Anmeld Citér

14. maj 2015

LinLin

Anonym skriver:

Må man det i århus kommune

Jeg arbejde i/for Aarhus kommune men da det er i daginstitution har jeg altid fri på helligdage så har ikke lige stået i problematikken �� 

men... Hvis du skal arbejde i dag har Du vel allerede pasning til din datter eftersom alle daginstitutioner har lukket i dag (- og der er sampasning i morgen...)?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.