1. Dag barn syg i helligdag? Må man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2015

noder1

Profilbillede for noder1
Abracadabra skriver:

Hvis barnet skal være indlagt, så selvfølgelig. Ellers ikke. 

Jeg arbejder selv i skiftehold, og barns 1. sygedag kan afholdes hverdage i dagtimerne. 

Jeg har altid undret mig over at folk siger, at det kun er i dagtimerne man kan tage barnets 1. sygedag. Skal man så kunne tage sig af sit barn når man kommer hjem om morgenen efter 8 eller 12 timers nattevagt? Det er da uforsvarligt... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2015

TNBC

noder1 skriver:

Jeg har altid undret mig over at folk siger, at det kun er i dagtimerne man kan tage barnets 1. sygedag. Skal man så kunne tage sig af sit barn når man kommer hjem om morgenen efter 8 eller 12 timers nattevagt? Det er da uforsvarligt... 

Der er noget der hedder en mand, en kæreste. At de går i vs, bh, skole, og så sover man når de er væk. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

IT-nørd

noder1 skriver:

Ja! Det er i mine øjne éns pligt at passe sit job og man kan altså sagtens overleve uden søvn efter en nattevagt i en dag. Det er jo muligt at sove om eftermiddagen når ens mand/kæreste er hjemme. 

Jeg har gjort det flere gange da jeg havde nattevagter. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

noder1

Profilbillede for noder1
IT-nørd skriver:

Ja! Det er i mine øjne éns pligt at passe sit job og man kan altså sagtens overleve uden søvn efter en nattevagt i en dag. Det er jo muligt at sove om eftermiddagen når ens mand/kæreste er hjemme. 

Jeg har gjort det flere gange da jeg havde nattevagter. 

Okay, det er da super at du kan det. Jeg spørger mere fordi min mand arbejder 12 timer om natten, og så er der jo lang tid til jeg kommer hjem klokken 16. Jeg er helt med på at man har pligt til at passe sit job, men det kan være rigtig svært at få til at gå op når man har et barn, der minimum er syg hver femte uge og mindst fire dage ad gangen

Anmeld Citér

15. maj 2015

lineog4

noder1 skriver:

Det er vel fordi barn syg er en en hjælp ved akut behov hvor der ikke er andre der kan passe. Og det giver næsten sig selv med mindre man har børn på en af de få særlige børnehaver hvor der er natpasning, at man har en anden til at passe når man er i nattevagt. 

Så kan du have ret i det så et hårdt at skulle være frisk med et sygt barn dagen efter en nattevagt men det er vilkårene.

Anmeld Citér

15. maj 2015

TNBC

noder1 skriver:

Okay, det er da super at du kan det. Jeg spørger mere fordi min mand arbejder 12 timer om natten, og så er der jo lang tid til jeg kommer hjem klokken 16. Jeg er helt med på at man har pligt til at passe sit job, men det kan være rigtig svært at få til at gå op når man har et barn, der minimum er syg hver femte uge og mindst fire dage ad gangen

Så han skulle melde sig syg hver nattevagt, når jeres barn er sygt, fordi han skal sove, så han kan være frisk o  dagen? 

Så må du lade ham sove mere før han tager af sted.

Ja, der er forældre der passer børn uden at have sovet over 24timer, man kan godt holde sig vågen, og når barnet er sygt, sover det sikkett også meget. Ellers må i have hjælp om dagen. 

Sådna er det bare nogle gange.

Anmeld Citér

15. maj 2015

noder1

Profilbillede for noder1
Yurie skriver:

Så han skulle melde sig syg hver nattevagt, når jeres barn er sygt, fordi han skal sove, så han kan være frisk o  dagen? 

Så må du lade ham sove mere før han tager af sted.

Ja, der er forældre der passer børn uden at have sovet over 24timer, man kan godt holde sig vågen, og når barnet er sygt, sover det sikkett også meget. Ellers må i have hjælp om dagen. 

Sådna er det bare nogle gange.

Nej, det er slet ikke det jeg siger. Jeg siger blot at det er svært at få til at gå op. Det er jo også begrænset hvor mange dage jeg kan blive hjemme. Og han kan max sove 2,5 timer hvis det er, han arbejder fra 19 - 7 morgen. Så nej, jeg kan ikke bare lade ham sove mere. Jeg skrev også blot som en undren, da jeg ikke mener det er forsvarligt at skulle tage sig af et sygt barn efter at have været vågen i så mange timer. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

TNBC

noder1 skriver:

Nej, det er slet ikke det jeg siger. Jeg siger blot at det er svært at få til at gå op. Det er jo også begrænset hvor mange dage jeg kan blive hjemme. Og han kan max sove 2,5 timer hvis det er, han arbejder fra 19 - 7 morgen. Så nej, jeg kan ikke bare lade ham sove mere. Jeg skrev også blot som en undren, da jeg ikke mener det er forsvarligt at skulle tage sig af et sygt barn efter at have været vågen i så mange timer. 

Ja måske, men kan jo ikke rigtig gøre noget ved det. Sådan er det jo med nat vagter og syge børn. 

For man melder jo ikke barn syg, hvis den anden forælder er hjemme.

Anmeld Citér

15. maj 2015

Tin

Profilbillede for Tin
noder1 skriver:

Jeg arbejder fast nattevagt,og har flere gange passet syge børn efter nattevagt uden problemer.  Er barnet mere syg end bare snot og lidt feber, så har jeg passet barnet frem til ml 12-14 og så har jeg fået en bedste, min mand eller en anden voksen til at tage over så jeg også kunne få lidt søvn i hovedet )

Det kan sagtens lade sig gøre, men man må jo også selv være lidt åben overfor mulighederne,frem for "bare" at melde barn syg. Det er i mine øjne,en nødløsning, som kun bruges når ALLE andre muligheder er udtømte. Forøvrigt er det jo sjældent at barnet kun er syg en dag, og hvad gør man så de andre dage,hvis man ikke selv er fleksibel og åben for at tingene lige bliver lidt besværlige et par dage?  

Anmeld Citér

15. maj 2015

noder1

Profilbillede for noder1
Tin skriver:

Jeg arbejder fast nattevagt,og har flere gange passet syge børn efter nattevagt uden problemer.  Er barnet mere syg end bare snot og lidt feber, så har jeg passet barnet frem til ml 12-14 og så har jeg fået en bedste, min mand eller en anden voksen til at tage over så jeg også kunne få lidt søvn i hovedet )

Det kan sagtens lade sig gøre, men man må jo også selv være lidt åben overfor mulighederne,frem for "bare" at melde barn syg. Det er i mine øjne,en nødløsning, som kun bruges når ALLE andre muligheder er udtømte. Forøvrigt er det jo sjældent at barnet kun er syg en dag, og hvad gør man så de andre dage,hvis man ikke selv er fleksibel og åben for at tingene lige bliver lidt besværlige et par dage?  

Jeg er helt enig i at det er en nødløsning. Det skal igen lige siges at jeg bare undrede mig og det er IKKE fordi jeg ikke er åben over for andre løsninger. Hos os har vi heldigvis bedsteforældre, det har kunnet afspadsere og tage fri, fordi vores barn har været tit syg. Jeg synes så stadig der er forskel på at arbejde 8 eller 12 timer om natten. Min mand har aldrig forsøgt at tage barnets første sygedag på en nattevagt eller været tvunget til at tage sig af et sygt barn. Som sagt synes jeg det er uforsvarligt efter ingen søvn og med udsigten til kun at få et par timers søvn før en ny nattevagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.