Datter på 1,5 vil ikke holdes i hånden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

TNBC

Smilehul skriver:

Kassen har i hvert fald vaeret halv fyldt nogle gange, og hun peger og siger "gi mig" men nej, det faar hun ikke.

Har lige tjekket det saveoursleep og det er bare guld - tak 

Ja det er den.. vi bruger bogen, og den er super.. selv tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

Smilehul

Yurie skriver:

Ja det er den.. vi bruger bogen, og den er super.. selv tak.

Det lyder spaendende. Virker nogle af tingene hos jer? Hvor har du koebt bogen?  

Det med rutiner er virkelig GULD - det har vi ingen problemer med, naar hun bliver puttet til lur, om vi er hjemme eller ude paa sit faste tidspunkt er der intet der. 

Maa virkelig proeve med at ikke slippe hende haand. Mener hun sagde i klippet af i 46 min, var processen  

Anmeld Citér

12. maj 2015

Clisolka

Det med at holde i hånd bliver bedre med tiden. Hun er så lille endnu, så hun forstår ikke konsekvensen af det eller lange forklaringer 

Min datter på 4½ vil hellere end gerne holde i hånd når vi går tur, hvis hun eller jeg selv spørger. Ellers går hun pænt på fortovet ved siden af klapvognen med lillebror. Vi har ikke bil, så hun har været vænnet til fra starten at skulle holde i hånd. Det er en kamp der er værd at tage 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Smilehul

Clisolka skriver:

Det med at holde i hånd bliver bedre med tiden. Hun er så lille endnu, så hun forstår ikke konsekvensen af det eller lange forklaringer 

Min datter på 4½ vil hellere end gerne holde i hånd når vi går tur, hvis hun eller jeg selv spørger. Ellers går hun pænt på fortovet ved siden af klapvognen med lillebror. Vi har ikke bil, så hun har været vænnet til fra starten at skulle holde i hånd. Det er en kamp der er værd at tage 

Ja, det er en haard kamp, men barnet laerer jo nyt hver dag - som dette ogsaa. Det tager sin tid, hun er jo lille og forstaar ikke hvorfor og alt det  

Anmeld Citér

12. maj 2015

jenny4

Jeg tror også konsekvens vil hjælpe. Og hun vil ikke hade dig for det i længden, til gengæld vil hun lære at se dig som en stærk rollemodel der går forrest og ved hvad der er bedst for hende. Og det har børn brug for.

Der er en anden som skriver noget om at barnet skal sige undskyld efter en tur på værelset. Det er jeg ikke tilhænger af - en på 1,5år gør ikke noget for at være slem men fordi det lige er det deres lyst får dem til. Og når der så bliver sagt nej bliver de frustrerede og "ter sig". En tur på værelset i den alder handler om at komme ud af situationen på en god måde for alle parter, og når din lille purk er faldet til ro, så kan hun faktisk ikke huske hvorfor hun var sur/ked af det, og at afkræve en undskyldning vil ikke lære hende noget som helst udover at mor vil have mig til at sige noget bestemt før jeg må lege igen (hun kan med andre ord ikke knytte hendes raserianfald sammen med undskyldningen).

I stedet for at skælde ud når hun kaster med klodser ville jeg sige "det må du ikke, men se her, vi kan bruge klodserne til at bygge et tårn" og på den måde aflede hende fra det. Så får du det også vendt til en positiv opmærksomhed mod hende i stedet for en negativ.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Smilehul

jenny4 skriver:

Jeg tror også konsekvens vil hjælpe. Og hun vil ikke hade dig for det i længden, til gengæld vil hun lære at se dig som en stærk rollemodel der går forrest og ved hvad der er bedst for hende. Og det har børn brug for.

Der er en anden som skriver noget om at barnet skal sige undskyld efter en tur på værelset. Det er jeg ikke tilhænger af - en på 1,5år gør ikke noget for at være slem men fordi det lige er det deres lyst får dem til. Og når der så bliver sagt nej bliver de frustrerede og "ter sig". En tur på værelset i den alder handler om at komme ud af situationen på en god måde for alle parter, og når din lille purk er faldet til ro, så kan hun faktisk ikke huske hvorfor hun var sur/ked af det, og at afkræve en undskyldning vil ikke lære hende noget som helst udover at mor vil have mig til at sige noget bestemt før jeg må lege igen (hun kan med andre ord ikke knytte hendes raserianfald sammen med undskyldningen).

I stedet for at skælde ud når hun kaster med klodser ville jeg sige "det må du ikke, men se her, vi kan bruge klodserne til at bygge et tårn" og på den måde aflede hende fra det. Så får du det også vendt til en positiv opmærksomhed mod hende i stedet for en negativ.

Dit raad er meget nyttigt! Takker  

Der bliver self ikke "raabt/skaeldt ud" paa den maade, men at det var ikke paent gjort og at det maa man ikke.

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Smilehul skriver:

Det med rutiner er virkelig GULD - det har vi ingen problemer med, naar hun bliver puttet til lur, om vi er hjemme eller ude paa sit faste tidspunkt er der intet der. 

Maa virkelig proeve med at ikke slippe hende haand. Mener hun sagde i klippet af i 46 min, var processen  

Vi bruger den så ikke rigtig mere, hun er snart 14måneder, hun er så længere fremme i bogen hun bør være(16måneder), men ja den har virket rigtig godt, har ikke mærket nogen tigerspring, eller et barn der ikke spiste. Sov igennem som 3måneder, stoppede med natflaske før hun fyldte et år (nægtede at tage den i søvne) og sover 8 til 7-8 næste morgen. 

Ved ikke hvor den er købt (er i irland) men måske man kan købe den over hjemmesiden, men ved ikke hvor god den er når hun er 1,5, den starter fra fødsel til omkring når de stopper med lur, og så er der andre ting, som hvad de må spise og hvornår.

Men hende og så jo frost, det er dem jeg kigger på når jeg har brug for råd (udover herinde

Anmeld Citér

12. maj 2015

asff

Smilehul skriver:

Hej alle sammen - håber I har haft en god start på dagen!

Min mand og jeg har et lille "problem". 

Vi har en dejlig datter på 1,5 år, der er meget glad for at lege og alt hvad der er med der, men hun vil ALDRIG OG ALDRIG holdes i hånden.

Vi er tit ude og gå en tur, men hun vil aldrig holdes i hånden. Hvis vi tager hende i hånden og siger inden da, nu skal vi holde i hånd, så vrider hun bare sin hånd/arm og spurter af sted, og ... ja, så er det bare med at troppe efter. Tager vi hendes hånd igen, begynder hun bogstavelig talt at SKABE sig og sætter sig ned på jorden og sparker med benene. Bliver hun sat i barnevognen efter sådan en situation eller hvor vi beder hende om at falde lidt til ro, så vrider hun sig i barnevognen for fuld skrue. Ja, hun har meget krudt i r*ven 

Vi savner bare en stille tur uden, at man skal frygte hver gang, nå .. nu kommer den igen. 

Hun har det også med at skulle træde på alt sit legetoej, eller bare ting i det hele taget, og der bliver sagt, at det må man ikke, for det går i stykker - punktum - , men hun bliver stadig ved. Hun kan skriiiige så meget og ligger sig på gulvet eller smider med noget, eks.vis legoklodser, og det bliver jeg så irriteret over! Men hverken min mand eller jeg giver for det, for hun kan blive liggende lige så lang tid, men det må man bare ikke. 

Hun kan blive sat ind på vaerelset, og hun graeder da af "vrede", men vi giver den lige et par minutter, lukker vi op og siger, at det er ikke paent gjort - går hun bare forbi UDEN oejenkontakt, og giver ikke rigtig noget for det... Andre gange krammer hun os, og foeler lidt at det er et "undskyld".

Har I nogle gode råd, ideer og lignende?  

Det lyder nøjagtig som vores datter. Jeg har bare valgt at kalde det tidlig trodsalder.

Anmeld Citér

12. maj 2015

(august)

Smilehul skriver:

Jeg tror bestemt ogsaa at vi skal vaere med konsekvense, naar det er nej og stop er det, det, det er, og saa er den ikke laengere. 

Det er bare det punkt hvor hun graeder saa meget og jeg er saa bange for at mit barn skal "hade" mig pga. jeg eksvis ikke vil slippe hende haand, selvom hun vrider sig  

Sjov historie med gangen der, men hun fandt da ud af det til sidst, at skoene skulle af. Det er jo super godt 

Det er jo det samme med at holde hånd over vejen eller hvis hun ikke kan finde ud af at gå på fortovet uden at gå ud på vejen. Det er jo forsent at fortælle hende det hvis hun bliver kørt ned og ender i rullestol, så ville hun nok hade dig for du ikke havde holdt fast i hende...sat meget på spidsen

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Smilehul skriver:

Nu så jeg lige at der var en der kommenterede det med at sige undskyld, jeg mener ikke at de SKAL sige undskyld, men som et kys eller et kram(da de fleste 1,5årige ikke kan sige undskyld). I stedet for at de bare går forbi en.

her er de snart 14 måneder og 27måneder, og de siger undskyld ved at give et kys, og det forstår de skam begge to.. Og det er 1-2minutter efter det skete, så de kan godt huske at de gjorde noget(den lille er ikke så voldsom endnu.. men hun er inde i sin slå og bide periode(hun har bidt hul), så hun bliver taget væk og så et kys til storebror.. )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.