Jer der har haft en depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2015

Anonym

Ja, det kan man sagtens opleve. Jeg har selv haft det sådan førhen, og jeg har kendt og kender stadig nogen der også har det sådan. I dag er jeg dog helt rask, og har ikke haft det på den måde i nogle år. Jeg kan dog stadig godt blive trist hvis jeg bliver træt. Jeg er ret overbevist om at ens modstandskraft generelt falder når man har nogle uopfyldte basale behov såsom mangel på søvn, eller lignende. Det kan også være at man har andre ting som tager meget af ens energi. Man kan stille det op sådan og sige at man har 100 % energi hver dag, og den bruger man til dagens gøremål. Hvis der så måske pludselig sker noget uventet der måske kræver 50 % af ens energi, samtidig med at man stadig skal gøre hvad der almindeligvis kræves af en, så kommer man i energiunderskud. Så er man nødt til at passe tilsvarende på sig selv bagefter og lade op, så man ikke kommer i ubalance, og dermed får mindsket sin modstandskraft. Jeg arbejder stadig hver dag på at have balance i mit liv. Det lykkes selvfølgelig ikke 100 % altid, men man bliver jo også stærkere med tiden. Det er dog stadig et livsprojekt. Lyt til dig selv, og arbejd på at skabe en bedre indre balance på den måde. Det kan måske hjælpe med at komme disse ''nedture'' til livs. Sådan er mine erfaringer i hvert fald.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Bebsen

Kort sagt - ja... Jeg havde en alvorlig depression i starten af 20'erne og var indlagt i et halvt å, fik en mindre depression da min søn var ca 6 måneder - det var dog hurtigt ovre igen, da jeg var opmærksom på det at det nok ville ske og handlede på det, da jeg opdagede det gik ned ad bakke. 

Efter min første dep var jeg meget følsom, mange år frem, og der skulle ikke meget til at vælte mig af pinden... Efter jeg blev mor (alene mor), har jeg mødt rigtigt meget modstand (sindssyge udlejere * 2, flytninger der totalt smadrer min økonomi, min fars død og meget andet) og jeg er blevet SÅ stærk! Jeg vælter ikke længere - for jeg er nødt til at fungere som mor, og når der kommer en lort flyvende imod mig, er tanken altid at jeg har prøvet det der var værre! Ikke at jeg ikke kan blive ked og have en dårlig dag - men jeg fungerer alligevel.

Det der er hårdt for mig nu, er ændrede planer og manglende tid - altså hvis andre laver om i planer der involverer mig, for jeg forbereder mig mentalt på én ting og bryder mig ikke om at det bliver ændret. Og så når jeg har for travlt - men jeg er blevet ret god til at sige nej tak til ting og prioritere mig selv, fordi jeg ved jeg skal fungere som mor. Og det gør jeg kun når jeg får opladet... Jeg er introvert, og oplader i min alene tid...

Anmeld Citér

11. maj 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

og kommet ovenpå igen - oplever I også at når I har en dårlig dag, så ryger I langt ned? At I dagene efterfølgende har langt nemmere ved at blive ramt end andre normale dage?

Anonyme svar er tilladt.

Jeps og det er møg irriterende 

og jeg er let påvirkelig de dage 

også sover jeg dårligt og hænger meget med hovedet  

Anmeld Citér

11. maj 2015

Michella2

Ja 

nogle dage kan være hårdere end andre..

Anmeld Citér

11. maj 2015

asff

Anonym skriver:

og kommet ovenpå igen - oplever I også at når I har en dårlig dag, så ryger I langt ned? At I dagene efterfølgende har langt nemmere ved at blive ramt end andre normale dage?

Anonyme svar er tilladt.

Ja

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.