Hvilken uddannelse har du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2015

Thalia

SanneJensen skriver:

Hej alle baby.dk brugere :-)

Af ren interesse, og måske for at indhente lidt inspiration hos jer, søger jeg svar på disse spørgsmål.

1. Hvilken uddannelse har du?

2. Bruger du din uddannelse i dag?

3. Valgte du uddannelse ud fra interesse, økonomi, fremtidige jobmuligheder eller andet? 

4. Er du glad for dit valg i dag, eller havde du valgt anderledes hvis du kunne skrue tiden tilbage?

På forhånd tak for svar. :-)

Jeg er uddannet Cand.It med Cum Laude fra eliteuddannelsen i Persuasive Design.

Ja, jeg er forsker/underviser ved universitetet

Jeg valgte 100% ud fra interesse.

Jeg er meget glad for mit valg. Jeg nyder mit arbejde og er glad for de muligheder det giver mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Fine_007

SanneJensen skriver:

Af ren interesse, og måske for at indhente lidt inspiration hos jer, søger jeg svar på disse spørgsmål.

3. Valgte du uddannelse ud fra interesse, økonomi, fremtidige jobmuligheder eller andet? 

4. Er du glad for dit valg i dag, eller havde du valgt anderledes hvis du kunne skrue tiden tilbage?

Hej  

Jeg er uddannet klassisk arkæolog 

Jeg bruger min uddannelse den dag i dag. Den er udelukkende valgt af interessemæssige årsager. I løbet af min studietid, har jeg ofte været nervøs for at stå uden job i sidste ende, men samtidig har jeg troet på, at job nok skulle komme til den der lagde den nødvendige tid og kræfter i studiet. Jeg har aldrig fortrudt 

Anmeld Citér

11. maj 2015

christinej91

Jeg er færdig som pædagog her i juni måned.

Jeg har været så heldig at få en ansættelse i et af de steder jeg var i praktik. Så bruger min uddannelse.

Valgte uddannelsen da det var noget der interesseret mig og for at have noget.

Anmeld Citér

12. maj 2015

EAF

SanneJensen skriver:

1: Pædagog

2: Ikke lige nu arbejdsmæssigt, men vil altid bruge de kompetencer jeg altid har haft og dem jeg har lært i mit liv i omgangen med andre. Fra juli skal jeg dog igen bruge dem fagligt da jeg skal være dagplejer 

3: Interesse og mangel på pædagoger inden krisen tilbage i 2007 hvor jeg påbegyndte min uddannelse. Blev færdig i 2012. 

4: Spurgte du mig for bare to uger siden hvor jeg ikke vidste om jeg var købt eller solgt til stillingen som dagplejer, havde jeg siden 2012 et par gange efterhånden udtalt at jeg måske ikke skulle have uddannet mig til pædagog - alene af den grund at jeg ikke havde et arbejde, kom dog til samtaler men blev ikke valgt på falderebet. 

5 (MEN.. Nu er jeg lykkelig for at se hvor vejen førte mig hen..!) 

Anmeld Citér

12. maj 2015

kesuh

SanneJensen skriver:

Jeg er uddannet klejnsmed og arbejdede et par år og fandt ud af at jeg ville mere, så jeg læser til maskinmester nu. Færdig om et halvt års tid.

Mit første valg var vvs, men jeg kunne ikke få læreplads,  så det blev til klejnsmed dengang.  Jeg havde gode muligheder for job indtil krisen ramte i 2008/2009, lige hvor jeg var udlært, men jeg præsterede da at skaffe arbejde et par steder i to år :-D  

jeg valgte metal faget pga interesse og lønnen var bare bonus og det samme gælder maskinmester.

Men nej jeg tror umiddelbart ikke jeg vil skrue tiden tilbage og ændre det dengang.. Så havde jeg nok ikke fået min knægt i dag,  så jeg er godt tilfreds med mit valg dengang og i dag ;-) 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Loa

SanneJensen skriver:

Lægesekretær (og inden da alm. kontoruddannet)

Ja.

Jobmuligheder - efter der ingen job var at komme efter som blot kontoruddannet.

Er glad for mit valg, men kunne jeg skrue tiden tilbage havde jeg valgt noget mere kreativt, enten guldsmed, dekoratør eller lign. Eller noget med human ressources. Det synes jeg er vildt spændende.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Sophie90

1. Produktionsleder (landmand) med speciale i malkekvæg.

2. Ja :-) arbejder på et kvægbrug med holstein køer og elsker det! 

3. Interesse og fremtidige jobmuligheder (Det sidste mest da jeg valgte Landbrugssuddannelsen, min store interesse for malkekvæg kom først for alvor da jeg startede mit uddannelsesforløb og kom i lære). 

4. Jeg er rigtig glad for mit valg, jeg elsker mit job og det giver mig mulighed for at tage en bachelor i Husdyrbiologi!  Jeg vil i fremtiden gerne arbejde om kvægbrugskonsulent eller underviser i kvæg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.