vuggestue start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2015

Blvp87

God-mor skriver:

Min datter var 16 måneder da hun startede i dagpleje, og det var en rigtig fin alder. Jeg ville ikke kunne sende hende afsted før, og får jeg flere børn hedder det også tidligst 16 måneder. Men det ved jeg godt ikke er en mulighed for alle, og der er jo flest der starter når de er omkring 1 års tid, hvor det går rigtig fint. Tænker lidt på om du er helt sikker på at det ikke kan lade sig gøre at holde hende hjemme længere? I nogle kommuner kan du få tilskud til pasning af barn i eget hjem. 

Ville hellere leve af rugbrød end sende hende for tidligt afsted

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2015

Bjørnemor

Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt.. Men har ikke prøvet alt det her før. Når min barsel er slut, vil min dreng være lidt over 10 måneder og så skal han i vuggestue om, jeg vil det eller ej. Jeg har jo et job, som jeg skal tilbage til og ikke flere barselsdagpenge tilbage på det tidspunkt. Hvordan kan I vente til barnet er f.eks. 15 måneder?

Anmeld Citér

9. maj 2015

Anonym

8 mdr når ham af min at blive, faktisk kun 7 for der begynder vi at besøge dp....

Sådan er det... Studierne begynder igen, far tager det barsel han kan og 8 mdr i alt så er det ikke mulighed for at tag mere....

Og jeg er helt sikker på det skal gå fint... Og jeg personligt mener det er sunde for qlle parter at barnet kommer afsted ikke alt for sent...

Anmeld Citér

9. maj 2015

A-1995

Min søn var 9 mdr, og han nød virkelig at komme ud blandt andre børn :-)

Anmeld Citér

9. maj 2015

lineog4

Bjørnemor skriver:

Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt.. Men har ikke prøvet alt det her før. Når min barsel er slut, vil min dreng være lidt over 10 måneder og så skal han i vuggestue om, jeg vil det eller ej. Jeg har jo et job, som jeg skal tilbage til og ikke flere barselsdagpenge tilbage på det tidspunkt. Hvordan kan I vente til barnet er f.eks. 15 måneder?

med nummer 1 skrev jeg speciale, var færdige med alle kurser osv, så skulle egentlig bare sidde for mig selv og skrive - det var jeg ikke synderlig god til, men havde så muligheden for at sige det gjorde jeg når hun sov.

Med nummer 3 skulle jeg tilbage på dagpenge, men var så heldig så jeg blev tilbudt et vikariat da barsel var færdig da han var 10 1/2 mnd, så som dig var der ikke noget at spille om - det var det eller ingen indkomst.

Med nummer  4 var jeg i arbejde som lærer, jeg havde noget ferie der ikke var afholdt, nogen omsorgsdage og det passede med vi nåede sommerferien og så skulle jeg først starte 1.8. Han er fra 7.7. Og jeg var endnu mere heldig for min mor var gået på pension året før så hun tog ham til december hvor vi så endelig fik plads i den vuggestue vi ønskede (sammen med storebror).

men det er vel fordi nogen enten kan leve af mandens løn eller får tilskud til pasning af eget barn, men jeg man kan til de er 18 mnd. Og ja at de så har et forstående arbejde. Eller hvis der stadig er den mulighed at man forlænger barsel ved fx kun at då udbetalt 80% af barselsdaglengene og dermed sparer op til flere måneder, kunne man for 5 år siden, ved ikke om det stadig er sådan.

Anmeld Citér

9. maj 2015

Blvp87

Bjørnemor skriver:

Man kan forelægge barslen og få dagpenge af kommunen tror jeg nok.

Anmeld Citér

9. maj 2015

lineog4

Blvp87 skriver:

Man kan forelægge barslen og få dagpenge af kommunen tror jeg nok.

Når du har opbrugt dine barselsdagpenge så kan du ikke få flere dagpenge af kommunen, men i nogen kommuner (jeg tror de fleste) kan du søge om tilskud til pasning af eget barn. Her i Roskilde er tilskuddet på 2790 kr pr måned og så må du ikke have andet indtægt ved siden af.

du kan så også hvis du ikke er i arbejde forlænge forældreorloven (32 uger af de 52 som vi kalder barsel under en hat) med 8 uger, men så skal man jo reducere i satsen så de 40 uger får samme udbetaling som i de 32 til sammen. Er du i arbejde kan du også forlænge med 14 uger med samme vilkår.

lige et link:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Et%20godt%20arbejdsliv/Barselorlov/Den%20fleksible%20barselorlov.aspx

Alt udover det betaler du selv. Og er du fx på dagpenge skal du aflevere dit barn da du jo skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. 

Anmeld Citér

9. maj 2015

MorTil4<3

Blvp87 skriver:

HVORDAN ved man at ens barn er klar til vuggestue ? Hvor gammel var dit barn da det startede? 

Jeg vil helst ikke havde at min datter starter. Men har ikke råd til at gå hjemme

Begge mine drenge er startet ved 9 måneders alderen  

og min tvillinger bliver samme tid. . 

men tager mig god tid til indkøring, de bliver født til juli, så det bliver april/maj de skal starte og jeg skal selv starte skole igen til august så jeg får 2-3 måneder til at starte roligt op så vi alle kommer igang stille og roligt . . 

men jeg er så til dagpleje og ikke daginstitution  

Anmeld Citér

9. maj 2015

Blvp87

SnartMorTil>4 skriver:

Begge mine drenge er startet ved 9 måneders alderen  

og min tvillinger bliver samme tid. . 

men tager mig god tid til indkøring, de bliver født til juli, så det bliver april/maj de skal starte og jeg skal selv starte skole igen til august så jeg får 2-3 måneder til at starte roligt op så vi alle kommer igang stille og roligt . . 

men jeg er så til dagpleje og ikke daginstitution  

Jeg gik på barsel d 30/1 og regner med den slutter d 23/11 hvor jeg starter i skole igen.Prinsessen blev født d 29/1

Jeg vil ikke afslutte min uddannelse.  Så finder nok et job omkring november * december. 

Hvad gjorde i andre ??

Anmeld Citér

9. maj 2015

God-mor

Bjørnemor skriver:

Jeg kunne da jeg afsluttede en uddannelse lige inden min datter kom til verden, og så ventede jeg bare yderligere 6 måneder med at søge ind på nogle fag jeg skulle have samt søge arbejde. Hvis man har job, kan man søge om orlov. Men det er selvfølgelig for egen regning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.