Bjørnemor skriver:
Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt.. Men har ikke prøvet alt det her før. Når min barsel er slut, vil min dreng være lidt over 10 måneder og så skal han i vuggestue om, jeg vil det eller ej. Jeg har jo et job, som jeg skal tilbage til og ikke flere barselsdagpenge tilbage på det tidspunkt. Hvordan kan I vente til barnet er f.eks. 15 måneder?
med nummer 1 skrev jeg speciale, var færdige med alle kurser osv, så skulle egentlig bare sidde for mig selv og skrive - det var jeg ikke synderlig god til, men havde så muligheden for at sige det gjorde jeg når hun sov.
Med nummer 3 skulle jeg tilbage på dagpenge, men var så heldig så jeg blev tilbudt et vikariat da barsel var færdig da han var 10 1/2 mnd, så som dig var der ikke noget at spille om - det var det eller ingen indkomst.
Med nummer 4 var jeg i arbejde som lærer, jeg havde noget ferie der ikke var afholdt, nogen omsorgsdage og det passede med vi nåede sommerferien og så skulle jeg først starte 1.8. Han er fra 7.7. Og jeg var endnu mere heldig for min mor var gået på pension året før så hun tog ham til december hvor vi så endelig fik plads i den vuggestue vi ønskede (sammen med storebror).
men det er vel fordi nogen enten kan leve af mandens løn eller får tilskud til pasning af eget barn, men jeg man kan til de er 18 mnd. Og ja at de så har et forstående arbejde. Eller hvis der stadig er den mulighed at man forlænger barsel ved fx kun at då udbetalt 80% af barselsdaglengene og dermed sparer op til flere måneder, kunne man for 5 år siden, ved ikke om det stadig er sådan.
Anmeld
Citér