vuggestue start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.215 visninger
23 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2015

Blvp87

HVORDAN ved man at ens barn er klar til vuggestue ? Hvor gammel var dit barn da det startede? 

Jeg vil helst ikke havde at min datter starter. Men har ikke råd til at gå hjemme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Prøv at se på det objektivt.. Er det dine egne følelser, der står i vejen for vuggestuestart, eller er det din datters behov?

Og har du overvejet dagpleje i stedet, hvis du synes, vuggestue er for voldsomt?

Anmeld Citér

7. maj 2015

Blvp87

PUHK skriver:

Prøv at se på det objektivt.. Er det dine egne følelser, der står i vejen for vuggestuestart, eller er det din datters behov?

Og har du overvejet dagpleje i stedet, hvis du synes, vuggestue er for voldsomt?

Min datter er nu kun 3 måneder.  Jeg undersøger bare muligheder og forhører mig. Da man skal skrive en dato på borger.dk og skrive hende op.

Hun skal i vuggestue. Har prøvet dagplejer. Alt for bøvlet

Anmeld Citér

7. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Blvp87 skriver:

Min datter er nu kun 3 måneder.  Jeg undersøger bare muligheder og forhører mig. Da man skal skrive en dato på borger.dk og skrive hende op.

Hun skal i vuggestue. Har prøvet dagplejer. Alt for bøvlet

Ah, ok.. Så er det jo svært at se på barnet, om det er klar 

Mit barn var 9 måneder, da det startede, og det var det ganske klar til. Jeg havde heller ikke personligt stress over det.

Hvorfor synes du, dagpleje var bøvlet?

Anmeld Citér

7. maj 2015

modesty

Blvp87 skriver:

HVORDAN ved man at ens barn er klar til vuggestue ? Hvor gammel var dit barn da det startede? 

Jeg vil helst ikke havde at min datter starter. Men har ikke råd til at gå hjemme

Min søn var knap 11 måneder, og jeg syntes at det var for tidligt. MEN han klarede det totalt fint, der var absolut ingen problemer ift. indkøring. Men efter min mening er det ikke kun barnets umiddelbare reaktion det handler om, men hvordan det generelt kan præge udviklingen at blive kastet ud i den verden.

Ideelt set ikke før barnet kan gå, efter min mening. Men det er jo ikke noget jeg har fagligt belæg for, det er bare en mavefornemmelse.

Anmeld Citér

7. maj 2015

FruStolpe

Min yngste datter startede i mandags, hun var 11 måneder og 7 dage 

Jeg går hjemme så længe det er muligt, og ser ingen grund til at hun skulle starte før. Jeg har en måned til at få indkøring og rutiner på plads, og det er passende.

Anmeld Citér

7. maj 2015

lineog4

Min datter var 15 mnd da hun startede og havde det stået til mig var hun blevet hjemme hos mig. Jeg var glad for hun kunne gå, hun havde en del sprog osv.

nummer 2 kom afstede lige før han blev 11 mnd, alt for tidligt synes jeg, men jeg var blevet tilbudt arbejde. Heldigvis gik han sikkert der.

nummer 3, der startede jeg arbejde da han var 13 mnd og min mor tog ham fordi vi ikke fik plads hos storebror. Hun havde hjemme i 4 1/2 mnd, så han startede lige før han blev halvanden, helt perfekt. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

PernilleogLouis

Ca 17 mdr 

Anmeld Citér

7. maj 2015

jenny4

10 måneder da han startede i dagpleje. Det var helt perfekt da både han og jeg trængte til nye udfordringer. Det at komme ud blandt andre børn gav bare hans udvikling et kæmpe skub.

Anmeld Citér

7. maj 2015

God-mor

Blvp87 skriver:

Min datter var 16 måneder da hun startede i dagpleje, og det var en rigtig fin alder. Jeg ville ikke kunne sende hende afsted før, og får jeg flere børn hedder det også tidligst 16 måneder. Men det ved jeg godt ikke er en mulighed for alle, og der er jo flest der starter når de er omkring 1 års tid, hvor det går rigtig fint. Tænker lidt på om du er helt sikker på at det ikke kan lade sig gøre at holde hende hjemme længere? I nogle kommuner kan du få tilskud til pasning af barn i eget hjem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.