Bryllup om godt et år, på su - er det muligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2015

Lunae

Anonym skriver:

Ja altså, da min far er syg og nok ikke lever de næste ti-tyve år har det sat tankerne igang her...

jeg vil jo meget gerne have at han kan følge mig op, men her er problemet.

vi er begge på su uden en opsparing. Som det ser ud nu kan vi leve uden su-lån, og til august skal min kæreste i voksenlære så der kommer lidt flere penge der.

så ville høre om nogen har holdt et bryllup på su, uden at gå totalt på kompromis?

Jeg vil gerne have et kirkebryllup, for at spare ville vi holde have fest bagefter (har læst om en her inde, hvor man kunne leje telt med gulv for 1500kr)

der ud over ville vi gerne have maden bragt så det ikke skulle tage alt for meget energi, der har jeg fundet et sted hvor de levere forret, hovedret, dessert, natmad og en flaske vin pr kuvert for 10.000kr, hvis vi bliver 50 pers 

det skal lige tilføjes at disse ting er hvad jeg har tænkt inden vi fik lidt tidspres, så vi kan nok godt skære lidt på gæstelisten og spare lidt der.

der ud over er kørsel og fotograf gratis...

hvilke ting kan man gøre ekstremt billigt? Vi vil spare sp meget op vi kan (vi arbejder begge lidt ved siden af, men ikke meget, disse penge bliver lagt til side, der ud iver ville jeg ikke have noget problem med at låne nogle penge til et bryllup) 

tænker bordpynt og evt invitationer kan laves selv

Nu er vi ikke i helt samme situation, men deler alligevel gerne mine erfaringer.

jeg var på su og min mand på dagpenge, da vi blev gift, i maj sidste år.

vi havde 73 gæster med og budgettet endte på lige omkring 50.000 kr.

vi havde selv sparet 25000 kr op i løbet af året og fik derudover hævet vores kassekredit. Det er betalt af igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Morgensol

Vi blev gift for 2,5 år siden. Dog er vi begge i arbejde, men fandt ud af stiv ville giftes et halvt år inden datoen, så vi havde ik rigtig tid til at spare op. Vi var vidst ca 70.

vi fandt det billige lokaler med plads til 100 mennesker til 3000 inkl industrikøkken, al service, borde stole osv og rengøring.

Maden lavede en kammerat der er kok så vi betalte kun for råvarerne. 

En kollega lavede brudebuketten, hun er tidligere blomsterbinder

pynt købte jeg på eBay/etsy, det samme gjorde jeg med brudepigekjolerbe til vores piger

Min mands tøj bestilte vi på iTailor.com. Super god kvalitet og ekstremt billigt! 

Kjolen fik jeg så af mine forældre

Musik, der brugte vi Spotify hvor vi lavede 2 spillelister, en til maden og en til festen bagefter. Og så lånte vi et godt anlæg. 

Bryllupskagen lavede min veninde. 

Ringene bestilte vi hos EgeArt. Det skal i overveje. Vi gav 3600 for 2 18 karat guldringe med en brilliant i min. Og han laver dem præcis som man ønsker! 

Vi købte drikkevarer i Tyskland. 

Dugene var lagener fra IKEA. 

Vi endte på omkring 30.000, det er bare med at trække på alle man kender der kan noget og så gå efter tilbud og eBay! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Vi blev gift for 2,5 år siden. Dog er vi begge i arbejde, men fandt ud af stiv ville giftes et halvt år inden datoen, så vi havde ik rigtig tid til at spare op. Vi var vidst ca 70.

vi fandt det billige lokaler med plads til 100 mennesker til 3000 inkl industrikøkken, al service, borde stole osv og rengøring.

Maden lavede en kammerat der er kok så vi betalte kun for råvarerne. 

En kollega lavede brudebuketten, hun er tidligere blomsterbinder

pynt købte jeg på eBay/etsy, det samme gjorde jeg med brudepigekjolerbe til vores piger

Min mands tøj bestilte vi på iTailor.com. Super god kvalitet og ekstremt billigt! 

Kjolen fik jeg så af mine forældre

Musik, der brugte vi Spotify hvor vi lavede 2 spillelister, en til maden og en til festen bagefter. Og så lånte vi et godt anlæg. 

Bryllupskagen lavede min veninde. 

Ringene bestilte vi hos EgeArt. Det skal i overveje. Vi gav 3600 for 2 18 karat guldringe med en brilliant i min. Og han laver dem præcis som man ønsker! 

Vi købte drikkevarer i Tyskland. 

Dugene var lagener fra IKEA. 

Vi endte på omkring 30.000, det er bare med at trække på alle man kender der kan noget og så gå efter tilbud og eBay! 

Vi har desværre ikke så mange at trække på, som jeg kan bruge til bryllup...

men jo mere jeg tænker over det har vi en bekendt som er kok og som ofte laver selvskaber, måske jeg skal høre hende hvad hub tager for det...

vil helt klart kigge på de ringe du nævner, jeg havde egentligt bare tænkt at vi skulle opfriske vores kæreste ringe (vi købte dem som 17 årige, så det kunne være lidt sjovt) men den er kæresten ikke helt med på, og det er jo en af de meget dyre poster...

Anmeld Citér

2. maj 2015

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Nu er vi ikke i helt samme situation, men deler alligevel gerne mine erfaringer.

jeg var på su og min mand på dagpenge, da vi blev gift, i maj sidste år.

vi havde 73 gæster med og budgettet endte på lige omkring 50.000 kr.

vi havde selv sparet 25000 kr op i løbet af året og fik derudover hævet vores kassekredit. Det er betalt af igen.

Vi har ingen kassekredit vi kan trække på, så håber lidt at banken vil låne og nogle penge til formålet...

men ville gerne selv spare en del op så vi ikke skal sidde i gæld for længe efter, det er bare svært når vi begge studerer...

Anmeld Citér

2. maj 2015

Lunae

Anonym skriver:

Vi har ingen kassekredit vi kan trække på, så håber lidt at banken vil låne og nogle penge til formålet...

men ville gerne selv spare en del op så vi ikke skal sidde i gæld for længe efter, det er bare svært når vi begge studerer...

Det ER svært, men det er en prioritering. Vi tog også SU-lån i perioder. Vi har brugt det til at betale kassekreditten ned.

vi havde jordens dejligste bryllup - præcis som vi havde forestillet os. Vi ville ikke have gjort noget anderledes, også selvom at vi muligvis kunne have haft flere penge ved at vente

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.