Hvordan får man det sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.358 visninger
15 svar
8 synes godt om
28. april 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil have børn sammen og han siger selv at han glæder sig til den dag. 

Jeg er skruk og vil gerne have spurgt ham om hvornår han gerne vil have et barn? Jeg har det sådan at vi begge skal være helt klar før vi begynder på at lave en baby. Hvordan fik i det sagt til jeres kæreste?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

SMC

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil have børn sammen og han siger selv at han glæder sig til den dag. 

Jeg er skruk og vil gerne have spurgt ham om hvornår han gerne vil have et barn? Jeg har det sådan at vi begge skal være helt klar før vi begynder på at lave en baby. Hvordan fik i det sagt til jeres kæreste?

Det kommer an på ens forhold, men jeg spurgte en dag, hvad han havde af drømme og forestillinger og hvornår han forestillede sig det. Så var det ret let herfra...

Anmeld Citér

28. april 2015

FruStolpe

/manse, (hvornaar)skal vi lave en baby ??

Anmeld Citér

28. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Altså vi har ligesom jer snakket om det før. I de 7 år inden graviditeten har vi jævnligt snakket om hvornår, hvor mange osv.

Men tag da snakken en dag om hvor mange børn han evt ønsker sig. Så kan du jo komme ind på hvornår han ønsker sig dem og hvor tætte på hinanden de evt skal være. Så kan du jo liste et spørgsmål ind om hvor gammel han vil være.

Jeg kan godt forstå det med at du gerne vil have hans svar uden at være farvet af din mening. Her sagde manden at han ville have børn(om ikke andet så bare det første) inden han fyldte 30. Det satte en automatisk tidsbegrænsning på hvornår vi skulle have børn(han var 26 da jeg blev gravid).

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

Tak.

Det med antal er der snakket om og der vi ikke helt enig så det må tiden vise. Han siger han gerne vil have alle hans børn inden han bliver 30. (Han er 22 og jeg er 21)

Anmeld Citér

29. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Nu kan jeg se i din anden tråd under "prøver at blive gravid", at du allerede tester for ÆL og har testet positiv i går og planlagde at hoppe på manden i aftes, så jeg håber da, at I har snakket om det nu. Ellers er det vist ved at være på tide at involvere manden i planerne.

Anmeld Citér

29. april 2015

SaraSH

Her kom det meget naturligt at snakke om helt fra starten af. 

Min mand er små 19 år ældre end jeg er, så da vi fandt sammen sagde jeg det lige ud af posen "jeg skal have børn og det bliver med eller uden dig", så sagde han at han da for alt i verden håbede at det blev med 

nu har vi kendt hinanden 5 år, blev gift sidste sommer og venter en lille dreng med termin på onsdag 

Med åbenhed og ærlighed kommer man længst, så synes da bare du skal spørger lige ud af posen 

Anmeld Citér

29. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Janey skriver:

Nu kan jeg se i din anden tråd under "prøver at blive gravid", at du allerede tester for ÆL og har testet positiv i går og planlagde at hoppe på manden i aftes, så jeg håber da, at I har snakket om det nu. Ellers er det vist ved at være på tide at involvere manden i planerne.

Hvordan pokker kan du se det? TS er jo anonym 

Anmeld Citér

30. april 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Tror du blander mig sammen med en anden for jeg er overhovedet ikke gravid endnu og vi prøver heller ikke. 

Anmeld Citér

30. april 2015

SandraXOXO

Her var det ham der sagde at han gerne ville være en ung far, ikke over 30. Og gerne inden han var 25. Det freakede mig totalt ud Han var 20 da vi mødtes og jeg 17. Men spørg ham dog Det er da det naturligste i verden at snakke om børn når man er i et fast forhold. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.