[citat][f][småt]Chrautwald skriver:[/småt][/f]
Herhjemme ryger der også gerne div grøntsager i gryderetterne og kødsovsen. Ligesom der tit kommer fintrevne gulerødder/pastinakker i farsen til både frikadeller og farsbrød.
Jeg så engang et amerikansk program i TV hvor en kvinde stod og fortalte vidt og bredt om hvordan hun dampede alt slags grønt én gang om ugen, og så frøs ned i portioner der passede til hendes familie. Så tilsatte hun det, pureret, til ALT mad - kan huske at der var opskrifter på brownie med dampet og pureret broccoli... har tit tænkt på om jeg skulle forsøge mig, men synes altså det lyder for spøjst.
Hun nævte at broccoli og gulerod var meget mildt i smagen, og derfor brugte hun tit det i kager - og så var det noget med at det skulle være "mørke" (kakao) kager førend det grønne rigtig blev skjult.
Men altså hun brugte det også i fars og sovser.
Iøvrigt - herhjemme mente Jesper heller ikke at han kunne lide madtærter, lige indtil jeg lavede det en aften - en god løg/porre tærte med masser af skinke tern; og siden har han været vild med det :)
Anette
- Som iøvrigt ikke mener at kaffe og vin kan fortælle hvornår man er blevet voksen - det er først den dag man helt uden at tøve, kan knække sine lange spaghetti'er over, så de kan være i gryden, at man ved man er blevet voksen :D
[/citat]
Den dame er Jerry Seinfelds kone :P Hun har endda lavet en kogebog over selvsamme emne. :D
Anmeld