Den kloge narrer den mindre kloge :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2008

Pia.

Charlotte_82 skriver:

Så er jeg vist ikke voksen for drikker hverken kaffe eller vin :P kan simpelthen ikke ha smagen af nogen af delene, hehe

Hej Charlotte..

Velkomme i de ikke voksnes klub...

Syntes tit der er mange ting hvor jeg ikke føler mig voksen *GG* ;) - spiser ikke som en voksen, her tænker jeg på at jeg ikke kan lide kogte grøntsager, tærter, gratiner,kartofler, eller flæskesteg - drikker ikke kaffe, slikker stadig skeen når jeg bager kager - (det min mor gav mig lov til som barn) så her slås jeg med børnene om hvem der skal slikke skeen *GG* - Men jeg er nu sød så jeg giver mig gerne eller også bager jeg når de ikke er hjemme :P

Knus Pia - som slet ikke er sikker på hun har lyst til at blive voksen ;)... - føler mig også altid så ung når vi skal noget med børnehaven eller skolen .... *S* - jeg må være den unge moar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2008

SaNiNa

PiaR skriver:

Jeanne skriver:

Hej med jer :D

Han fortæller ikke Jesse om han kan lide det eller ej, men hvis far ikke kommer maden i munden, ja så gør Jesse det heller ikke.

Og jeg skal ærligt indrømme at jeg er en smule træt af ikke at kunne lave alt den mad jeg gerne vil. Men når jeg har lavet skjult mad, og så fortæller ham hvad det er, kan jeg "åbenlyst" lave maden igen 8D Han er fx blevet meget glad for rodfrugtmos efter jeg lavede det stunt. :P

Og Pia...ja der er ikke noget værrer end kogte gulerødder o.lig på min tallerken, så jeg tager det også gerne rå :)) Men altså....DRIKKER DU IKKE KAFFE??????? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre uden kaffe. Det er simpelhen min livsnerve ;) Du afviser vel ikke et glas rødvin???? Det hører nemlig også med til at blive voksen :P

Kh Jeanne

Tør jeg skrive det.... Altså jeg vil sige... jeg kan godt drikke rødvin, men gør det kun hvis jeg er ude og bliver budt på det - vil meget hellere have hvidvin eller drinks... tja, jeg må nok sande jeg ikke er så "voksen" på det område... HI HI...

uuuh jeg elsker rødvind og vi går meget op i hvad det er for rødvin vi drikker ikke hvad som helst (har ikke drukket siden vi gik igang med projekt baby) og en drinks og slush is jeps så er der party warty... Kaffe ja det kan jeg bare ikke drikke men elsker at ligge inde i senge og kan lugte at den bliver brygget (vi kværner selv bønner)

Gulerødder må gerne være lidt kogte der skal bare stadig være "meget" bid i.

Sanne - som skjuler grønsagerne for kæresten

Anmeld

3. april 2008

3rollinger

PiaR skriver:

slikker stadig skeen når jeg bager kager - (det min mor gav mig lov til som barn) så her slås jeg med børnene om hvem der skal slikke skeen ..

Jeg lader ogsaa boernene slikke skeen, men saa stikker jeg en stor fed finger i dejen bagefter og slikker den, naar ungerne kigger den anden vej. :P

Anmeld

3. april 2008

Pia.

Trine Spanien skriver:

PiaR skriver:

slikker stadig skeen når jeg bager kager - (det min mor gav mig lov til som barn) så her slås jeg med børnene om hvem der skal slikke skeen ..

Jeg lader ogsaa boernene slikke skeen, men saa stikker jeg en stor fed finger i dejen bagefter og slikker den, naar ungerne kigger den anden vej. :P

GRINER... dejligt at vide jeg ikke er alene om at "slikke" kagedejen..... ;) - den med fingeren kan jeg helt sikkert også finde på... :P;):P - Men det er også først når børnene har vendt mig ryggen...

Anmeld

3. april 2008

SaNiNa

nej nej ad jeg kan slet ikke få mig selv til det... er heller ikke den helt store kagespiser med har flere gange spurgt min tandlægen som han ikke kunne fjerne den søde tand

For her i odense har vi en kæmpe slik butik med slik fra gulv til loft.

besøger den rimelig tit selv om jeg er på kur (ups)

Anmeld

8. august 2008

Skovurt

Herhjemme ryger der også gerne div grøntsager i gryderetterne og kødsovsen. Ligesom der tit kommer fintrevne gulerødder/pastinakker i farsen til både frikadeller og farsbrød. Jeg så engang et amerikansk program i TV hvor en kvinde stod og fortalte vidt og bredt om hvordan hun dampede alt slags grønt én gang om ugen, og så frøs ned i portioner der passede til hendes familie. Så tilsatte hun det, pureret, til ALT mad - kan huske at der var opskrifter på brownie med dampet og pureret broccoli... har tit tænkt på om jeg skulle forsøge mig, men synes altså det lyder for spøjst. Hun nævte at broccoli og gulerod var meget mildt i smagen, og derfor brugte hun tit det i kager - og så var det noget med at det skulle være "mørke" (kakao) kager førend det grønne rigtig blev skjult. Men altså hun brugte det også i fars og sovser. Iøvrigt - herhjemme mente Jesper heller ikke at han kunne lide madtærter, lige indtil jeg lavede det en aften - en god løg/porre tærte med masser af skinke tern; og siden har han været vild med det :) Anette - Som iøvrigt ikke mener at kaffe og vin kan fortælle hvornår man er blevet voksen - det er først den dag man helt uden at tøve, kan knække sine lange spaghetti'er over, så de kan være i gryden, at man ved man er blevet voksen :D

Anmeld

8. august 2008

Jan9e D

Her hjemme kan Mathine heller ikke lide tærte, så nu kalder jeg det for pissa pie :)) og nu glider det ned med velbehag. Og det er nu uanset om det er med kartoffel og laks eller med bacon og porre.

Hun kan heller ikke lide løg men spiser det med velbehag i fx frikadeller, når de er revet. Hun kan heller ikke lide tosk, men elsker stegt fisk, så jeg undlader bare at sige det er torsk. Hun kan heller ikke lide pærer, så nu siger jeg at det er grev moltke æbler og nu spiser hun det hele tiden.
Men tror nu mere det er en ide, for hun er bestemt ikke kræsen. Hun spiser oliven, kabers og feta. Noget jeg først har lærtat spise efter at være passeret de 30.

Jeg er selv blevet forsøgt narret flere gange, fx med frisk komælk fra stalden, men det gik bare ikke, jeg har altid kunne smage det med det samme, og så måtte de til købmanden og købe mælk, selv om de havde en hel kostal fuld af malkekøer *GG*

Noget jeg ikke kan klare er frugt i maden, men tror nu mere at det er en idé jeg har, for jeg er sikker på at hvis jeg ikke får det at vide glider det ned med velbehag.

Jannie

Anmeld

8. august 2008

twinboys

PiaR skriver:

Charlotte_82 skriver:

Så er jeg vist ikke voksen for drikker hverken kaffe eller vin :P kan simpelthen ikke ha smagen af nogen af delene, hehe

Hej Charlotte..

Syntes tit der er mange ting hvor jeg ikke føler mig voksen *GG* ;) - spiser ikke som en voksen, her tænker jeg på at jeg ikke kan lide kogte grøntsager, tærter, gratiner,kartofler, eller flæskesteg - drikker ikke kaffe, slikker stadig skeen når jeg bager kager - (det min mor gav mig lov til som barn) så her slås jeg med børnene om hvem der skal slikke skeen *GG* - Men jeg er nu sød så jeg giver mig gerne eller også bager jeg når de ikke er hjemme :P

Knus Pia - som slet ikke er sikker på hun har lyst til at blive voksen ;)... - føler mig også altid så ung når vi skal noget med børnehaven eller skolen .... *S* - jeg må være den unge moar...

Den vogn hopper jeg med på...

Altså Pia sikke ens vi to er... Jeg kan nikke ening til at det du skriver, selv slikker jeg skeen, når jeg bager ....Drikker hverken kaffe eller the... Kan ikke drikke en sodavand hurtigere end et barn... osv...

Majbritt

Anmeld

8. august 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Charlotte_82 skriver:

Hej Charlotte..

Den vogn hopper jeg med på...

Altså Pia sikke ens vi to er... Jeg kan nikke ening til at det du skriver, selv slikker jeg skeen, når jeg bager ....Drikker hverken kaffe eller the... Kan ikke drikke en sodavand hurtigere end et barn... osv...

Majbritt

Dejligt at vide søde Majbritt...

Kender jeg en der tæller timer lige nu ???:P

Nøj jeg er misundelig på dig....

Håber I får en fantastisk ferie...

Stort knus fra hende der snart håber mine penge er hos dig så taskerne kan komme afsted....

(H)

Anmeld

8. august 2008

twinboys

Jamen lille søde Pia dine tasker bliver afl på posthuset idag så mandag skulle du gerne modtage dem...

Jepper tæller timer og man må gerne runde ned... Det hedder ikke 3 timer og x antal min. det hedder bare 3 timer :))

Men ak kommer til at savne jer herinde...:)

Knuzer fra Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.