Den kloge narrer den mindre kloge :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.895 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja jeg leder efter opskrifter, som hører under den kategori.

Fx: "Ja vi skal have kartoffelmos" (hvad du ikke ved er, at den er fuld af pastinak og selleri haha) "Ja vi skal have gryderet" (hvad du ikke ved er, at det er kalvelever fnis) "Vi skal have noget kartoffel og gulerodsting i ovnen" (og det hedder gratin hihihi) osv :P

Jeg har nemlig en kæreste som ikke "kan lide" de fleste grøntsager, men hvis han ikke ved at de er der, ja så er der ingen problemer ;) Og han kan af princip ikke lide noget, som hedder tærte, gratin og sådan noget, og slet ikke hvis ordret porre indgår i retten. :@

Har i andre nogle forslag til hvad jeg kan lave? For hvis far ikke spiser det, ja så spiser Jesse det heller ikke, selvom jeg ved han godt kan lide det. Hvad går det lige ud på (?)

(H) Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

SaNiNa

hehe ja her spiser kæresten heller ikke mange grønsager jeg skærer dem meget fint og kommer det i maden gulerødder faver meget så dem bruger jeg ikke så tit... ellers koger jeg dem ud i gryderetten så plejer han heller ikke at opdage dem...

her os os er det alt kål blad sillerier og noget der er syltet...

det kan til tider tvinges i ham gerne...

har osse brugt I denne periode med projekt baby at det er godt for sæden (men den hopper han ikke på mere:( )

Anmeld

2. april 2008

Tullebobs

Jeg ville sgu servere: "et spark i røven indbagt i butterdej ala tag dig sammen og bliv voksen mand!":))

Det er så anstregende med kræsne mennesker, især voksne, og her taler jeg ikke om dem der bare ikke kan lide en eller to ting, men de der hårdnakkede nogen, som fx tror at grønt "kun er til kaniner" og i den dur. Han er dog voksen, og måske kunne du appellere lidt til ham ved spørge om ikke han synes, at Jesse skal lære at spise varieret eller sådan noget...

Simon er en lille kræsenpind, så vi gemmer osse grøntsagerne i maden, og han spiser udelukkende frugt som mos, selvom han har fået alt andet tilbudt hver eneste dag siden han kunne tygge, stædig? Ja det tror jeg nok.

Altså ingen løsning herfra, men ville bare sige, at jeg kender alt til kræsenpinde - dog kun dem under 3 år:D

Kram fra Trine

Anmeld

2. april 2008

Honningblomst

Er det ikke hans eget problem han ikke kan lide det...laver du maden, så må han spise det eller lave noget selv.
At ens mand ikke spiser nok grønt, det må da være hans eget problem.
Jeg har dog altid krævet at min x ikke sad og gav udtry6k for hvad han kunne lide og ikke lide...skal ikke påvirke hans børn.
Knus Eva...

Anmeld

2. april 2008

Pia.

Ja her må jeg give Eva ret... jeg havde været lige glad med hvad min mand spiste og ikke spiste, her laver vi tit forskelligt tilbehør da jeg nemlig ikke kan lide kogte grøntager+o( - jeg spiser så til gengæld alt rådt og det elsker jeg ... men de 4 andre som jeg bor sammen med vil helst have det kogt, så her glæder vi alle...;)

Knus Pia - som godt fårstår din mand ikke kan lide gratin eller noget som helst med Porre i +o( *GG* jeg bliver nok heller aldrig voksen nok til at spise den slags ting... Har endnu ikke lært at drikke kaffe, som alle andre "voksne" gør... Hi Hi....

Anmeld

2. april 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Ja her må jeg give Eva ret... jeg havde været lige glad med hvad min mand spiste og ikke spiste, her laver vi tit forskelligt tilbehør da jeg nemlig ikke kan lide kogte grøntager+o( - jeg spiser så til gengæld alt rådt og det elsker jeg ... men de 4 andre som jeg bor sammen med vil helst have det kogt, så her glæder vi alle...;)

Knus Pia - som godt fårstår din mand ikke kan lide gratin eller noget som helst med Porre i +o( *GG* jeg bliver nok heller aldrig voksen nok til at spise den slags ting... Har endnu ikke lært at drikke kaffe, som alle andre "voksne" gør... Hi Hi....

Ikke alle...;) jeg drikker ikke kaffe og det samme gælder mine søstre...ad, smager skidt og giver sorte tænder...ad ad..
Knus..

Anmeld

2. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej med jer :D

Han fortæller ikke Jesse om han kan lide det eller ej, men hvis far ikke kommer maden i munden, ja så gør Jesse det heller ikke.

Og jeg skal ærligt indrømme at jeg er en smule træt af ikke at kunne lave alt den mad jeg gerne vil. Men når jeg har lavet skjult mad, og så fortæller ham hvad det er, kan jeg "åbenlyst" lave maden igen 8D Han er fx blevet meget glad for rodfrugtmos efter jeg lavede det stunt. :P

Og Pia...ja der er ikke noget værrer end kogte gulerødder o.lig på min tallerken, så jeg tager det også gerne rå :)) Men altså....DRIKKER DU IKKE KAFFE??????? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre uden kaffe. Det er simpelhen min livsnerve ;) Du afviser vel ikke et glas rødvin???? Det hører nemlig også med til at blive voksen :P

Kh Jeanne

Anmeld

2. april 2008

VB

Her er et par forslag som fungerer for vores 4 årige, der ellers kun er til gulerødder, agurk, majs, brocoli og blomkål.
Pastinakskiver i flødekartofler
Suppe a a væltet køleskab. Tager de grøntsager jeg lige har, og skærer dem i stykker og koger dem møre i bullion med div. krydderier. Blendes til ukendelighed og serveres med små pastadimser, stegte baconstykker og brød. - så bliver der altså guffet i stor stil.
Jeg blender også en masse grøntsager når jeg laver kødsovs. Jeg bruger især løg, peber, tomat og bladselleri.

Anmeld

2. april 2008

Pia.

Jeanne skriver:

Hej med jer :D

Han fortæller ikke Jesse om han kan lide det eller ej, men hvis far ikke kommer maden i munden, ja så gør Jesse det heller ikke.

Og jeg skal ærligt indrømme at jeg er en smule træt af ikke at kunne lave alt den mad jeg gerne vil. Men når jeg har lavet skjult mad, og så fortæller ham hvad det er, kan jeg "åbenlyst" lave maden igen 8D Han er fx blevet meget glad for rodfrugtmos efter jeg lavede det stunt. :P

Og Pia...ja der er ikke noget værrer end kogte gulerødder o.lig på min tallerken, så jeg tager det også gerne rå :)) Men altså....DRIKKER DU IKKE KAFFE??????? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre uden kaffe. Det er simpelhen min livsnerve ;) Du afviser vel ikke et glas rødvin???? Det hører nemlig også med til at blive voksen :P

Kh Jeanne

Tør jeg skrive det.... Altså jeg vil sige... jeg kan godt drikke rødvin, men gør det kun hvis jeg er ude og bliver budt på det - vil meget hellere have hvidvin eller drinks... tja, jeg må nok sande jeg ikke er så "voksen" på det område... HI HI...

Anmeld

3. april 2008

Charlotte_82

Så er jeg vist ikke voksen for drikker hverken kaffe eller vin :P kan simpelthen ikke ha smagen af nogen af delene, hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.