Kan man det? Kobberbryllup/konfirmation samtidig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.147 visninger
23 svar
24 synes godt om
25. april 2015

MysteriousAngel

Næste år har vi været gift i 12 1/2 år. Samtidig (med 14 dages mellemrum) skal vores ældste datter konfirmeres. (Hvordan kan det være når jeg stadig er 20???)

Vi har spurgt hende om det er i orden vi holder en kæmpefest. Vi orker ikke 2 fester med så kort varsling. Hun er helt ok med det og synes at den fælles plan med fest i haven, helstegt gris og salat og en lækker dessert er lige noget for hende.

Når vi nævner det for vores familie synes de at det er synd for hende, at hun går glip af en fest der ellers ville være "hendes" og nu bliver "vores". Jeg siger, at eftersom hun er ok med det, ser jeg intet problem med det. Hvad synes i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Næste år har vi været gift i 12 1/2 år. Samtidig (med 14 dages mellemrum) skal vores ældste datter konfirmeres. (Hvordan kan det være når jeg stadig er 20???)

Vi har spurgt hende om det er i orden vi holder en kæmpefest. Vi orker ikke 2 fester med så kort varsling. Hun er helt ok med det og synes at den fælles plan med fest i haven, helstegt gris og salat og en lækker dessert er lige noget for hende.

Når vi nævner det for vores familie synes de at det er synd for hende, at hun går glip af en fest der ellers ville være "hendes" og nu bliver "vores". Jeg siger, at eftersom hun er ok med det, ser jeg intet problem med det. Hvad synes i?

Min søster holdt konfirmation  sammentidig med min far holdt 65års fødselsdag.. det var en SKØN dag og hun havde en fest, og der var ingen problemer med at dele.

Det er ikke jeres familie der bestemmer, det er jer og jeres datter, hvis hun er med på det, ser jeg ikke noget problem i det.

Man BEHØVER ikke have en stor fest bare fordi  man bliver konfirmeret, det må være op til konfirmanden hvad han/hun vil.. så snak med hende og hjælp hinanden med at planlæg det, så det bliver noget for alle.

Anmeld Citér

25. april 2015

ErDetSnartNU

Er det præcis de samme mennesker, som skal med til hendes konfirmation og jeres kobberbryllup?

Jeg tænker lidt på, om man kunne opdele dagen, så "hendes fest" var et dagsarrangement, hvor hun havde mulighed for at få nogle af sine venner med (hvis hun altså har venner uden for sin klasse, som ikke skal konfirmeres samme dag) som så kunne glide over i et aftensarrangement, hvor hendes venner tog hjem og nogle af jeres sluttede til? Så kunne "fællesgæsterne" som familie og fælles venner blive hele dagen, men hun ville måske stadig føle, at hun havde haft lidt sin egen fest, fordi det var delt op på den måde

Anmeld Citér

25. april 2015

April-baby

Jeg kan ikke se problemet, så længe hun er med indover hvordan festen holdes og mad, og det hele. Jeg har bestemt ja (:

Anmeld Citér

25. april 2015

Troldemommi

Hvis det var mig ville jeg nøjes med at holde konfirmationen, så kan i holde et forsinket kobberbryllup senere, syntes altså konfirmationen er så meget vigtigere end et kobberbryllup.

Anmeld Citér

25. april 2015

alenemor42

Jeg syntes det er fint i slår det sammen og jeres datter er helt med på den. Win win for alle. 

God fornøjelse med planlægning

Anmeld Citér

25. april 2015

SandraXOXO

Bum bum. Jeg er ikke fan af ideen om at slå det sammen. Det er barnets store dag. Personligt ville jeg ikke stjæle mit barns spotlight. Synes en konfirmation er så meget større end en bryllupsdag- fejre man overhovedet det udover med manden? I min familie gør man ikke tilgengæld bliver der gjort meget ud af konfirmationer. 

Anmeld Citér

25. april 2015

Kløver

Troldemommi skriver:

Hvis det var mig ville jeg nøjes med at holde konfirmationen, så kan i holde et forsinket kobberbryllup senere, syntes altså konfirmationen er så meget vigtigere end et kobberbryllup.

Jeg er helt enig i det her indlæg. 

jeg ville evt holde fast i den plan hun synes om med gris osv men at det kun var komfirmation. 

Så må kobberbryllup holdes senere på sommeren hvis i ønsker at fejre den.  

tænker også senere for kan tænke der er min en søster/bror og denne vil jo ikke skulle dele festen synes hun skal have sin egen dag uanset hvordan den bliver fejret  

Anmeld Citér

25. april 2015

Kløver

SandraXOXO skriver:

Bum bum. Jeg er ikke fan af ideen om at slå det sammen. Det er barnets store dag. Personligt ville jeg ikke stjæle mit barns spotlight. Synes en konfirmation er så meget større end en bryllupsdag- fejre man overhovedet det udover med manden? I min familie gør man ikke tilgengæld bliver der gjort meget ud af konfirmationer. 

Jeg har faktisk også kun hørt om få der holder kobberbryllup. Tror dog det bliver mere og mere normalt da det bliver sjældnere og sjældnere folk nok vil opleve sølv og især guldbryllup og derover 

de enkelte kobberbryllup jeg har hørt om, har været indenfor de sidste par år

Anmeld Citér

25. april 2015

MysteriousAngel

SandraXOXO skriver:

Hmm.. jeg tror at det er blevet mere og mere almindeligt at man holder kobberbryllup. I hvert fald i vores familie/omgangskreds. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.