Grød, hjemmelavet eller...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

Chevro

Vivienne skriver:

Hej piger,

Da I startede med at give jeres børn grød, lavede I det selv eller købte i færdiglavet (pulver)?

I må gerne uddybe, hvorfor det ene el. det andet? Tak

Hjemmelavet :-) 

Fordi vi fik en masse æbler foræret - og så var det jo ikke noget der krævede en masse :-) 

derudover var det hyggeligt, og så vidste jeg hvad der var i. Dog tilsatte jeg få gram sukker pr større portion, for at søde det en smule - da det var pænt syrligt. og så lavede jeg i anden omgang med pærer også, da de søder naturligt :-) i forhold til ren æble osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Vivienne

Spændende at læse jeres indlæg/meninger 

Anmeld Citér

26. april 2015

Chevro

Vivienne skriver:

Hej piger,

Da I startede med at give jeres børn grød, lavede I det selv eller købte i færdiglavet (pulver)?

I må gerne uddybe, hvorfor det ene el. det andet? Tak

Hov, det var mosen jeg beskrev 

dog købte jeg grød - og blandede det med min egen mos. :-)

Anmeld Citér

26. april 2015

lineog4

LouiseEm skriver:

Tænker også kravene er meget høje. 

Jeg ville også gerne lave det selv, men finder sjældent overskuddet. Men har fået anbefalet en bog med opskrifter, som jeg vil på apoteket efter. Så tror jeg, at jeg vil forsøge selv  Keder mig bravt på barsel!

Jeg har givet min søn 1 glas med noget gulerod og kartoffel, som en nødløsning da vi var på tur.. Han syntes ikke det var særlig lækkert, og smagte selv på det bagefter. Føj for satan  Mad på glas er generelt bare vammelt. 

Risgrød, majsproduktion, hirsegrød og havregrød, tager ikke længere tid at lave selv end pulver -  øllebrød sådan helt rigtigt skal man lige have planlagt en del før da det kræver rugbrød der er lagt i blød. Jeg gik bare ned i helsen og købte, kogte smed lidt mme og olie i og vupti.

Grøntsags er også "bare" koge og mose (husk endelig ikke at blende kartofler) - jeg var heldig at alle mine godt kunne lide der var lide bid i.

Anmeld Citér

26. april 2015

M (:

LouiseEm skriver:

Der er ikke andet end naturlige sukkerarter i eksempelvis Sempers pulvergrød. Der er ikke tilsat "unødvendigt" sukker. Så det er lidt et tyndt argument Grød og mos på glas er vist en anden sag. 

Hvis du læser mit indlæg igen, vil du bemærke at jeg har skrevet "ofte" og dermed ikke påstår at det er tilfældet i al købegrød. 

Anmeld Citér

26. april 2015

modesty

LouiseEm skriver:

Der er ikke andet end naturlige sukkerarter i eksempelvis Sempers pulvergrød. Der er ikke tilsat "unødvendigt" sukker. Så det er lidt et tyndt argument Grød og mos på glas er vist en anden sag. 

Alt andet lige kan pulverpære ikke være lige så næringsrigt som rigtig pære. Hvis altså man overhovedet vælger at give sit barn frugtmos, hvilket jo faktisk slet ikke er nødvendigt, men virker til at være svært at undgå med de færdiggrød-pakker.

Hvorfor ikke bare lave det selv? Det er lige så nemt, og barnet får friske råvarer i stedet for pulveriseret frugt.

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

modesty skriver:

Alt andet lige kan pulverpære ikke være lige så næringsrigt som rigtig pære. Hvis altså man overhovedet vælger at give sit barn frugtmos, hvilket jo faktisk slet ikke er nødvendigt, men virker til at være svært at undgå med de færdiggrød-pakker.

Hvorfor ikke bare lave det selv? Det er lige så nemt, og barnet får friske råvarer i stedet for pulveriseret frugt.

Man kan sagtens få pulvergrød uden frugt. Vi køber blandt andet fuldkornsgrød og majsgrød. Hvorfor ikke lave det selv? Tjaahhhh jeg er alene med 2 drenge, så jeg vælger at spare tiden i køkkenet væk så ofte det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.