Grød, hjemmelavet eller...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2015

missehxx

Min har både fået pulvergrød og mos fra glas..

jeg havde hverken tid eller lyst til at lave det selv, og der er virkelig høje krav til færdigblandet babymad så tvivler på det er noget problem at give dem det.. Det vi selv laver ville sikkert ikke engang blive godkendt ��

jeg lavede dog selv hans havregrød da han blev gammel nok til det. 

Nu er han 11 mdr og spiser jo det samme som os så det er jo ikke færdigmad. Men hver anden dag får han øllebrød til morgen, og det er pulver ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

modesty

Vivienne skriver:

Hej piger,

Da I startede med at give jeres børn grød, lavede I det selv eller købte i færdiglavet (pulver)?

I må gerne uddybe, hvorfor det ene el. det andet? Tak

Jeg har altid lavet det selv, også mos.

Fordi jeg gerne vil være sikker på hvad jeg putter i mit barns krop.

Anmeld Citér

25. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Vivienne skriver:

Hej piger,

Da I startede med at give jeres børn grød, lavede I det selv eller købte i færdiglavet (pulver)?

jeg har stemt blankt, for da min søn begyndte på grød, så var det de der bare skal blandes med vand, færdigkøbte babymos og havregrød... men da min datter begyndte på grød, så var det hjemmelavet havregrød, 'hjemmelavet' øllebrød (Møllerens øllebrødsblanding), hjemmelavet frugtmos (med svigermors hjælp) og ellers reel mad...

Anmeld Citér

25. april 2015

lineog4

Hvis du med grød mener risgrød mm. Så er dte jo lige så hurtigt og nemt at lave selv. Så hjemme lavede jeg det selv, men havde pulver til hvis vi var ude. 

Jeg lavede ikke selv frugtmos særlig tit.

Grøntsags mos mm har jeg aldrig købt færdiglavet - synes det lugter og ser uappetitligt ud.

så lidt af hvert, det meste grød selv lavet dog ikke når jeg var ude. Frugtmos færdiglavet og alt andet slags mos hjemmelavet.

Anmeld Citér

25. april 2015

Frk.S

Jeg har egentlig ikke rigtig kunnet se fidusen i pulvergrød? Det er da lige så nemt lige at koge fx en omgang havregrød som at røre noget pulver op i noget vand?

Derfor har jeg altid lavet det selv.... og ja så også fordi jeg ikke selv ville bryde mig om at spise pulvergrød, så skal hun heller ikke. Når jeg laver det selv ved jeg præcis hvad der er i. 

Hvis jeg nu sparede oceaner af tid ved at købe pulver ville jeg måske undersøge om det var "godt nok til mit barn" - men det gør man jo ikke, så hvorfor ikke bare lave det selv?

Jeg kan se der er flere der skriver uden tilsat sukker. SERIØST? Er der tilsat sukker i pulvergrød?

Anmeld Citér

25. april 2015

Dorthe1986

Har altid lavet selv når vi var hjemme. skulle vi ud købte jeg sådan noget økologisk noget på frost. Kan ikke huske hvad det hed. Men det svarede til at hvis man selv havde spist noget mad og fryset resterne ned. Men aldrig om jeg har brugt pulver. Synes det er klamt 

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

Vivienne skriver:

Hej piger,

Pulver. I starten spiste han så lidt, at jeg ikke gad lave det selv. Nu er han 6 måneder, og vi fortsætter på pulver. Det er dejlig nemt

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

Jeg lavede selv grøden. Synes det er super nemt, og så ved man hvad der er i. I de købte er der ofte tilsat (efter min mening unødvendigt) sukker og derudover er det færdigkøbte dyrere end det hjemmelavede. 

Der er ikke andet end naturlige sukkerarter i eksempelvis Sempers pulvergrød. Der er ikke tilsat "unødvendigt" sukker. Så det er lidt et tyndt argument Grød og mos på glas er vist en anden sag. 

Anmeld Citér

26. april 2015

lineog4

LouiseEm skriver:

Der er ikke andet end naturlige sukkerarter i eksempelvis Sempers pulvergrød. Der er ikke tilsat "unødvendigt" sukker. Så det er lidt et tyndt argument Grød og mos på glas er vist en anden sag. 

Tror der er ret store krav tol babymad, så vil tro det med tilsat sukker er saga blot, men kan ikke vide det.

mit argument var hver gang, at det var billigere og præcist lige så nemt at lave det selv. Dog var vi på en biltur (vi kørte til Italien), på cafe osv hvor man sagtens kunne få kogt vand, men ikke en gryde. Så var pulveret jo et fint alternativ.

glassene derimod har jeg aldrig været tilhænger af, synes pasta med kødsauce blendet og smidt i er glas er ufatteligt ulækkert, og der hvor de måtte spise pasta spiste de uden det blev blendet  så frem med en gaffel og en meget meget meget stor hagesmæk og tusind klude og så var de i gang med begge hænder, ske, gaffel og mund.

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

lineog4 skriver:

Tror der er ret store krav tol babymad, så vil tro det med tilsat sukker er saga blot, men kan ikke vide det.

mit argument var hver gang, at det var billigere og præcist lige så nemt at lave det selv. Dog var vi på en biltur (vi kørte til Italien), på cafe osv hvor man sagtens kunne få kogt vand, men ikke en gryde. Så var pulveret jo et fint alternativ.

glassene derimod har jeg aldrig været tilhænger af, synes pasta med kødsauce blendet og smidt i er glas er ufatteligt ulækkert, og der hvor de måtte spise pasta spiste de uden det blev blendet  så frem med en gaffel og en meget meget meget stor hagesmæk og tusind klude og så var de i gang med begge hænder, ske, gaffel og mund.

Tænker også kravene er meget høje. 

Jeg ville også gerne lave det selv, men finder sjældent overskuddet. Men har fået anbefalet en bog med opskrifter, som jeg vil på apoteket efter. Så tror jeg, at jeg vil forsøge selv  Keder mig bravt på barsel!

Jeg har givet min søn 1 glas med noget gulerod og kartoffel, som en nødløsning da vi var på tur.. Han syntes ikke det var særlig lækkert, og smagte selv på det bagefter. Føj for satan  Mad på glas er generelt bare vammelt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.