Anonym skriver:
Jeg syntes at det er en jungle at finde ud af. Ved selvfølgelig godt at folk har forskellige behov, og lever forskellige liv, men prøver dog nu alligevel at høre jer herinde.
Hvad ville i mene var et realistisk rådighedsbeløb pr. måned for en familie på 4? Det er kun det ene barn, som kræver institutionsplads, den anden er i skole. Udover det så bor skolebarnet 8/6 hos sin far (altså 8 dage hos far og 6 dage hos os)
Er det stramt at have 5-6.000 kr. efter alt er betalt? Til mad og fornøjelser. Jeg har sat de faste udgifter lidt højt i budgettet, så der er plads til uforudsete udgifter.
Min kæreste er pt. på sygedagpenge pga en operation i skulderen, men er sat til at skulle tilbage på job, efter genoptræning, til september. Så indtil da, er vores indtægt skåret ned med omkring 5.000 kroner om måneden.
Jeg sidder og prøver at lægge et budget, for at se hvilke muligheder mig og min familie har for at kunne flytte tættere på byen, og derved mindre transporttid til skole/arbejde/institution. Udover det er der blevet fundet skimmelsvamp i vores nuværende ejendom, så vi vil gerne hurtigst muligt ud af klappen. Men ved sgu ikke om det bliver for snævert, så længe manden er handicappet :-P
vi har ca 5000 kr om måneden til 4 mennesker plus et weekend barn, og vi bliver en mere til januar. Det kan da godt være lidt stramt, men vi behøves ikke så meget luksus, vi er gode til at genbruge ting i stedet for at købe alt fra nyt og vi holder et fornuftigt madbudget.
jeg skal nok have lidt flere vagter, nu vi skal regne med en baby til, men så meget kommer det ikke til at koste.
Helt ærligt betyder min familie mere for mig end en dyr ferie, en ny bil, nyt tøj hver uge eller cafetur med veninderne.
Når jeg er færdig med at læse og får job bliver det naturligvis lidt sjovere, men vi har det egentligt fint som vi har det.