rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.249 visninger
25 svar
4 synes godt om
23. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg syntes at det er en jungle at finde ud af. Ved selvfølgelig godt at folk har forskellige behov, og lever forskellige liv, men prøver dog nu alligevel at høre jer herinde. 

Hvad ville i mene var et realistisk rådighedsbeløb pr. måned for en familie på 4? Det er kun det ene barn, som kræver institutionsplads, den anden er i skole. Udover det så bor skolebarnet 8/6 hos sin far (altså 8 dage hos  far og 6 dage hos os)

Er det stramt at have 5-6.000 kr. efter alt er betalt? Til mad og fornøjelser. Jeg har sat de faste udgifter lidt højt i budgettet, så der er plads til uforudsete udgifter. 

Min kæreste er pt. på sygedagpenge pga en operation i skulderen, men er sat til at skulle tilbage på job, efter genoptræning, til september. Så indtil da, er vores indtægt skåret ned med omkring 5.000 kroner om måneden. 

Jeg sidder og prøver at lægge et budget, for at se hvilke muligheder mig og min familie har for at kunne flytte tættere på byen, og derved mindre transporttid til skole/arbejde/institution. Udover det er der blevet fundet skimmelsvamp i vores nuværende ejendom, så vi vil gerne hurtigst muligt ud af klappen. Men ved sgu ikke om det bliver for snævert, så længe manden er handicappet :-P

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg syntes at det er en jungle at finde ud af. Ved selvfølgelig godt at folk har forskellige behov, og lever forskellige liv, men prøver dog nu alligevel at høre jer herinde. 

Hvad ville i mene var et realistisk rådighedsbeløb pr. måned for en familie på 4? Det er kun det ene barn, som kræver institutionsplads, den anden er i skole. Udover det så bor skolebarnet 8/6 hos sin far (altså 8 dage hos  far og 6 dage hos os)

Er det stramt at have 5-6.000 kr. efter alt er betalt? Til mad og fornøjelser. Jeg har sat de faste udgifter lidt højt i budgettet, så der er plads til uforudsete udgifter. 

Min kæreste er pt. på sygedagpenge pga en operation i skulderen, men er sat til at skulle tilbage på job, efter genoptræning, til september. Så indtil da, er vores indtægt skåret ned med omkring 5.000 kroner om måneden. 

Jeg sidder og prøver at lægge et budget, for at se hvilke muligheder mig og min familie har for at kunne flytte tættere på byen, og derved mindre transporttid til skole/arbejde/institution. Udover det er der blevet fundet skimmelsvamp i vores nuværende ejendom, så vi vil gerne hurtigst muligt ud af klappen. Men ved sgu ikke om det bliver for snævert, så længe manden er handicappet :-P

Jeg syntes 5-6000 kr lyder helt realistisk til jeres familie, hvis i kan skære den luksus i har haft ved at have 5000 ekstra...

Anmeld Citér

23. april 2015

Carina:-)

Her ville det aldrig gå.

Vi er dog lidt flere ,men vi bruger også mange penge hver måned på mad så bare der ville det knibe meget.

MEN der er mange der ikke har mere ,og førhen for nogle år siden var vi 6 pers og 2 hunde og havde 5000 til mad og fornøjelser og vi kom på kør selv ferei til Italien hvert år og rollingerne gik til 2 fritidsint hver.Og vi følte ikke vi manglede noget . I dag ville jeg på ingen måder kunne få det til at hænge sammen da vi har tillagt os nogle vaner som jeg ved jeg ville have svært ved at ændre. 

Flere penge skaber tit overforbrug, så hvis I er vant til at have de penge og ikke mere så burde det jo kunne gå men halverer I f.eks jeres rådighedsbeløb ja så tror jeg I får svært ved at få det til at hænge sammen da det altid er vanskeligere at skære ned frem for at øge sit forbrug, 

Anmeld Citér

23. april 2015

AnnaK89

Det ville aldrig gå her. 

Vi har alt mellem 12-18.000 kr til rådighed når alt er betalt, så at nøjes med 5000 kr ville ikke gå, da vi bruger ret meget brændstof på transport til skole osv. 

Anmeld Citér

23. april 2015

Chevro

Anonym skriver:

Jeg har selv ca 5000,- til mig selv - det er så plus hvad manden har til sig selv og plus bp. Så for mig ville jeg nok ikke kunne klare mig

vi bruger mange penge på mad og erstatning til baby pt! Erstatningen udgør ca 3000,- pr MD i sig selv 

Anmeld Citér

23. april 2015

God-mor

Anonym skriver:

Mit bud vil være at det lige kan gå, men der er ikke plads til udskejelser. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Mettefpigen

Det kommer jo an på mange ting... men her er vi 2 og har 2-2500 om måneden til alt og vi klarer os helt fint ☺

Anmeld Citér

24. april 2015

Fremad

Her ville det nemt kunne gå...  Men som du selv skriver det er meget forskelligt h ad folk kan og vil leve for....

Anmeld Citér

24. april 2015

dpb

Syntes der er rigtig mange faktorer som gør det svært at sige om lige præcis I vil kunne klare jer for det beløb

vi har ca.3-4.000 at gøre godt med efter de faste udgifter som gennemsnit. Vi er 5 personer. 2 voksne og tre skolebørn. De penge er til mad, fornøjelser, diesel, tøj osv.

Men hvis det barn der er i institution er blebarn f.eks. er det jo i sig selv en pæn post.

Er du vant til at lave madplan? er der ikke noget at spare der, men hvis du ikke er kan der måske være noget at hente der?. vi har efterhånden kørt med madplan i ca. et år hvilket gør at vi primært kun handler en gang om ugen = færre impulskøb af unødvendige nipsting. Vi har så også en skabsfryser så på den måde kan vi let finde på f.eks. at købe kød til en måned hos vores lokale slagter (ofte billigst) men også hvis vi falder over knaldtilbud i butikker kan vi købe ekstra og fryse ned.

Men det er stramt og bestemt ikke sjovt, men det er nu engang vores hverdag og den har ikke udsigt til at ændre sig foreløbig. Hvor jeres, som jeg har forstået det, er en mere midlertidig nødvendighed.

Qnuz

Anmeld Citér

24. april 2015

Helloo

Synes sku i er seje hvis i kan klare jer for så lidt.  Vi er pt 2 voksne og 2 børn (2år,  og 7 mdr)  og hver anden uge kommer bonussen på 10år. Det l august kommer der endnu en baby.  Vi kommer ned på 8000 til alt mad og diverse også 4500 hver 3 måned til tøj, sko, og overtøj.  

Frygter sku at det bliver for stramt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.