rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

mortilnoahogmelina

Vi er 4 pers altså to voksene og 2 børn ... 

Begge ininstutiation ... 

Vi har 4500 til mad gaver tøj og diverse . Tandlæge psykolog . 

Vi klare den men er bestemt ikke rige .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Zelinasmor

Jeg vil mene i sagtens kan klare den med det beløb. Der er ikke plads til at leve et luksusliv, men der er til det nødvendige.

Det har også noget at sige hvad man "kommer fra". Hvis nu man har været vandt til at have 10.000 til diverse og pludselig kun har 5000, så virker det uoverskueligt og som om det ikke kan fungere. Men så må man skære ned på fornøjelser, gaver osv.

Anmeld Citér

21. maj 2015

ErDetSnartNU

De måneder hvor vi laver madplan og højst køber ind 2 gange om ugen, bruger min kæreste og jeg (barnet kommer først til november) fint for ca 2000-2200 kr til mad, rengøringsmidler osv. Når vi ikke bruger madplan ligger det noget højere. Hvis I størestdelen af tiden er 3 personer og nogegange 4, så burde I kunne klare jer godt for måske 3300 til mad - det giver ca 1700 om måneden til tøj og fornøjelser (men biofar der har barnet 8 dage om ugen står vel med udgift til tøjet til det ene barn?) og det burde godt kunne lade sig gøre i en kortere periode indtil din mand er på benene igen

Anmeld Citér

21. maj 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi er 4 snart 5 og lige nu bruger vi på mad 3000 kr. Når baby kommer 1000 mere.

g det er på alt mad husholdning og bleer erstatning til den lille.

vi tænker meget over hvad vi køber i hverdagen.

og prioterer at bruge børnepenge på tøj og diverse til ungerne hver 3 md.

så vil sige at det godt kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Blop2

Vi er en familie på 4. To voksne, en på 3,5 år som går i børnehave og en på 9 måneder som skal i dagpleje.

Vores rådighedsbeløb er 1200-1300kr. om ugen. Det er til mad, benzin og gaver. Det køre fint rundt, og tit er der os penge tilovers når måneden er slut.

Vi har en kummefryser til kød. Vi køre gerne i Bilka ca. hvert 4-5 måneder og køber kød for ca. 1500kr. Bleer købes på tilbud. Vi laver madplan HVER uge.  

Vi har stadig råd til en tur i Fårup eller ud og spise. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg syntes at det er en jungle at finde ud af. Ved selvfølgelig godt at folk har forskellige behov, og lever forskellige liv, men prøver dog nu alligevel at høre jer herinde. 

Hvad ville i mene var et realistisk rådighedsbeløb pr. måned for en familie på 4? Det er kun det ene barn, som kræver institutionsplads, den anden er i skole. Udover det så bor skolebarnet 8/6 hos sin far (altså 8 dage hos  far og 6 dage hos os)

Er det stramt at have 5-6.000 kr. efter alt er betalt? Til mad og fornøjelser. Jeg har sat de faste udgifter lidt højt i budgettet, så der er plads til uforudsete udgifter. 

Min kæreste er pt. på sygedagpenge pga en operation i skulderen, men er sat til at skulle tilbage på job, efter genoptræning, til september. Så indtil da, er vores indtægt skåret ned med omkring 5.000 kroner om måneden. 

Jeg sidder og prøver at lægge et budget, for at se hvilke muligheder mig og min familie har for at kunne flytte tættere på byen, og derved mindre transporttid til skole/arbejde/institution. Udover det er der blevet fundet skimmelsvamp i vores nuværende ejendom, så vi vil gerne hurtigst muligt ud af klappen. Men ved sgu ikke om det bliver for snævert, så længe manden er handicappet :-P

Jeg synes det er urealistisk. Een ting er hvis man skal leve for det beløb et par måneder og man ved det kun er nogle måneder. Men i din situation er der flere hvis'er omkring din mands situation og jeg synes derfor det vil være et for stort sats.

Derudover går vi sommeren i møde og der vil i vel også gerne kunne lave noget med jeres børn?

Vi er 1 voksen og 3 børn, hvoraf de to er teenagere og spiser mere end en voksen. Mine børn har ofte venner med hjemme, eller de dropper forbi bare for lige at hygge, de spiser også med, nogen gange bare mellemmåltid/snacks, men andre gange også aftensmad. Nogen gange er mine børn med deres venner+forældre på tur og andre gange er deres venner med os. Det synes jeg også der skal være plads til.

Alt i alt er det selvfølgelig hvordan man prioriterer. Og som skrevet går vi sommeren i møde. Har i fødselsdage der skal holdes/i skal til i denne periode? Har i ting eks køleskab der kører på sidste vers? Er jeres tandlægebesøg opdateret? Osv. Jeg skriver bare nogle forslag og det kan være i har styr på det hele. Jeg synes også det er væsentligt hvor meget de 5000kr. skal dække. Til 4 personer vil jeg mene at 5000kr. kun lige kan dække mad. Sådan er det hos os, men jeg vil også have mad af god kvalitet og kødet skal dyrevelfærd være i orden og samtidig vil jeg helst have danske produkter.

Det var lige mine tanker om det. Er du kommet nærmere en afklaring?

Anmeld Citér

21. maj 2015

SandraXOXO

Her er vi mor far tre børn og hund + kanin og nogle måneder har vi 5000 til mad og sjov- andre måneder 15000. Det er selfølgelig sjovest at ha mange penge men vi lever også fint for de 5000 bare. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Mom2

Anonym skriver:

Jeg syntes at det er en jungle at finde ud af. Ved selvfølgelig godt at folk har forskellige behov, og lever forskellige liv, men prøver dog nu alligevel at høre jer herinde. 

Hvad ville i mene var et realistisk rådighedsbeløb pr. måned for en familie på 4? Det er kun det ene barn, som kræver institutionsplads, den anden er i skole. Udover det så bor skolebarnet 8/6 hos sin far (altså 8 dage hos  far og 6 dage hos os)

Er det stramt at have 5-6.000 kr. efter alt er betalt? Til mad og fornøjelser. Jeg har sat de faste udgifter lidt højt i budgettet, så der er plads til uforudsete udgifter. 

Min kæreste er pt. på sygedagpenge pga en operation i skulderen, men er sat til at skulle tilbage på job, efter genoptræning, til september. Så indtil da, er vores indtægt skåret ned med omkring 5.000 kroner om måneden. 

Jeg sidder og prøver at lægge et budget, for at se hvilke muligheder mig og min familie har for at kunne flytte tættere på byen, og derved mindre transporttid til skole/arbejde/institution. Udover det er der blevet fundet skimmelsvamp i vores nuværende ejendom, så vi vil gerne hurtigst muligt ud af klappen. Men ved sgu ikke om det bliver for snævert, så længe manden er handicappet :-P

Her hjemme er vi to voksne og en datter på 2,5år og vi har 2500.- om måneden til mad og det kan altå godt lade sig gøre, med madplaner og ordentlig udnyttelse af råvarerne

Anmeld Citér

21. maj 2015

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg er alene med to børn på snart 8 og 5. Jeg har ca. 6000 om måneden til forbrug. Jeg bruger 750 kr om ugen på mad, hvilket giver 3000-3750 på en måned. Så er der brændstof som koster ca 7-800 kr, og så har vi endda lidt i overskud, hvis jeg holder mig til madplanen. Og vi lever ganske sundt med grøntsager til hvert måltid og fyldt frugtskål. Så man kan godt.

Men jeg er glad for, at jeg har en rimelig stor buffer, som jeg kan trække på til tøj, tandlæge, dyrlægeregninger, medicin og andre uforudsete udgifter. Tror ikke, at jeg har rygrad til at spare op til disse ting ud af mit rådighedsbeløb.

Anmeld Citér

21. maj 2015

August2015

Vi har lige været i banken for at få lagt budget i forhold til huskøb, og vi blev enige med vores rådgiver om et rådighedsbeløb på 17.000 kr. om måneden (to voksne og to børn). 

Vi er pt. kun 2 voksne og venter vores første barn til august, men vi har valgt budgettet ud fra to børn, da vi vil købe et hus, vi kan blive i i mange år. 

Man kan måske i en kortere periode leve for 5.000-6.000 kr, men synes ikke det lyder som en holdbar løsning. 

I vores budget er der også sat penge af til, at vi har råd til at tage ud at rejse, gå ud at spise, i biografen, kunne betale institutionspladser, have råd til julegaver, fødselsdagsgaver, tandlægebesøg, uforudsete udgifter (fx. køleskabet går i stykker og lignende) osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.