hvor ringer man hen. Om man skylder penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2015

Skouboe

Jeg ville nok kontakte kreditor og finde ud hvad den reelle hovedstol var dengang og så tilbyde en eller anden form for afdragsordning på den oprindelige gæld uden renter og renters rente og gebyrer.

Han HAR jo lånt pengene på et tidspunkt og så har han et ansvar for at betale dem tilbage. Jeg har selv siddet som ansvarlig for en inkassoafdeling, og det var den aftale jeg ville tilbyde en debitor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

B&J

Anonym skriver:

Vi vil os lave en aftale med dem. 

Mit spørgsmål er hvor man kan se hvem man skylder penge. Så vi ikke får en ny regning om 1 år eller 2

Mulig vis inkasso tror man kan ringe med dem eller rki, men det er jo kun hvis det er i rki.... 

Håber i får styr på det

Anmeld Citér

23. april 2015

CharlotteogMaria

Hvor uansvarligt- Ja undskyld, men du skriver det er svinsk og at du er sur. Sur på hvem?? Forhåbentlig dig selv eller din kæreste. Det er da ene og alene jeres ansvar at vide/holde styr på hvad I skylder og hvem I skylder.

Anmeld Citér

23. april 2015

lrc

Man kan se på rki og man er registreret der via.  Nem-id.

Det gælder jo så kun de ting der står derinde ellers årsopgørelsen

Anmeld Citér

23. april 2015

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Det har du fået bekræftet af banken eller hvordan?

En advokat ringet til banken. Også ringet banken tilbage til os. At de havde lavet en fejl så vi skulle glemme alt om brevet fra igår

Anmeld Citér

24. april 2015

dpb

En advokat ringet til banken. Også ringet banken tilbage til os. At de havde lavet en fejl så vi skulle glemme alt om brevet fra igår

Hånden på hjertet så ville jeg bede om at få det på skrift fra banken Har prøvet tilstrækkelig mange gange at få en besked/aftale telefonisk for så senere at få et brev, hvor det så alligevel ikke figurerede og man stadig havde lavet et for højt afdragsbeløb som var umuligt for os at betale.

Nu skriver du at han har været i RKI de sidste fem år og lige er slettet derfra. Men er det fordi han rent faktisk har betalt det han skylder ud eller er det bare fordi RKi registrering kun gælder 5 år? det ville jeg nok starte med at undersøge for at undgå flere overraskelser.

Har han noget af værdi? mere fordi hvis han har det så kan kreditorer nemlig gå ind og foretage udlæg i det (uden man får brev, for det har vi oplevet) og så fremgår det ikke af årsopgørelsen.

Det er faktisk oftest kun de lån du afdrager på der fremgår af årsopgørelsen = dem du har reelle renteudgifter på, som kreditor indgiver til skat. og så ens SU lån og anden offentlig gæld bør også fremgå

Qnuz

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.