hvor ringer man hen. Om man skylder penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.650 visninger
35 svar
22 synes godt om
22. april 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år og Idag får han et brev fra inkasso at han skylder 75.000kr. 

Det er jo renter det meste. Hvorfor får vi først brev om det så mange år efter. Han kan slet ikke husk han skylder dem penge.

så hvor ringer man hen for at finde ud af om man skylder penge væk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har været sammen i 8 år og Idag får han et brev fra inkasso at han skylder 75.000kr. 

Det er jo renter det meste. Hvorfor får vi først brev om det så mange år efter. Han kan slet ikke husk han skylder dem penge.

så hvor ringer man hen for at finde ud af om man skylder penge væk

Det kan I vel se på årsopgørelsen??

Anmeld Citér

22. april 2015

Fremad

Man kan se det på års opgørelsen...

Samt de burde ha sendt en del rykker ud i årenes løb...hvis han ikke har betalt Afdrag...

Men mener nu grænsen for at inddrive gæld er 5 år... (uden de giver lyd fra sig)

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det kan I vel se på årsopgørelsen??

Det vil jeg da lige prøve og kigge på. Vi er desværre ikke så gode til sådan noget (papir ting)

Anmeld Citér

22. april 2015

klmf

Der må stå et telefonnummer på det brev I har fået. Står der ikke noget om i brevet hvilket firma eller lignende han skylder hos??

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Man kan se det på års opgørelsen...

Samt de burde ha sendt en del rykker ud i årenes løb...hvis han ikke har betalt Afdrag...

Men mener nu grænsen for at inddrive gæld er 5 år... (uden de giver lyd fra sig)

Han er kommet ud af rki. Sidste år ca fordi han har overholdt sine aftaler i 5 år

Anmeld Citér

22. april 2015

B&J

Der står et nr på brevet. Der skal i ringe til hvor længe det er siden og om han har skrevet under på noget inden for de sidste 5år hvis ikke løber den ud.

men hvis brevet kommer fra skat af og det er penge i er tvunget til at betale til bage så har de 10 år 

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Der må stå et telefonnummer på det brev I har fået. Står der ikke noget om i brevet hvilket firma eller lignende han skylder hos??

Jo men vi vil nødig have et brev igen om et par år at en ny sag er kommet i inkasso synes det er svinsk og sende et brev efter så mange år. Vi har slet ikke fået rykker fra dem 

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Der står et nr på brevet. Der skal i ringe til hvor længe det er siden og om han har skrevet under på noget inden for de sidste 5år hvis ikke løber den ud.

men hvis brevet kommer fra skat af og det er penge i er tvunget til at betale til bage så har de 10 år 

Gælden er ved frøs herreds sparekasse. Der var han for ca 10 år siden og ikke hørt fra dem siden

inkassen er ved firmaet connection

Anmeld Citér

22. april 2015

B&J

Anonym skriver:

Gælden er ved frøs herreds sparekasse. Der var han for ca 10 år siden og ikke hørt fra dem siden

inkassen er ved firmaet connection

Ring og hør om den ikke er for ældet hvis ikke ja så lav en måde i kan betalte af på uden der kommer renter på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.