økologi el ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2015

God-mor

silassui skriver:

Går i all in på økologi, mener dagligvare, tøj, møbler og legetøj efter i er blevet gravide/ forældre?

Herhjemme spiser vi stort set kun økologi nu. Særligt øko kød er vigtigt for mig. Men ikke møbler osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

Anna2706

Både og... Det er ikke alt vi køber som er økologisk men jeg kommer fra en familie som køber økologi og har taget det meget til mig. Der er madvarer som jeg ikke går på kompromis med og det er mælk og æg, det skal være økologisk før jeg køber det. Økologisk kød m.m. køber vi når økonomien er til det men jeg går altid efter økologi så godt jeg kan, når jeg handler :-)

Anmeld Citér

19. april 2015

MoarMoar

Her hjemme køber vi aldrig økologisk. Men altid danske madvarer. Alt kød køber vi direkte fra en producent, det vil sige at vi altid har en dansk gris og en halv dansk ko liggende i fryseren. Jeg ved derfor hvor den har levet og hvem der har passet den. Men det er ikke økologisk. 

Anmeld Citér

19. april 2015

L&V

Lunae skriver:

Må jeg spørge, hvorfor du bevidst går udenom økologi?

Fordi jeg ikke tror på økologi i den forstand vi har det her i landet. der er så få restriktioner og så mange måder det omgåes på så jeg vil hellere bare købe lokalt og dansk end at gå efter det jeg se som en illution som jeg ikke køber

Anmeld Citér

19. april 2015

CaWi

Nej vi køber ikke økologisk.  Vi er selv konventionelle landmænd, så det ville være lidt dobbeltmoralsk.

Vi køber derimod altid dansk (med mindre det slet ikke kan lade sig gøre)

Derudover har vi drivhus og køkkenhave, hvor vi selv dyrker diverse ting. Og de er naturligvis ikke sprøjtet.

Anmeld Citér

19. april 2015

Fine_007

Jeg foretrækker at købe økologisk, når det kommer til det vi spiser herhjemme - især, når det drejer sig om kød og mejeriprodukter. Økologisk tøj, møbler osv gør jeg mig ikke så meget i, da det ikke er så let tilgængeligt. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Fine_007

L&V skriver:

Fordi jeg ikke tror på økologi i den forstand vi har det her i landet. der er så få restriktioner og så mange måder det omgåes på så jeg vil hellere bare købe lokalt og dansk end at gå efter det jeg se som en illution som jeg ikke køber

Jeg giver dig ret i at lokalt og dansk er en god ting, når det kommer til grøntsager, frugter osv, men hvad med dyrevelfærd eller mangel på samme, når det drejer sig om dyr.. er det en illusion? 

Anmeld Citér

19. april 2015

L&V

Fine_007 skriver:

Jeg giver dig ret i at lokalt og dansk er en god ting, når det kommer til grøntsager, frugter osv, men hvad med dyrevelfærd eller mangel på samme, når det drejer sig om dyr.. er det en illusion? 

Det behøver ik være økologisk for at ha levet et fint liv. Økologiske malke køer får lov til at gå med yverbetændelse fordi man ik må gi penicillin. Er det velfærd?

Anmeld Citér

19. april 2015

modesty

silassui skriver:

Går i all in på økologi, mener dagligvare, tøj, møbler og legetøj efter i er blevet gravide/ forældre?

Vi har altid været næsten 100% økologiske på dagligvarer og næsten 100% svanemærkede på husholdningsprodukter. 

Tøj, hmm. Jeg tænker over det, men sønnen får også tøj der ikke er økologisk. Han får dog primært brugt, og det nye vasker jeg altid inden brug.

Legetøj og møbler, nej, jeg kan ikke se hvordan det kan være muligt uden at begrænse sig selv alt for meget.

Anmeld Citér

19. april 2015

Kay

Jeg går ikke mere op i økologi efter jeg har fået børn, men nogle få ting køber jeg altid øko  dufx æg og gulerødder, men jeg er mere økonomisk end økologisk (undtagen på de få ting) men hvis et øko produkt koster det samme eller mindre så køber jeg øko

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.