økologi el ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: økologi eller ej?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.057 visninger
28 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2015

silassui

Går i all in på økologi, mener dagligvare, tøj, møbler og legetøj efter i er blevet gravide/ forældre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

L&V

Bestemt ikke køver aldrig økologi bevidst og kommer heller ik til det

Anmeld Citér

19. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Niks. Jeg ville egentlig gerne, men har SLET ikke pengene til det. Så jeg køber billige mærker men lever til gengæld ikke voldsomt sparet

Anmeld Citér

19. april 2015

Sprit25

Jeg går ikke all in men køber helt sikkert mere økologisk. 

Mit bedste eksempel er helt klart vi havde en ikke øko tomat og en øko tomat. Økoen døde efter 1 uge men den ikke øko døde først efter 3!! Siden den dag har jeg bevidst købt øko! 

Anmeld Citér

19. april 2015

MorTilN

Ikke bevidst kun vis jeg skal brug f.eks. citron skallen. Men går meget efter at købe dansk kød og frilands æg / kyllinger. Jeg ville rigtig gerne købe alt Økologisk, især fordi jeg selv har arbejdet på en økologisk gård men jeg vælger ikke at priotere pengene på økologi når vi gerne vil have et barn snart og så vil vi hælder priotere nogle andre ting højere.

Anmeld Citér

19. april 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Nu er jeg ikke gravid endnu (min mand og jeg arbejder dog på det ), men vi køber økologisk når vi kan. Vi har dog ikke råd til at købe alt økologisk, og mange ting er desuden rigtig svære at finde økologiske. Når jeg handler går jeg ud over økologi, også efter danske varer, da de generelt er mindre sprøjtede fordi at vi har nogle strengere regler vedrørende sprøjtegifte i Danmark, end de har i udlandet. Rundt regnet er det nok en tredjedel af alle madvarer vi køber som er økologiske. Ved sæbe, vaskemiddel, osv., forsøger jeg også at kigge efter både svane- og miljømærket. Jeg køber desuden udelukkende kun MSC-mærkede fisk. Herhjemme er det altså ikke kun en sundhedsting, men jeg går også en del op i miljøet. Jeg forsøger også at købe meget tøj og møbler, osv. brugt. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Troldemommi

Jeg køber altid økologiske æg, men ellers ikke, jo gulerødder, de smager altså bare bedre 

Monica 

Anmeld Citér

19. april 2015

Lunae

silassui skriver:

Går i all in på økologi, mener dagligvare, tøj, møbler og legetøj efter i er blevet gravide/ forældre?

Det er måske en lidt hård måde at sætte det op på herhjemme har det bestemt ændret sig efter at vi har fået børn. Vi går op i økologi og fx mælk og æg er altid øko hos os. Jeg ville ønske at jeg havde råd til at køre øko over hele linjen, men en kylling til 120 kr, kan jeg sgu ikke finde råd til i budgettet

Anmeld Citér

19. april 2015

Lunae

L&V skriver:

Bestemt ikke køver aldrig økologi bevidst og kommer heller ik til det

Må jeg spørge, hvorfor du bevidst går udenom økologi?

Anmeld Citér

19. april 2015

silassui

Lunae skriver:

Det er måske en lidt hård måde at sætte det op på herhjemme har det bestemt ændret sig efter at vi har fået børn. Vi går op i økologi og fx mælk og æg er altid øko hos os. Jeg ville ønske at jeg havde råd til at køre øko over hele linjen, men en kylling til 120 kr, kan jeg sgu ikke finde råd til i budgettet

Det var måske en lidt dum måde at stille det op på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.