Hvad er dette? Billede vedhæftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

Mor1986

sne190810 skriver:

Min mor var også inde på om det kunne være en flåt eller sådan noget lignende. 

Jeg bor inde i byen, og det tætteste natur jeg har befundet mig i var i lørdags, hvor jeg tilbragte stort set hele dagen i vores gård. Jovist, der er en græsplæne og lidt buske.. Men ikke decideret natur/skov Ved ikke om det kan være nok, til flåter 

Jeg blev bidt af en flåt en gang. Og det så ikke sådan ud. Det blev mere blåt og var kæmpe stort. Om det så var fordi mine lår basser var gode at give næring fra ved jeg ikke ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Beem82

Hvor hurtigt bliver sådan nogle så gule? For gør de ikke det på et tidspunkt, hvis det viser sig at være et indgroet hår. Og er det noget jeg bare skal presse ud så, hvis det bliver gult? 

Eller går de bare i sig selv, efter noget tid? 

Har aldrig riiiigtig haft sådan en indgroet hår-fætter. 

Nu er det primært bumser jeg har haft, men jeg havde et enkelt genstridigt nedgroet hår og det startede som en bums-lignende rød knop som der så kom sår på og det gik først væk da jeg fik fisket håret ud. Ellers er de gået i sig selv.

Hvis der kommer gul top på ville jeg presse det ud. Ellers lade det være.

Har lige kigget på det igen og jeg hælder stadig lidt til et bid af en art med den der røde ring omkring. Det ligner en immunrespons. Og så især når det er på låret. Synes ikke rigtigt bumser/nedgroet hår er så normalt der. Med mindre du barberer dig der selvfølgelig...

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

Mor1986 skriver:

Jeg blev bidt af en flåt en gang. Og det så ikke sådan ud. Det blev mere blåt og var kæmpe stort. Om det så var fordi mine lår basser var gode at give næring fra ved jeg ikke ��

Åh, okay. Jeg kan lige prøve at tage et nyt billede, for nu syntes jeg det er begyndt meget let at blive en nuance af blå/blårød inde i midten. 

Syntes også det er blevet større, siden igår. 

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

Beem82 skriver:

Nu er det primært bumser jeg har haft, men jeg havde et enkelt genstridigt nedgroet hår og det startede som en bums-lignende rød knop som der så kom sår på og det gik først væk da jeg fik fisket håret ud. Ellers er de gået i sig selv.

Hvis der kommer gul top på ville jeg presse det ud. Ellers lade det være.

Har lige kigget på det igen og jeg hælder stadig lidt til et bid af en art med den der røde ring omkring. Det ligner en immunrespons. Og så især når det er på låret. Synes ikke rigtigt bumser/nedgroet hår er så normalt der. Med mindre du barberer dig der selvfølgelig...

Nej, det har jeg netop også tænkt! At det var et mærkeligt sted for nedgroede hår.  Jeg barberer mig ikke på lårerne, og har aldrig gjort det (kan man vidst også godt skimte på et af billederne ).

Jeg skal op til min læge torsdag med min datter, så må jeg lige se om de hurtigt lige kan se/tjekke mit lår. For det er også blevet større idag, siden igår hvor jeg tog billedet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
sne190810 skriver:

Jeg er i tvivl om jeg skal reagere og evt arrangere er lægebesøg, eller om det bare er en harmløs ting som går i sig selv. 

Jeg opdagede det søndag, og troede egentlig bare det var et indgroet hår/bums af en art. Tænkte ikke videre over det, før det begyndte at være ret ømt igår aftes. Det er rødt, hævet og en smule varmt.  

Det er hårdt og ømt ved tryk, og helt rødt inde i midten og faider lidt ud, og så er det omgivet af en rød ujævn ring, som er ca 1-1,5 i diameter. Ringen er tydeligere i virkeligheden end på billedet, desværre, men syntes godt man kan ane den list alligevel på billeder.

Billedet er tager igår aftes, og det er lidt større her idag.

Er der nogle som har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad det kan være? 

det ligner en ringorm min søn har haft

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

Jeg synes det ligner et flåtbid - pga. ringen omkring. Så du skal skynde dig til lægen - så må han vurdere og er det et flåtbid, kommer du på antibiotika i 14 dage

Anmeld Citér

14. april 2015

Mor1986

sne190810 skriver:

Åh, okay. Jeg kan lige prøve at tage et nyt billede, for nu syntes jeg det er begyndt meget let at blive en nuance af blå/blårød inde i midten. 

Syntes også det er blevet større, siden igår. 

Må du meget gerne. Så skal jeg nok sige om det lignede mit

Anmeld Citér

14. april 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Tegn med en kuglepen rundt i kanten. Så har du et reelt billede af om den vokser  

Herhjemme har vi for tiden nogle gigant store myg, som efterlader nogle gigant store myggestik som godt kunne ligne det du viser på billedet 

Anmeld Citér

14. april 2015

kesuh

Det kunne godt minde om et flåtbid.. Jeg har haft et og det lignede det der i starten og så blev ringen bare større, så jeg endte med en tur til lægen og fik noget antibiotika mod det..

Anyway sæt et par streger rundt omkring med en kuglepen. Overskrider ringen stregerne. Af sted til lægen med dig

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

Har her til aften prøvet at tage nogle nye billeder. Og så har jeg efterfølgende tegnet nogle streger og mærker, så jeg se om det vokser mere end det allerede har gjort. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.