Hvad er dette? Billede vedhæftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

63.258 visninger
30 svar
11 synes godt om
14. april 2015

sne190810

Jeg er i tvivl om jeg skal reagere og evt arrangere er lægebesøg, eller om det bare er en harmløs ting som går i sig selv. 

Jeg opdagede det søndag, og troede egentlig bare det var et indgroet hår/bums af en art. Tænkte ikke videre over det, før det begyndte at være ret ømt igår aftes. Det er rødt, hævet og en smule varmt.  

Det er hårdt og ømt ved tryk, og helt rødt inde i midten og faider lidt ud, og så er det omgivet af en rød ujævn ring, som er ca 1-1,5 i diameter. Ringen er tydeligere i virkeligheden end på billedet, desværre, men syntes godt man kan ane den list alligevel på billeder.

Billedet er tager igår aftes, og det er lidt større her idag.

Er der nogle som har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad det kan være? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Fremad

Jeg tror det er et indgroet hår der er ved at blive til en byld...

Både pga udseende og det du beskriver...

Jeg tror den er ved at trække sisammen, så prøv ikke at rør eller pille ved den og så burde den begynde at gå i sig selv... Er det ikke blevet bedre inden nogle dage skal du nok til læge og ha prikket hul eller en omgang medicin...

Sorry stavefejl skriver fra mobil ;-) 

Anmeld Citér

14. april 2015

Pikku Myy

sne190810 skriver:

Jeg er i tvivl om jeg skal reagere og evt arrangere er lægebesøg, eller om det bare er en harmløs ting som går i sig selv. 

Jeg opdagede det søndag, og troede egentlig bare det var et indgroet hår/bums af en art. Tænkte ikke videre over det, før det begyndte at være ret ømt igår aftes. Det er rødt, hævet og en smule varmt.  

Det er hårdt og ømt ved tryk, og helt rødt inde i midten og faider lidt ud, og så er det omgivet af en rød ujævn ring, som er ca 1-1,5 i diameter. Ringen er tydeligere i virkeligheden end på billedet, desværre, men syntes godt man kan ane den list alligevel på billeder.

Er der nogle som har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad det kan være? 

Hvis du var medlem af min familie, ville vi gå ud fra at det var et myggestik. Det ligner godt nok det stik min søn har på skulderen lige nu. Udover at hans efter et døgn, har fået en gul "bums" i midten. Og at det klør selvfølgelig ...

Anmeld Citér

14. april 2015

Beem82

Min umiddelbare tanke var loppebid, men hvis det ikke klør er det nok ikke det...

Så et indgroet hår/bums lyder ikke usandsynligt. Jeg får af og til nogle hidsige af slagsen og de kan blive røde og ømme på meget kort tid.

Anmeld Citér

14. april 2015

mortilfreja

Det kan også være et flåtbid.  Jeg synes du skal få kigget på det

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

sscm skriver:

Jeg tror det er et indgroet hår der er ved at blive til en byld...

Både pga udseende og det du beskriver...

Jeg tror den er ved at trække sisammen, så prøv ikke at rør eller pille ved den og så burde den begynde at gå i sig selv... Er det ikke blevet bedre inden nogle dage skal du nok til læge og ha prikket hul eller en omgang medicin...

Sorry stavefejl skriver fra mobil ;-) 

Tak for svar! 

Ja, min umiddelbare er også lige at se hvordan det udvikler sig de næste par dage, og så tag stilling til om læge behøves inden weekenden. 

Det føles ikke som om man som sådan kan presse noget ud, det gør mere bare ONDT når man trykker.

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

Pikku Myy skriver:

Hvis du var medlem af min familie, ville vi gå ud fra at det var et myggestik. Det ligner godt nok det stik min søn har på skulderen lige nu. Udover at hans efter et døgn, har fået en gul "bums" i midten. Og at det klør selvfølgelig ...

Det klør overhoved ikke, det strækker mere bare i huden fordi det hæver sådan. 

Det lidt irriterende altsåååå... :-p ber en stille bøn om der "bare" er noget som går i sig selv. 

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

mortilfreja skriver:

Det kan også være et flåtbid.  Jeg synes du skal få kigget på det

Min mor var også inde på om det kunne være en flåt eller sådan noget lignende. 

Jeg bor inde i byen, og det tætteste natur jeg har befundet mig i var i lørdags, hvor jeg tilbragte stort set hele dagen i vores gård. Jovist, der er en græsplæne og lidt buske.. Men ikke decideret natur/skov Ved ikke om det kan være nok, til flåter 

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

Beem82 skriver:

Min umiddelbare tanke var loppebid, men hvis det ikke klør er det nok ikke det...

Så et indgroet hår/bums lyder ikke usandsynligt. Jeg får af og til nogle hidsige af slagsen og de kan blive røde og ømme på meget kort tid.

Hvor hurtigt bliver sådan nogle så gule? For gør de ikke det på et tidspunkt, hvis det viser sig at være et indgroet hår. Og er det noget jeg bare skal presse ud så, hvis det bliver gult? 

Eller går de bare i sig selv, efter noget tid? 

Har aldrig riiiigtig haft sådan en indgroet hår-fætter. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Mor1986

sne190810 skriver:

Mine mygge stik ser sådan der ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.